Sarah Salamander :-) Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Flyttet for noen mnd inn i selveienede leilighet i sameie med 4 andre leiligheter. Fellesområdene (trappen, tørkeloft og hagen) var kjempe fin. Det er forsåvidt ok der enda, men noen har beg. å slurve!!! Jeg lager ordens listen (1 uke hver med trappevask + eventuelt plen klipping) Nå er det minst 2 uker siden noen har vasket trappene og jeg beg. å bli irritert for det er fult av kaffe flekker og singel osv. Tror jeg vet hvem som sluntere unna og tror ikke det er først gang heller... Kan jo også nevne at da vi skulle klippe plenen første gang spurte vi 2 av naboene om hjelp til å starte klipperen, men ingen av dem hadde peiling!!! Noen som har tips til hvordan jeg skal gå frem? Vi flyttet sist inn og har jo ikke lyst til å virke "sur" selv om jeg faktisk er det Har ikke vært noe felles møte der så lenge vi har bodd der. Folk er litt innesluttet og nå er det jo sommer så vet ikke om det er rett tidspunkt å kalle inn til noe møte!?!?
salsera Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 Har dere hatt en "bli-kjent-dag"? Kanskje du kan invitere naboene på kaffe og kake under påskudd av å bli kjent, og spør da midt i samtalen hvordan de har pleid å gjøre det med praktiske ting som trappevask og bytting av uke hvis man ikke kan selv (på ferie, f.eks.). Slik kan du ta det opp på en hyggelig måte.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 I og med at det er ferietid ville jeg ikke ha gjort noe med det nå. Kanskje de er bortreist? Og det er ikke alle som tenker på at da bør man bytte uker. Se det an litt, og ta det evt. opp utover høsten hvis det ikke bedrer seg.
hilli Skrevet 14. juli 2006 #4 Skrevet 14. juli 2006 Hva står det i ordensreglene? Du kan vel ikke tvinge noen til å klippe plenen hvis det ikke står i reglene og de ikke bryr seg om hvordan plenen ser ut...
Gjest Lea Skrevet 15. juli 2006 #5 Skrevet 15. juli 2006 Jeg tror at jeg ville ventet til sommerferien var over og prøvd å få til et møte med alle sammen (grillings i hagen?). Spør evt. om det er flertall for å leie inn noen til å vaske fellesområdene og klippe gresset eller om dere skal dele på det.
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2006 #6 Skrevet 15. juli 2006 Tror det er ganske utbredt det der - at noen sluntrer unna. Vet du hvordan ting har blitt gjort der før dere flyttet inn? Du skriver at du lager listene over hvem som skal gjøre hva når, men er dette noe du har påtatt deg selv eller er det en oppgave du har fått av sameiet? Jeg tror nok jeg hadde ventet til etter sommerferien, da er det lett for at slikt glir litt ut uansett hvor bra det er til vanlig. Det er vel en leder i sameiet skulle jeg tro (vi hadde hvertfall det og vi var også bare 4 boenheter i sameiet. Lite for lederen å gjøre, men det var nå litt småplukk + regnskap som skulle føres) som du kan kontakte. Til høsten kan det sikkert være greit å kalle inn til møte. Vi hadde det en gang i året og det var veldig greit. Selv om en kanskje ikke hadde noe stort å ta opp var det alltid litt småplukk som var greit å snakke om i fellesskap. Håper det ordner seg. Utrolig irriterende med naboer som ikke tar sin del av ansvaret for å holde fellesarealet i orden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå