Gjest Jente_81 Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Siden vi kun ble 15 stk måtte jeg flytte hele bursdags selskapet hjem til meg nå til lørdag. Ellers hadde jeg leid en plass, men det blir for stooort for så få mennesker. Jeg har vært heldig å låne baksiden av huset (jeg leier hybel forran) hvor det meste av støyen går ut i skogen, men det er jo hus ved siden av. Er det sånn at det skal være stille etter kl 22.00? Burde jeg slippe en liten lapp i postkassa til naboene? Når det begynner å bli kjølig trekker vi inn, men stua mi er liten og det blir trang- derfor regner jeg med at vinduene må være oppe. Regner med vi drar inn til byen i 24 - tida. Det blir jo noe støy.......... Jeg har aldri hatt selskap hos meg før, og regner med at det ikke blir så ofte i fremtiden. Folkene som er invitert er "gode" folk og ikke sånne som skriker og hyler etter noen øl............. Ellers noen tips?
*Enigma* Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 Det skal være stille etter kl 23 på kvelden. Legg gjerne en lapp i postkassa til naboene for sikkerhetsskyld så er de klar over det. De fleste tåler litt støy hvis de er blitt gjort oppmerksomme på det på forhånd.
Gjest Gjest1 Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 Jeg synes dere kan holde på til kl 24 når det er helg. Jeg ville varslet naboene så de vet at dere er stille etter kl 24.
Gjest Jente_81 Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Sånn ser min nabovarsel ut: Fest i "rakkeveien" 4 Den 15 juli skal vi feire "Helenes" 25 årsdag. Det vil skje i hagen bak huset. I den forbindelse kan det bli noe mer støy en vanlig. Vi håper på forståelse for dette. Hilsen "Helene Moen" Tlf: 5252 55 55 Ser dette greit ut?
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 Enig med de over her. De fleste tåler litt støy, når de blir gjort oppmerksom på det på forhånd. Jeg er i alle fall mer tålmodig når jeg er advart enn når jeg ikke er det...
Amalie_85 Skrevet 13. juli 2006 #6 Skrevet 13. juli 2006 Visst det her er noe som ikke skjer så ofte ville jeg ikke tenkt noe på det i det hele tatt. Jeg ville vel spurt de som man leier hos om det er ok. Men ellers klarer naboene en kveld. Vi har en nabo som spiller musikk vær kveld, og det er helt greit det. Men tro meg jeg er lei nå. Hyggelig at de koser seg med musikk. Men vær jæv.... fuc.... kveld???? Så ikke tenk så mye på det du og kos deg masse
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #7 Skrevet 13. juli 2006 Når du har sendt ut nabovarsel og det er helg så kan du trygt holde på til 24. (Det kan jo være greit å dempe musikken etterhvert, da)
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #8 Skrevet 13. juli 2006 Det hadde vært lurt å sende ut varselet litt lenger i forveien. Når det er slike fester må jeg finne meg et annet sted, siden jeg jobber grytidlig søndag morgen. Siden det er presisjonsarbeid der man ikke kan gjøre feil jeg har kan jeg ikke være trøtt på jobb heller.
Gjest Gjest1 Skrevet 13. juli 2006 #9 Skrevet 13. juli 2006 Sånn ser min nabovarsel ut: Fest i "rakkeveien" 4 Den 15 juli skal vi feire "Helenes" 25 årsdag. Det vil skje i hagen bak huset. I den forbindelse kan det bli noe mer støy en vanlig. Vi håper på forståelse for dette. Hilsen "Helene Moen" Tlf: 5252 55 55 Ser dette greit ut? ← Ja jeg synes det ser greit ut. Visst det her er noe som ikke skjer så ofte ville jeg ikke tenkt noe på det i det hele tatt. Jeg ville vel spurt de som man leier hos om det er ok. Men ellers klarer naboene en kveld. Vi har en nabo som spiller musikk vær kveld, og det er helt greit det. Men tro meg jeg er lei nå. Hyggelig at de koser seg med musikk. Men vær jæv.... fuc.... kveld???? Så ikke tenk så mye på det du og kos deg masse ← Dette må vel være årets selvmotsigelse? Har du prøvd å snakke med naboen om det?
Gjest lilletroll Skrevet 13. juli 2006 #10 Skrevet 13. juli 2006 Nabovarsel er fint, for da kan de som av forskjellige årsaker må ha det stille finne andre løsninger den ene gangen. (Jeg har hatt bursdagsfest hjemme èn gang før og da sprang jeg ned til naboen på nedsiden og sa fra. De på andre siden var bortreist, og det samme var de tvers over veien, de to på hver sin side av tvers over veien bråker plenty selv så der brydde jeg meg ikke med å si fra..)
Ugla Skrevet 13. juli 2006 #11 Skrevet 13. juli 2006 En sånn "advarsel" er grei. For min del sover jeg ofte ikke før i 01 - 02 tiden, selv om jeg skal på tidligvakt søndag morgen...
Gjest gjest1 Skrevet 14. juli 2006 #12 Skrevet 14. juli 2006 Dersom du ikke har fester særlig ofte, synes jeg naboene må finne seg i støy til kl 24. Det er verre med de som har fester hver helg....da er toleransgrensen litt lavere. Blir så lei, så lei.....(av mine egne naboer...hmf!) Men ja- si ifra på forhånd, du. Det er smart! Som nevnt ovenfor av flere- toleransen er mye høyere når man vet om det på forhånd, gitt.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #13 Skrevet 14. juli 2006 Men husk også at ett nabovarsel ikke betyr at du kan gjøre hva du vil, det betyr feks ikke at du kan spille så høy musikk at hele nabolaget rister, til klokka seks om morran. (Det trodde mine naboer nemlig...)
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #15 Skrevet 16. juli 2006 Enig, skru veldig av bassen utover kvelden!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå