Wonders Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 (endret) Jeg skal melde meg inn på ett sånn sutdio, dette går mot mine prinsipper, men det er eneste måten jeg kan begynne å ta ting seriøst. Åssen funker det? Inni en sal, skrive seg på liste, masse kø, dårlig luft osv?Tenkte pilates...orker ikke at noen skal skrike til meg mens jeg hopper opp og ned kind of thing... Jeg trener som regel i skog og mark, så jeg gruer meg litt til sånne studioer da... Har trent Kick- og thai-boxing men det er jo så anderledes... Om jeg gjør noe feil, vil det koste meg nesten 500 kr å ha en personlig trener m meg? Får man noen til å gå igjennom ting første gang? Jeg er skikkelig rucky(nybegynner) asså... Jeg vet det. Tenkte å trene 2 ganger i uka på studio, resten ute i fri luft. Er dette naivt? Noen som har noen gode råd? Endret 13. juli 2006 av M.P
Lipstick Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 Jeg har tenkt å begynne på studenttreningssenter til høsten. Har også meldt meg opp til et 12-ukers dansekurs Vil bli sprek!
Gjest Frk Åberg Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 Jeg syns det å være medlem, gjør at jeg har lettere for å trene. Det blir mer strukturert på en måte. Og jeg bare ignorerer folk som står og sminker seg i garderoben før trening. Treningssentre inneholder alle typer mennesker, ikke bare bolere og sminkedokker. Når jeg er der, fokuserer jeg på meg selv og min egen trening, og bryr meg ikke om folk skulle syns jeg trener rart. Vet at f.eks. på Elixia så får man en veiledningstime første gangen, og tror man også kan spørre de ansatte underveis om man lurer på hvordan noen av apparatene virker. Jeg er ikke så glad i timer, fordi jeg orker ikke skriking og roping når jeg trener. I tillegg syns jeg noen av timene er litt slappe, men det kommer jo helt an på hvilken form man er i. Det kan være en fin avveksling. Og man kan velge å styre unna de mest skrikete instuktørene. Syns du burde melde deg inn hvis du føler at du ikke får trent nok sånn som det er nå. Uansett hvor gode intensjoner jeg har, så blir det ikke jogging i skogen tre ganger i uka. Her jeg bor er det i tillegg mye asfalt før jeg kommer inn på grusvei, noe jeg ikke tåler. Syns i tillegg det er greit å ta noen styrkeøvelser, og de er vanskelig å få gjort hjemme i stua.
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Jeg er medlem på sats. Jeg var veldig flink før, men nå er jeg jammen blitt støttemedlem med konstant dårlig samvittighet for at jeg ikke får dratt meg bort dit.
Gjest gjesta Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 Jeg hadde også mange fordommer, men jeg har blitt positivt overrasket. Jeg er sjelden med på timer, mest pga mine rare arbeidstider, men trener utholdenhet og litt styrke. Det fine er at man dra dit i alt slags vær og åpningstidene er stort sett greie. Tenk litt på når du har tid til å dra og om de har det tilbudet du vil ha. Er det lett å komme seg dit? Hvis du har flere å velge mellom, ville jeg ha bedt om prøvetimer først. Jeg trodde det første var ok, men det var før jeg så det andre!
Gjest Kitz Skrevet 13. juli 2006 #6 Skrevet 13. juli 2006 Jeg hadde ikke trent på ca 10 år da jeg tidlig i vår bestemte meg for å melde meg inn i 3T her i byen. Det angrer jeg ikke på. Jeg deltar ikke på timer (enda i allefall), liker best å trene på egenhånd. Jeg grua meg masse til å begynne der, men nå går det helt greit å trene der. Drar rett etter jobb 2-3 ganger uka. Trener både kondisjon og styrke, det gjør utrolig godt for kroppen, også er det godt å føle seg litt veltrent.
Gjest Chantal Skrevet 13. juli 2006 #7 Skrevet 13. juli 2006 Jeg er medlem og trener på senteret 3-5 ganger i uka. Syns ikke det er dårlig luft der, og nå i sommer har det vært ganske tomt på senteret så da har det ikke vært køer heller. Kan tenke meg at det blir litt mer av det ut mot høsten/vinteren, men det går fint tror jeg. Absolutt verdt pengene sine.
marsy Skrevet 14. juli 2006 #8 Skrevet 14. juli 2006 Der jeg trener er det god luft, og sjelden kø (bortsett i fra i januar, når alle finner ut at de skal trene) Det er variert utvalg av timer, fra spinning til pilates til step og aerobic. De legger ut lister i resepsjonen ca 1 time før timen starter, og da er det bare å skrive seg opp og møte opp på timen. inkludert i prisen kan du jo få satt opp et personlig styrkeprogram av instruktørene som jobber der også... anbefaler deg å prøve deg på alle mulige timer, da finner du fort ut hva du liker og ikke liker, og du blir kanskje positivt overrasket over en time du aldri hadde trodd du ville like (som meg og spinning )
Gjest Mea Culpa Skrevet 14. juli 2006 #9 Skrevet 14. juli 2006 Var jeg deg ville jeg ha kjøpt et klippekort eller noe, ihvertfall ikke bundet meg for ett år. Greit å prøve først og se om du liker det og tror du kommer til å fortsette. Har selv vært "støttemedlem", skikkelig bortkastet.
animelona Skrevet 14. juli 2006 #10 Skrevet 14. juli 2006 Jeg er medlem på et treningssenter, men er der dessverre alt for sjeldent. Var skikklig gira i begynnelsen og trente 4-5 ganger i uka. Nå har jeg forelsket meg i pilates og går på disse timene en gang innimellom. Det er en helt nydelig måte å trene på. Du bli sliten, men ikke utslitt og anpusten. Også får du tøyet musklene samtidig. Ellers så er jo step og aerobic morosomme timer og spinning er jo utrolig morosomt. Det er veldig tungt (dvs, du bestemmer selv hvor mye du vil ta i, men man blir jo skikkelig revet med), men på en annen side så får man jo superkondis av det.
Nita Skrevet 14. juli 2006 #11 Skrevet 14. juli 2006 Er medlem på Elixia og er kjempefornøyd med det. Her er rent og fint, hyggelige ansatte og aircondition . Trener 3-4 ganger i uka, oftere i perioder, og medlemskapet gjør at jeg har råd til det, ville blitt for dyrt å betalt for hver gang. Her går alt slags folk, jeg hadde masse fordommer, men har fått dem alle "punktert" Og så er det jo et godt utgangspunkt for sosial omgang
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #12 Skrevet 16. juli 2006 Nei, har meldt meg ut. Jeg har fått mer enn nok av at de ulike studioene ikke har musikkompetanse, eller folk som kan psykologi og musikkens effekt på kundenes psyke og motivasjon. Jeg er lei av høy musikk (les: støy), og ennå mer lei av dundringen inne på spinning og aerobics/step-timene! Jeg har til og med forsøkt ørepropper, men det hjalp ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå