Gå til innhold

Flislegge vegg over kjøkkenbenk, mosaikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flisleggeren vår rakk ikke å gjøre ferdig alt før han skulle på ferie, så nå står vi igjen med en vegg som ikke er spesielt pen. Hadde derfor tenkt jeg skulle prøve å ordne det selv..

Har kjøpt glassmosaikk og vi har det nødvendige utstyret som sparkel, fliselim osv, flisleggeren satt det igjen til oss i tilfelle vi ville prøve selv.

Men hvordan går jeg fram? Jeg begynner nederst regner jeg med? Hvor mye lim? Bør jeg bruke kryss eller snor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er en side som enkelt beskriver hvordan det skal gjøres.

Skrevet

Jeg hadde brukt kryss, syns snor er vanskelig for oss ufaglærte...

Men det er litt hva man føler er best..

Pass på at du legger fugemassen i kryss, det vil si dra massen i kryss om du skjønner?? Dette for å fylle fugene pent..

Vask av etter på å la stå, når det er ferdig herdet kan du jo fuge, og det er lettere enn å steke biff ;)

Skrevet

Hvis det er mosaikkfliser, syns jeg det er best med øyemål og ikke snor eller kryss. Til vanlige fliser foretrekker jeg snor på vegg og kryss på gulv.

Skrevet

Vi la mossik fliser over kjøkkenbenken nå i våres. Brukte verken kryss eller snor. De i flisbutkken sa at det ikke trengtes på sånne fliser.

Vi la på lim og satt på flisene. Husk å ikke ta for store områder om gangen. Lot det tørke i et døgn og deretter fuget vi. Pass på å ta på nok og få dekket alle stripene godt. deretter vasker du av det overflødige fuget.. og det er det som er den verste jobben med hele flisleggingen

Skrevet

Tusen takk for tips! Det var det jeg håpet, at jeg kunne slippe å bruke snor/kryss. Flisleggeren brukte snor på badet, og sa at han mente det funket best, men så er jo han faglært.

Da skal jeg flislegge i helgen, og det sterile kjøkkenet vårt skal få et blikkfang med knallrød mosaikk! :hoppe:

Skrevet

Mosaikk er da vel på matter og bare rulle på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...