Midtsommerbrur Skrevet 20. mars 2002 #1 Del Skrevet 20. mars 2002 Har lest tidligere om at noen skal ha en gjestebok i bryllupet. Hvordan tenker dere å gjøre det? Skal noen opplyse om at dere vil at gjestene skal skrive seg inn? Tror dere folk syns det er ok å skrive i en sånn bok, eller føler de det som et "press"? Vi er litt redd for at det lbir som en hyttebok......men det er kanskje meningen. Har aldri vært borti det selv i brylluper vi har vært i. Vi har ikke helt bestemt oss for om vi vil ha det. Kanskje vi heller lager en minnebok/-album med kortene som følger med gaver og bilder av gjestene, kirkeprogram, etc. i etterkant av bryllupet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juli2003 Skrevet 20. mars 2002 #2 Del Skrevet 20. mars 2002 Vi skal ta et svart/hvitt bilde av oss selv før bryllupet, litt sånn kunst-aktig. Bare av hodene + litt overkropp. Jeg skal bare ha slør på, han ingenting. Han skal liksom holde beskyttende rundt meg med en rose i hånden. Tror det blir et fint og uskyldig bilde som uttrykker kjærligheten vår, samtidig som det blir litt stilig. Dette bildet skal vi bruke på innbydelser og sanghefter, og nå kommer jeg til poenget: vi skal lime dette bildet i midten av et stort stykke fint papir, og så skal alle gjestene skrive hilsener på papiret rundt bildet. Etter bryllupet setter vi en fin ramme på det og henger det opp. Fint minne fra dagen! Silje 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snorkfrøken Skrevet 20. mars 2002 #3 Del Skrevet 20. mars 2002 Juli2003: Det var et flott forslag. Vi har brukt et sort/hvitt bilde av oss som forside på invitasjonen, det virker ganske likt som det du beskrev; nesten bare ansikter - litt overkropp. Men det med å ha det som en slags "gjestebok-ark" hørtes koselig ut. Kanskje jeg stjeler ideen din 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juli2003 Skrevet 20. mars 2002 #4 Del Skrevet 20. mars 2002 Helt i orden det Snorkfrøken Bare overfør penger til konto 3423.45.67903 du, så er vi enige!... God idé ja, ikke sant? Silje 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mines Skrevet 20. mars 2002 #5 Del Skrevet 20. mars 2002 Vi skal ha en gjestebok hvor gjestene kan skrive en liten hilsen hvis de har lyst. Planen er at toastmaster skal opplyse om dette før middagen, samtidig som h*n tar de praktiske opplysningene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbita Skrevet 20. mars 2002 #6 Del Skrevet 20. mars 2002 I min forlovers bryllup hadde de et fat med bilde av kirken på (vet ikke hvor de fikk tak i det, og hvem som ordnet det). Mens vi ventet på andre runde av hovedretten ble dette sendt rundt sammen med en spesial-penn. Alle signerte med navnet sitt, noen bare med fornavn og andre med fullt navn. Etterpå ble det sendt til brenning. Synes det var en morsom måte å få navnene til de som var i bryllupet. Fatet kan du jo henge på veggen om du vil, en bok blir jo bare liggende, og så vil jo ikke alle sidene bli utfyllt heller (ja, ja, det kommer jo litt an på hvor mange gjester, da.... ) Vi har ikke bestemt oss for hvordan vi skal gjøre dette, men tror ikke det blir en bok.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KristinK Skrevet 20. mars 2002 #7 Del Skrevet 20. mars 2002 Jeg skal tipse moren min om at vi ønsker oss et kjevle med alle navnene til gjestene på. I begge bryllupene jeg har vært har dette blitt gjennomført og jeg synes det er så koselig. Under middagen blir et kjevle sendt rundt slik at alle gjestene kan skrive navnet sitt.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 20. mars 2002 #8 Del Skrevet 20. mars 2002 Jeg var i et bryllup der det var satt opp et lerret på et staffeli, og satt frem maling. Så kunne alle kludre på dette. Skulle visst bli et bilde til brudeparet, men jeg tror det ble litt fiasko. En fin tanke var det ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 20. mars 2002 #9 Del Skrevet 20. mars 2002 Hvorfor en kjevle?! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2002 #10 Del Skrevet 20. mars 2002 I min svigerinnes brylllup tok de bilde (brudebildet hos fotografen) og ventet på å få det fremkalt slik at gjestene kunne signere i folderen der kjempestilig. Vi har ikke helt bestemt oss ennå- men kunne kanskje tenke oss noe i samme duren der faktisk. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 20. mars 2002 #11 Del Skrevet 20. mars 2002 Vi la frem det fotoalbumet vi skulle lime bryllupsbildene inn i og fikk gjestene til å signere dette. Albumet lå godt synelig ved inngangen.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppis Skrevet 20. mars 2002 #12 Del Skrevet 20. mars 2002 Snuppa- Det var et godt tips! Det tror jeg vi også skal gjøre. For da har man jo alle minnene på samme sted:-)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KristinK Skrevet 21. mars 2002 #13 Del Skrevet 21. mars 2002 08juni02: jeg vet ikke hvorfor det har blitt brukt akkurat et kjevle, men jeg synes det er kjempeflott uansett jeg. Etterpå er det jo en kjempeflott ting å henge opp til pynt på f.eks kjøkkenet. Også er det jo litt anderledes enn gjestebøker og bilder.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
August Skrevet 21. mars 2002 #14 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg har kjøpt et lite "fotoalbum" på Norway Design som vi skal bruke som gjestebok. Gir en av mine søstre anvar for at alle skriver navnet sitt i den, og så skal noen få ansvar å ta bilde av alle gjestene som skal limes inn i boka etterpå. Har funnet ut at noen må få ansvar for at dtte blir gjort, ellers er det alltid noen som glemmer det, og da blir det ikke like morsomt å ha i ettertid. Skal også presisere at vi bare ønsker navnetrekket, men hvis noen vil skrive en hilsen så er det greit. Dette fordi ellers er det nok noen som får prestasjonsANGST. Vi lager en slik bok fordi vi IKKE liker slike kjevler eller sleiver osv som kanskje da noen hadde funnet på å lage til oss. Søsteren min fikk ei "BOK" laget av to trestykker med bark på som var hengslet sammen - ikke min stil. Beklager hvis noen nå synes jeg er utakknemmelig eller lignende.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå