Shoegal Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Til stadighet ender jeg opp med å kjøpe klær i viskose. De er ofte billige, men ser ofte veldig bra ut - i alle fall FØR vask. Hver gang jeg vasker slike klær ender jeg nemlig opp med plagg som er ca halvparten av det de var. Det stoffet der krymper noe så inni hampen. Pleier å vaske på lav temperatur, men med sentrifugering. Er det sentrifugeringa som gjør at plagget krymper? Eller hvordan vasker man best plagg i viskose? På forhånd -lig takk for svar
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 Jeg tror det er sentrifugeringa. Jeg har mange plagg i viskose og har ikke oppdaget at de krymper noe særlig, og enkelte har vært vasket på 50-60 grader. Til vanlg vasker jeg de på 40 grader uten problemer.
Gjest Elfrida Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 Viskose bør strekkes i form i våt tilstand. Stryking med dynking eller damp hjelper også.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Vasker på 40 og sentrifugerer. Henger det til tørk på henger i dusjen. Blir som nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå