Angus Skrevet 27. desember 2002 #1 Del Skrevet 27. desember 2002 (endret) .... Endret 23. august 2005 av Angus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 27. desember 2002 #2 Del Skrevet 27. desember 2002 Jeg synes at mennesker bør behandles som mennesker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2002 #3 Del Skrevet 27. desember 2002 Grunnen til at flere og flere nå har stått frem med sin legning, viser jo at samfunnet begynner å godta homofile og lespiske. Man behøver ikke lengre å sjule fra omverdenen om hvem man egentlig er og hvordan en føler det. Jeg synes det er bra at det er satt mere søkerlys på hva mennesket egentlig føler selv og ikke hva "høyere makter" har bestemt. Det var like mye homofili før i tiden, og de svakeste levde ofte en psykisk nedbrutt liv i ensomhet eller i "falske" ekteskap. Det er bevist at en del mennesker er født med "homofili" og at dette ikke er en sykdom. Så jeg håper i nå og i fremtiden at aksept ovenfor homofili og andre "unaturlige" (faktisk naturlig) blir tatt mere vare på av samfunnet. Så håper jeg at disse overmaktene som tror de vet best får noe å tenke på, og kanskje begynner å forstå hvordan ting er, og ikke bare slik det er i deres egne hoder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 27. desember 2002 #4 Del Skrevet 27. desember 2002 Nei, selvfølgelig bør vi ikke det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 27. desember 2002 #5 Del Skrevet 27. desember 2002 personlig synes jeg vi bør kriminalisere idioti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 27. desember 2002 #6 Del Skrevet 27. desember 2002 personlig synes jeg vi bør kriminalisere idioti. JA JA JA! Hvilken fantastisk ide. Jeg støtter deg 100% Ivanka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 27. desember 2002 #7 Del Skrevet 27. desember 2002 Kan ikke annet enn å støtte Ivanka på den! Den dagen homofili kriminaliseres, har samfunnet tatt mer enn ett skritt tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 27. desember 2002 #8 Del Skrevet 27. desember 2002 Homofili bør absolutt ikke kriminaliseres...!!!!!! :x Det må da være grenser..!!! Og homofili er definitivt ikke er trend....det at flere våger å stå fram idag er utvilsomt fordi dette aksepteres i høyere grad nå enn før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 27. desember 2002 #9 Del Skrevet 27. desember 2002 En persons legning gjør ikke skade for noen. Stupiditet kan gjøre stor skade i et samfunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 27. desember 2002 #10 Del Skrevet 27. desember 2002 spørsmålet er kort og godt om vi bør kriminalisere homoseksualitet Er det mulig........Skal vi virkelig nedverdige oss slik at vi blir en gjeng med idioter ............Hadde vært mye bedre............... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 27. desember 2002 #11 Del Skrevet 27. desember 2002 Må si meg enig med de som vil kriminalisere idioti - det er nemlig mye farligere enn homofili! :x Jeg blir så eitrande sint på folk som ikke kan akseptere og respektere andre mennesker for det de er! Som har en korrekt oppfatning av ting og tang - sin egen! Tenk på hvor mange mennesker som lider fordi de er redd for hva andre synes og mener........ som ikke tør å være seg selv av frykt for hva andre mener! Som går i konstant redsel for å være seg selv! Vi lever tross alt i et opplyst samfunn - året er 2002! Må jo bare si at jeg ikke er feilfri i så måte - men jeg prøver hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 27. desember 2002 #12 Del Skrevet 27. desember 2002 Synes Kardemommebyloven gjelder her , som så mange andre steder:"Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil". Hvis to mennesker har lyst til å ha sex med hverandre og ikke skader eller sårer noen andre, kan jeg ikke fatte og begripe at de ikke skal få lov til det. Skal politiet liksom fly rundt og kikke under dynene til folk? De har kanskje viktigere ting å sysle med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Stylish* Skrevet 28. desember 2002 #13 Del Skrevet 28. desember 2002 spørsmålet er kort og godt om vi bør kriminalisere homoseksualitet NEI, NEI OG ATTER NEI! :evil: Blir så irritert på trangsynte mennsker som ikke kan takle at mennesker er forskjellige. Uansett om det gjelder hudfarge, homofili og alt mulig annet. La mennesker få være slik de er, så lenge de ikke skader noen. Det er ingen som har noe med hva to mennsker gjør bak lukkede dører, uansett om det er en kvinne og mann, mann og mann eller kvinne og kvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. desember 2002 #14 Del Skrevet 28. desember 2002 Homofilei er ikke en trend, det er en seksuell legning, akkurat som at noen er hetrofile. Jeg kan ikke se at å elske noen skulle være perverst. Det å elske noen er jo noe av det største vi har, og da skulle det ikke spille noen rolle om den man elsker er av samme eller motsatt kjønn. Jeg kan heller ikke se at å uttrykke kjærlighet gjennom en klem eller et kyss i offentlighet skulle krenke noen . hvis man ikke krenkes av slike uttrykk i sin alminnelighet, da. Jeg synnes slike så kjærtegn - også i det offentlige rom er hyggelig å se - det gir meg troen på at verden ikke er så kald som man ellers kan få inntrykk av. Dog er jeg såpass bluferdig at jeg ikke liker å være tilskuer til de større uttrykkene - som sex - i det offentlige rom. Nå kan selvsagt noen hevde at sex og kjærlighet ikke har noe med hverandre å gjøre, men det er mer en holdning og en personlig overbevisning enn et dogme. Og jeg tror nok at homoseksualitet i liten grad kom til uttrykk i det offentlige eller halvoffentlige rom når dødsstraff var trusselen. Jeg tror derimot ikke at homofili ikke eksisterte på 1600-tallet. Den var nok heller godt skjult. For hvis det ikke fantes homofili - hvorfor skulle man da forby det? Man forbyr jo ikke noe som ikke finnes...... Det er fortsatt mange homofile som ikke våger å stå fram - nettopp fordi konskvensene er for store (utstøting av familien, "hat" meldinger fra folk som mener homofili er perverst osv.) Disse menneskene lever ikke et godt liv. Men nå er jo jeg motstander av diskriminering, da, enten det gjelder religion, etnisk tilhørighet, hudfarge eller seksuell legning, så det er kanskje derfor jeg ikke klarer å ta synspunktene til en som mener at vi bør diskutere å gjenninføre straff for homofili. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BigGirl Skrevet 28. desember 2002 #15 Del Skrevet 28. desember 2002 Dette handler vel mer enn noe om hvilket menneskesyn man har. Det å kriminalisere homofile er det samme som å si at homofile er mindre verdt enn andre mennesker. Hvilken rett har noen på denne jord til å si at noen er mer verdt enn andre? Hitler prøvde, og se hvor den bar hen. Dette blir akkurat like dumt som kirkens syn på homofile. Det er greit å ha homofile i kirken, bare ikke praktiserende homofile. Hva er det for noe tull?? Skal ikke homofile ha like stor rett til å uttrykke sin kjærlighet som heterofile? Jan Gulliou sier at homofili er en trend og det får stå for hans regning, han er da bare en forfatter med en stor kreativ hjerne, og slett ingen allviter. Jeg er slett ingen kristen, men prøver å leve etter følgende bibelord: La han kaste den første stenen som er helt uten synd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. desember 2002 #16 Del Skrevet 28. desember 2002 Istedetfor å forby homofili, burde heller staten slutte å oppmuntre til homseri. Staten burde heller begrense; 1. Ingen homoorganisasjoner burde fått statsstøtte, hvorvidt man er homo eller ei er en privatsak og ikke offentlige anliggende. 2. Ingen burde fått oppholdstillatelse med homobegrunnelse, homofili er ingen sinnsykdom eller sjukdom. Ellers burde alle fått opphold. 3. Ingen homoreklamefilmer (finansiert av staten) burde slippes over eteren, så lenge alle legninger er likestilt burde ikke den ene favoritiseres. 4. Ingen burde fått statsstøtte eller annen lønn fra staten hvor homofili er eneste jobbsøknad. LHH er et eksempel på en gruppe mennesker som får penger kun fordi de er homo. 5. Homofil diskriminering bør fjernes fra lovteksten, denne "diskrimineringen" er igangsatt av homser selv, - kun for at de skal ha et spesielt "vern" og bedre rettigheter enn andre... (dvs heteroer). Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 28. desember 2002 #17 Del Skrevet 28. desember 2002 For at noe skal være kriminellt, må det være en bellasting for samfunnet forøvrig. Her er det jo kommet MANGE gode grunner til å kriminalisere homofili... NOT!... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. desember 2002 #18 Del Skrevet 28. desember 2002 Lasse jeg er helt enig med deg... det er helt unødvendig å forby homseri, la folk gjøre som de vil, men la oss heteroer slippe å få homomas over oss hele tiden! Vi vet jo at fucking åmål og alle disse håndballspillerskene har jo gjort den oppvoksende kvinnegenerasjonen homovennlige.... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. desember 2002 #19 Del Skrevet 28. desember 2002 waco - imøtegår din argumentasjon - for 1. Ingen organisasjner for trafikkskadde, blinde, kristne, studenter ol burde få statsstøtte, hvorvidt man er trafikkskadd, blind, kristen eller student er en privatsak og ikke offentlig anliggende. 2. Ingen burde få oppholdstillatlesle med regigionsbegrunnelse - religion er ingen sinnsykdom eller sjukdom. Ellers budre alle fått opphold. (forresten - får homofile opphold fordi homofili er en sykdom eller sinnsykdom - har ikke oppfattet det) 3. Ingen livssynsreklamer, eller rekamer for organisasjoner for trafikkskadde, blinde ol (finansiert av staten) burde slippes over eteren, så lenge alle religioner, skader og lyter er likestilt burde ikke noen favoriseres 4. Ingen burde fått statsstøtte eller lønn fra staten hvor religion, skade, lyte eller annen organisasjonstilhørighet er eneste jobbsøknad. 5. Religiøs diskriminering og diskriminering på grunn av etnisk tilhørighet eller hudfarge bør fjernes fra lovteksten, denne "diskrimineringen" er igangsatt av dem selv - kun for at de skal få et spesielt "vern" og bedre rettigheter enn andre.... Det ser på en eller annen måte litt galt ut dette. Og ille blir det når vi vet at homofile menn drepes uten at noen løfter et øyebryn - fordi de er homofile menn. Og de blir drept på meget bestialske måter - med slag og spark og annen grov vold. Mange tusen har gått i demonstrasjonstog mot rasistisk motivert vold, tror det var 10 - 12 som stilte opp mot homofiendtlig vold. Og av dem var hverken politikkere eller kirkens representanter. De toer vel sine hender og håper det går over av seg selv. Og la nå de homofile slippe å få dette hetromaset over seg hele tiden. Og at kvinner er mer homovennlige enn menn kan jo komme av at kvinner er tryggere på sin egen seksualitet og ikke ser på homofile som en trussel, pluss at kvinner har en - i forhold til menn - overlegen evne til å ta andres perspektiv - er mer tollerante rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. desember 2002 #20 Del Skrevet 28. desember 2002 Bettie... så du sammenligner homser med blinde og trafikkskadde? Jeg sammenligner dem med heteroer, og så lenge heteroer ikke får statstøtte av å være heteroer, burde heller ikke homoer får penger bare fordi de er homoer. 1. Trafikkskadde og deres organiasjonser burde fått støtte. Kristne burde IKKE fått støtte, makan til vrangstro og eventyr. Blinde burde fått statsstøtte. 2. Alle burde fått opphold, men ikke homofili som begrunnelse. 3. Som kjent mener ikke jeg at homofili er noen handicap så jeg forstår ikke hvorfor du sammenligner det med trafikkskadde eller blinde (?) 4. Helt enig, ingen burde fått statsstøtte eller lønn pga religion. (forstår fremdeles ikke at du sammenligner religion med skade eller lyte?) 5. Helt enig. Og ille blir det når vi vet at homofile menn drepes uten at noen løfter et øyebryn - fordi de er homofile menn. Og de blir drept på meget bestialske måter - med slag og spark og annen grov vold. Hmm, hva skal jeg si? Nå kjenner ikke jeg omgangskretsen din, men jeg hadde reagert kraftig dersom en mann hadde blitt drept uansett årsak. Tror ikke kvinner er mer homovennlige enn menn, da det finnes flere homser enn lesber.... Bettie, føler du noenganger at du har så mange tanker og ideer? Så mange flotte løsninger... men så henger det ikke helt på greip med virkeligheten... så istedetfor å skaffe fakta så synes du det er mye morsommere å finne på argumenter...? Waco Smiler litt over kvinners forfjamsenhet =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå