Gjest bulge Skrevet 28. desember 2002 #21 Skrevet 28. desember 2002 må si meg litt enig med wako her. det er ufattelig at staten nærmest oppfordrer til slik. Gir statsstøtte til homofile organisasjoner osv en stor skam og veldig synd at det er slik det nå er blitt
Angus Skrevet 28. desember 2002 Forfatter #22 Skrevet 28. desember 2002 Grunnen til at flere og flere nå har stått frem med sin legning, viser jo at samfunnet begynner å godta homofile og lespiske. som igjen bunner i en langstrakt og aggrresiv propagandakjør from homoorganisasjonene som sammen med en rekke tilhengere har klart å infiltrere skole og parlament. Det er bevist at en del mennesker er født med "homofili" og at dette ikke er en sykdom. dette er teorier som kommer og går. Homoforkjemper gjør selvsagt dette til en universell sannhet og prøver å forhindre andre vinklinger. Mye tyder også på at dette er en trend.
Angus Skrevet 28. desember 2002 Forfatter #23 Skrevet 28. desember 2002 En persons legning gjør ikke skade for noen.. tror neppe det bare er snakk om en legning. har du lest Jan Guillous synspunkter du liker ikke å få sannheter i fleisen som du ikke liker tror du må stille deg litt mer åpen
Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2002 #24 Skrevet 28. desember 2002 Staten gir støtte til veldig mange foreninger/interesseorganisasjoner uten at det dermed er sagt at det oppfordres til å bli slik som medlemmene. Hva med Taperforeningen? Eller Frp? Eller Fotballforbunet? Forøvrig er det helt uaktuelt å kriminalisere homofili. Det er jo en latterlig tanke. Homofile har selvsagt rett til å vise sin kjærlighet, akkurat som heterofile. Homofile blir like bra foreldre som heterofile etc. etc. Homofile er ikke forskjellig fra heterofile på annen måte enn at de blir seksuelt tiltrukket av sitt eget kjønn, og det er vel der problemet for mange ligger. Det er dette at sex er så tabu for mange fremdeles at en blir overfokusert på det, og tror at det innvirker på andre sider av personligheten. Dessuten har seksualitet alltid vært og er fremdeles en effektiv måte å undertrykke andre mennesker på. Holde folk i sjakk slik at en kan opprette en "orden". Det er truende med forandringer må vite.
Angus Skrevet 28. desember 2002 Forfatter #25 Skrevet 28. desember 2002 Forøvrig er det helt uaktuelt å kriminalisere homofili. Det er jo en latterlig tanke. Homofile har selvsagt rett til å vise sin kjærlighet, akkurat som heterofile. Homofile blir like bra foreldre som heterofile etc. etc. Homofile er ikke forskjellig fra heterofile på annen måte enn at de blir seksuelt tiltrukket av sitt eget kjønn, og det er vel der problemet for mange ligger. Det er dette at sex er så tabu for mange fremdeles at en blir overfokusert på det, og tror at det innvirker på andre sider av personligheten. Dessuten har seksualitet alltid vært og er fremdeles en effektiv måte å undertrykke andre mennesker på. Holde folk i sjakk slik at en kan opprette en "orden". Det er truende med forandringer må vite. homofile er forbudt i mange land samt en del stater i USA. Forbud er ikke ensbetydene med forfølgelse av homofile. Mange ser på det som et ris bak speile for usedelig oppførsel. Privatlivets fred står likevel (i vesten) over denne loven.
waco Skrevet 28. desember 2002 #26 Skrevet 28. desember 2002 Angus... Det er altfor dyrt for samfunnet å bruke pengemidler på å jage homofile. Man burde heller tvert om spare penger... og det gjør man ved å begrense tiltak og støtteordninger for homofile og deres organisasjoner.
Mathias Skrevet 28. desember 2002 #27 Skrevet 28. desember 2002 Angus: Kan du gi meg en GRUNN til at det må forbys? Er de til skade for noen, for samfunnet eller for seg selv?
Psst... Skrevet 28. desember 2002 #28 Skrevet 28. desember 2002 Angus: Du har ikke forklart hvorfor du ønsker at homofili skal kriminaliseres, annet enn at du misliker det. Kan du komme med en forklaring ? Eller ønsker du å kriminalisere alt du misliker? Hvorfor skal homofili kriminaliseres Angus?
Mathias Skrevet 28. desember 2002 #29 Skrevet 28. desember 2002 Forøvrig er også 69, doggie, oral etc også forbudt i flere stater i usa... Hurra for land of the free....
Lille-Meg84 Skrevet 28. desember 2002 #30 Skrevet 28. desember 2002 Som jeg har sagt tidligere.. JEG ER LESBISK... og hvilken forskjell det gjør for dere.. det kan jeg ikke skjønne. Ingen velger om de er lesbiske, bifile eller hetrofile. Hadde jeg kunne ha valgt, selvfølgelig ville jeg ha valgt å være hetro.. så mye lettere det hadde være(i hvertfall før jeg sto fram), på alle områder... Og en ting til... du sier homofileoranisasjoner... vet du, det finnes bare en homo-organisasjon. LLH(Landsforeningen for Lesbiske og Homofil frigjøring). Og LLH, prøver ikke å "få" folk til å bli homofile, de jobber for at de som er homofile skal få de samme rettighetene som hetrofile, for det har vi ikke enda. LLH vil at homofile skal få være dem de er, ikke være redde for hva andre syns og mener om legningen. Og kimialisere homofili :evil: :evil: :evil: hva er det du har i mot oss(jeg skriver oss fordi jeg er en av dem selv) Angus?? utgjør jeg en stor fare for deg? vil du at folk ikke skal være den de er?? eller vil du kanskje at alle skal være som deg?
Gjest chimp Skrevet 28. desember 2002 #31 Skrevet 28. desember 2002 Noen av mine beste kamerater er homser! 'Kriminalisering av homofili' - tanken er helt absurd, d kommer selvfølgelig ikke til å skje, hele diskusjonen er bare tullball. Tråden ble sikkert startet bare for å provosere - et sånt synspunkt vil aldri få noe gjennomslag hos folk flest. D er nok bare noen ytterst få, trangsynte, religiøse el. mannssjåvinistiske personer som virkelig mener dette!
Angus Skrevet 28. desember 2002 Forfatter #32 Skrevet 28. desember 2002 Og kimialisere homofili :evil: :evil: :evil: hva er det du har i mot oss(jeg skriver oss fordi jeg er en av dem selv) Angus?? utgjør jeg en stor fare for deg? vil du at folk ikke skal være den de er?? eller vil du kanskje at alle skal være som deg? det jeg først og fremst har i mot er all den propaganda dere spyr ut. Jeg vil slippe å se kapanjer på tv og oppslag på bibloteket. Jeg vil slippe å høre det dere kommer meg i dagsrevyer og div debatter. Dere har kjørt denne linja i en 10-12 år. Etter at dere fikk den fordømte partneskapsloven så er det adopsjon som er det neste. tror du ikke jeg ser mønsteret: først kom det en bombe da tidligere krfu-medlem Gåsland snudde i partnerskapslov-saken (han var selv homofil) og gikk imot det han selv var med på å vedta. Like etter ble det utnevn en kontroversiel kvinnelig biskopp (Køhn) som er en stor støttespiller for de homofile og som har kommet med en rekke kontriverselle forslag . Kort tid etter det igjen ble den ufyselig partnerskapsloven vedtatt av de slabbedaskene på tinget. Neste steg er adopsjon. DERE ER NESTEN PÅ ALLE PLAN PG DRIVER PROPAGANDA. JEG OG MANGE ANDRE GREMMES. OG NÅ HAR VI FÅTT NOK. psst: dessuten er det fremdeles et flertall i befolkningen som er imot partnerskapsloven. En meningsmåling foretatt for få år siden viste at rundt 30% syntes det var ok at to av samme kjønne levde sammen som mann og kone, mens rundt 50% var imot. Her var det endel stygge utsagn, spekulasjoner om personer, samt nedlatende omtale av en gruppe mennesker i upassende vendinger. Deler av innlegget er slettet. Tusenfryd - moderator
Gjest dorian Skrevet 29. desember 2002 #33 Skrevet 29. desember 2002 Dette var en festlig og rar debatt At dette i det hele tatt debatteres i 2002 er gufsesnodig - og på et teorigrunnlag som jeg trodde vi forlot under renessansen en gang Å påstå at homofili skyldes noe annet enn legning er som å sprette opp og påstå at jorden er flat. Eller firkantet. Tro meg - det finnes de som påstår begge deler Noen TROR på dem også, men sånn personlig får det meg til å tenke på menn i hvite frakker... Men jeg lurer litt: Har en eller annen brekt opp en hule fra steinalderen eller noe? Hvor kommer alle disse mennene fra? Med verdensbildet rett fra de dype skoger? Vi har de som fremhever bjørnejakt som en dugeleg egenskap for Menn Av i Dag. Så har vi de som h.a.t.e.r ALLE kvinner, men som nesten ikke kan få nok av KG (Har vi noengang prøvd å se oss selv litt utenfra? ) Neste tegn på Tvilsom Adferd er de ekstreme rasistene. De som faktisk TROR at dette med krigen og jødene og alt, ja, det er bare noe lureri Disse (eller burde jeg ikke bruke flertall?) omsetter teoriene sine til så enkle argumenter at fireåringer blir fornærmet og nekter å lese videre. Og nå homo-debatten. Juhuuuu! Har vi problemer med oppfinnelsen av hjulet? Eller ilden? Går vi fremdeles og lurer litt på telefonen? Get help! dorian
Anie Skrevet 29. desember 2002 #34 Skrevet 29. desember 2002 Sorry, men denne debatten har jeg vanskeligheter med å ta seriøst. Kriminalisering av homofili :-? Hvilken tid lever vi i nå, jeg har riktignok gått surr i dagene nå i jula - men jeg trodde da jammen vi var i 2002. jaja... det er utrolig hva enkelte klarer å lirke ut av seg - og hva blir det neste.......
Psst... Skrevet 29. desember 2002 #35 Skrevet 29. desember 2002 Angus: Du har fremdeles ikke svart på hvorfor du vil kriminalisere homofili? Hva er det som er kriminelt med å være homofil? Hvis vi skal kriminalisere alt folk misliker, vil det jammen ikke være lov til mye her i landet. Det finnes alltid noen som misliker noe; Skal disse også bli tatt hensyn til? Kan du ikke komme med noen argumenter?
Gjest Hege Skrevet 29. desember 2002 #36 Skrevet 29. desember 2002 Folk med fordommer trenger ingen argumenter for sitt syn. Det er nemlig fordommer, ikke fornuft..
Angus Skrevet 29. desember 2002 Forfatter #37 Skrevet 29. desember 2002 Angus: Du har fremdeles ikke svart på hvorfor du vil kriminalisere homofili? Hva er det som er kriminelt med å være homofil? - det er naturstridig og unaturlig på en fundamental måte - mange h og l. oppererer med en egen agenda (uærlighet) - mange av disse folka driver lobbyvirksomhet i de fleste institusjoner - mange oppererer med løgn for å male sin egen kake (uærlighet) - en homofile tendere til å snakke sin egen sak uansett tema. Prøver alltid å påvirke andre. - de hevder de er 10% av befolkningen mens de sansynlig vis ikke utgjør mer er en 3-4 %. (uærlighet) - driter i samfunnet og dets stabilitet. Maler kun sin egen kake. - så å si allt en slik person driver meg dreier rundt sin egen legning. Deler slettet. Sett ingen diagose uten å være lege. Hege(mod)
Angus Skrevet 29. desember 2002 Forfatter #38 Skrevet 29. desember 2002 Folk med fordommer trenger ingen argumenter for sitt syn. Det er nemlig fordommer, ikke fornuft.. du kan kanskje komme med noen argumenter selv, siden du t.o..m har fått bli moderator her
Anie Skrevet 29. desember 2002 #39 Skrevet 29. desember 2002 Angus; Hvis det er dine kriterier på hvorfor homofili bør kriminaliseres, ja da har jeg enda større problemer med å ta dette seriøst :-? Du kommer stadig inn på uærlighet...... Ja det er nok ikke bare homofili som bør kriminaliseres da.
Gjest Rani Skrevet 29. desember 2002 #40 Skrevet 29. desember 2002 Angus! Så mye som du "vet" om homofile da? Inside information? Du skulle tenke deg litt om før du dømmer ei gruppe mennesker du ikke kjenner livene til! Har du barn? Små barn? Hvilken garanti har du for at ikke en av dem viser seg å havne i den gruppa du så tydelig forakter? Hva vil du si da? Vil du slå hånda av han/henne? Hvordan tror du det barnet vil få det i livet når h*n ser slike holdninger hos sin far? Er du klar til å ta på seg skylden for et mulig selvmord? Vil du gi ditt barn skylda for en slik legning, selv om det er du som er "produsenten" av denne "varen". Er ikke du å klandre like mye når du lager det som du tydeligvis mener å være en "feilvare"? Skjerp deg! Kom deg ned på jorda og tenk deg om!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå