Gå til innhold

Det gamle fryser...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvis alle vil slutte å betale skatt, ja, da tenker jeg de gamle får gratis fyring da!

Gjest Anonymous
Skrevet

Selvfølgelig ille at gamle fryser. Men gamle damer med enorme leiligheter på Frogner er kanskje ikke dem jeg synes mest synd på. Det er ikke akkurat de som har tynnest lommebøker.

Ut fra de sammenligningene du som startet denne tråden trekker, høres det ut som om du er en stor fan av Carl I. Hagen.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Burde vi ikke slutte å engasjere oss i tråder fra Ola, Mr. Konservativ og andre lavpannede Gjester.

Milla

Skrevet

Kjære Ola

Jeg er rørt over din omsorg for de gamle som fryser nå i vinterkulda fordi de ikke har råd til å holde varmen med strøm - fordi strømprisene følger markedsliberale krefter hvor pris er avhengig av tilbud og etterspørsel.

Jeg blir rørt når du, som en erklært populærliberalist synes at ideologien slår feil - fordi med denne politikken vil det nemlig være slik at profitt står over samfunnsmesssige hensyn - som at de gamle fryser f.eks.

Jeg blir som sagt rørt av ditt engasejement for de eldre - særlig når du erklærer deg enig i et parti som vil sette ned prisen på polvarer og røyk - to meget viktige vareområder i enhver norsk husholdning, sammen med campingvogner og motorsykler - som også utgjør store utgifter i husholdningsbudsjettet til den vanlige mann og kvinne - men som altså mener at strøm er et så lite viktig område at å sette ned momsen her, det er lite aktuelt i et "mot skatter og avgifter-partiet".

Så jeg er rørt over din omtanke, og tror at hvis mange sender varme tanker til de eldre som fryser, mens man selv holder asfalten i innkjøringen is- og snøfri med varmekabler, så vil nok det hjelpe de eldre mer enn at man betaler skatt til fellesskapets beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...