Gjest Frk Åberg Skrevet 13. juli 2006 #1 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg har begynt å få litt problemer med beina mine etter at jeg har løpt. Får litt vondt inne i beinet i hælen(e) dagen etter at jeg har løpt. Jeg løper nesten ikke på asfalt, så det er ikke der problemet ligger. Men jeg har joggesko som jeg har hatt ... kremt... noen år... Disse har vært av typen all-round. Nå må jeg kjøpe meg sko med mer demping som er spesifikt rettet mot løping. Vil ikke legge mer enn 1000 kr i dem. Noen som har gode anbefalinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #2 Del Skrevet 17. juli 2006 Vil anbefale deg å gå på løplabbet og kjøpe et par New Balance joggesko. De koster 1200 kr, men er verdt hver eneste krone. Beina dine er såpass viktige at man bør kunne legge noen krones i å ta vare på dem. Tro meg, å være skadet er ikke noe særlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. juli 2006 #3 Del Skrevet 17. juli 2006 Hva slags sko du trenger, er avhengig av flere ting; hvordan foten din er, hvordan løpemønsteret ditt er, om du er liten eller stor (faktisk: større løpere trenger hardere demping enn lettere løpere). Jeg er selv ganske liten, og har to par løpesko fra Asics, og begge to er jeg strålende fornøyd med. Uteskoene kjøpte jeg nylig; fjorårsmodell nedsatt fra 1200 til 699, som er supert for utesko slites raskere enn sko som bare blir brukt på tredemølle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wind-up bird Skrevet 17. juli 2006 #4 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Som elphaba sa, så har løpemønster mye å si for hvilken modell du bør ha. Du kan bl.a. gå på løplabbet og få undersøkt løpingen din på tredemølle, så kan de anbefale sko! edit: skriveleif Du kan jo sjekke hjemmesidene deres også: http://www.loplabbet.no/ Endret 17. juli 2006 av wind-up bird Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #5 Del Skrevet 17. juli 2006 Var på Løblabbet sist uke. Fikk et par Asics til 1200 kr. De lar deg springe mens de filmer "senansen" og analyserer foten/løpemønsteret ditt. Løplabbet finnes i Oslo,Trheim og sikkert flere andre plasser. Er superfornøyd med mine nye sko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #6 Del Skrevet 18. juli 2006 Jeg har vært veldig fornøyd med asics skoene, gt 2060 tror jeg de hette, utrolig god demping og passform. Akkurat nå har jeg Nike moto sko, de er jeg også veldig fornøyd med, men asics passet nok foten min bittelitt bedre, men dempingen er veldig god. Også prøvd brooks, men de blir for brede for meg, synes ikke dempingen i de er noe god heller. Har også et par gore tex løpe sko fra nike som er super gode, noe å tenke på om du løper mye i terrenget Jeg finner god skoene mine hos g-sport. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 19. juli 2006 #7 Del Skrevet 19. juli 2006 Takk for svar Veier 60 kg og løper mest inne. Men tenker jeg tar meg en tur på Löplabbet. Sikkert lurt å gå grundig til verks og ikke risikere å kjøpe sko som ikke passer meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wind-up bird Skrevet 19. juli 2006 #8 Del Skrevet 19. juli 2006 Ja, veldig greit å få greie på om man over/underpronerer! Når du vet det, så vet du også hvilke sko du bør ha senere, og testen hos løplabbet er jo gratis (du er ikke nødt til å kjøpe skoene der heller ).. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå