Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Nå IGJEN, igrunn HVER dag.. så er beina mine tunge som bly!!!!!!!!!!!! Det er et ork å gå opp trapper..får melkesyre av å gå de! JEg er aktiv innen idrett, og overskuddet er totalt blitt borte! MAngler et par gir..men de gira kommer aldri tilbake liksom, føles heller som det stadig forsvinner flere.. Skjønner ikke det her..at det aldri gir seg
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 Di skriver at du er aktiv innen idrett. Hvor mye trener du? Kanskje du er overtrent, og rett og slett trenger en skikkelig hvilepause?
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 Di skriver at du er aktiv innen idrett. Hvor mye trener du? Kanskje du er overtrent, og rett og slett trenger en skikkelig hvilepause? ← Nei, jeg orker knapt å trene om dagen.. må tvinge meg ut.. trener vel 4-5 dager i uken. Er treningen som holder meg oppe.. kommer ikke gjennom jobbdagen uten den..
sønnavind Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Trener du variert, eller gjør du det samme på hver trening?
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 Trener du variert, eller gjør du det samme på hver trening? ← trener veldig variert!
sønnavind Skrevet 13. juli 2006 #6 Skrevet 13. juli 2006 Jeg hadde det sånn for noen måneder siden. For min del hjalp det å redusere totalbelastningen. Jeg trener også veldig variert i den forstand at jeg trener forskjellige ting, men når jeg begynte å se på intensiteten fant jeg ut at jeg hadde altfor mange økter i uka med høy intensitet. Har redusert intensiteten på noen økter, og forsøkt å ta det litt roligere med jobb og andre aktiviteter og nå føler jeg meg mye bedre. Men det kan jo være at kroppen din brygger på et eller annet også? Har du forresten forsøkt massasje?
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #7 Skrevet 13. juli 2006 Jeg hadde det sånn for noen måneder siden. For min del hjalp det å redusere totalbelastningen. Jeg trener også veldig variert i den forstand at jeg trener forskjellige ting, men når jeg begynte å se på intensiteten fant jeg ut at jeg hadde altfor mange økter i uka med høy intensitet. Har redusert intensiteten på noen økter, og forsøkt å ta det litt roligere med jobb og andre aktiviteter og nå føler jeg meg mye bedre. Men det kan jo være at kroppen din brygger på et eller annet også? Har du forresten forsøkt massasje? ← Det er IKKE treningen min som er problemet..den tilpasses etter formen! Beina er bare tunge som bly i hverdagen.. skal kanskje få massasje timer av mamma pga en vond nakke......
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #9 Skrevet 13. juli 2006 Sett gjennom kostholdet? ← jepp..spiser som før.. kroppen fungerer bare ikke.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #10 Skrevet 13. juli 2006 Jernmangel? Bare en tanke. Har hørt at man blir tung i beina av det.
Gjest Turi Skrevet 13. juli 2006 #11 Skrevet 13. juli 2006 Jeg hadde tomme jernlagre uten å vite det. 3 uker på jerntabletter (skal tas etter konsultasjon hos lege - for mye jern er ikke bra), så var jeg lett i bena igjen. Hadde masse annet også da - irritasjon, trøtthet, slapp, svimlet når jeg reiste meg raskt, tom for alt overskudd...
Lykkelin Skrevet 14. juli 2006 #12 Skrevet 14. juli 2006 Nå IGJEN, igrunn HVER dag.. så er beina mine tunge som bly!!!!!!!!!!!! Det er et ork å gå opp trapper..får melkesyre av å gå de! JEg er aktiv innen idrett, og overskuddet er totalt blitt borte! MAngler et par gir..men de gira kommer aldri tilbake liksom, føles heller som det stadig forsvinner flere.. Skjønner ikke det her..at det aldri gir seg ← Ta deg en tur til legen for å få sjekket blodprøvene dine. Tunge og slitne bein er forøvrig helt vanlig, særlig hvis du går/står mye på jobb. Anbefaler deg å prøve støttestrømper med lett til middels kompresjonseffekt, de vil fremme den venøse tilbakestrømningen. Husk også å gjøre point/flex-øvelser i løpet av dagen (strekk tærne fram, og så helt tilbake), dette stimulerer muskel-vene-pumpa i leggen og øker i så måte også tilbakestrømningen av venøst blod. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #13 Skrevet 14. juli 2006 Jeg hadde tomme jernlagre uten å vite det. 3 uker på jerntabletter (skal tas etter konsultasjon hos lege - for mye jern er ikke bra), så var jeg lett i bena igjen. Hadde masse annet også da - irritasjon, trøtthet, slapp, svimlet når jeg reiste meg raskt, tom for alt overskudd... ← Ja, nei, jernlagrene mine er innefor det normale.. lave men innenfor normal grensen. Er konstant trøtt, våkner om morgenen potte tett, føler meg egentlig konstant snufs og forkjøla. Men har ikke feber tror jeg.. ikke sjekket men. Svimler også når jeg reiser meg fort opp, er generellt slapp, og overskuddet mangler. Er vel sikkert sliten..vært store forandringer i livet mitt siste året her.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #15 Skrevet 14. juli 2006 Husmiddallergi? Det gjør det tett, særlig om morgenen, og da det var på det verste hos meg, følte jeg meg veldig tufs og alltid sliten. Men må, med annet trekk til madrassen, nyvaskete dyner og puter (60 grader), oftere vask av sengetøy (hver uke) ... har jeg det helt fint igjen. På det verste fikk jeg medisiner, men det beste er å forebygge. Prøv å redusere midden på soverommet, tørk støv, vask, støvsug og ta eventuelt noen allergitabletter fra apoteket i en periode om du ikke har mulighet til å bli testet av legen din med en gang. Test er selvsagt best, men om du ikke får time så raskt, tenkte jeg. Hvis det er det, finnes det allergimedisiner som virker bedre enn allergitablettene mens det er som verst (nesespray og inhalator for mitt vedkomne, men det er det bedre du snakker med legen om). God bedring
Gjest Gjest_Hattifnatt_* Skrevet 14. juli 2006 #16 Skrevet 14. juli 2006 Har du sjekka om du har hatt kyssesyke? Jeg var veldig slapp og trøtt o.l. en høst, men tenkte først ikke noe over det. Etter noen mnd tok legen blodprøver pga noe annet og da slo den ut på kyssesyke. Jeg hadde vært kjempedårlig i mai det året, men trodde det var influensa. Så der gikk jeg med ettervirkninger fra kyssesyke på høsten og var konstant slapp. Er jo verdt å sjekke ut.... Og hvis du har hatt det, så skal du jo ikke trene heller, det kan være farlig for leveren
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #17 Skrevet 14. juli 2006 Husmiddallergi? Det gjør det tett, særlig om morgenen, og da det var på det verste hos meg, følte jeg meg veldig tufs og alltid sliten. Men må, med annet trekk til madrassen, nyvaskete dyner og puter (60 grader), oftere vask av sengetøy (hver uke) ... har jeg det helt fint igjen. På det verste fikk jeg medisiner, men det beste er å forebygge. Prøv å redusere midden på soverommet, tørk støv, vask, støvsug og ta eventuelt noen allergitabletter fra apoteket i en periode om du ikke har mulighet til å bli testet av legen din med en gang. Test er selvsagt best, men om du ikke får time så raskt, tenkte jeg. Hvis det er det, finnes det allergimedisiner som virker bedre enn allergitablettene mens det er som verst (nesespray og inhalator for mitt vedkomne, men det er det bedre du snakker med legen om). God bedring ← Har lurt på om det er allergi.. for jeg reagerer ute iblandt også.. MEn ikke lenge siden jeg var til lege pga en skade, og da ble det også tatt blodprøver fordi jeg har følt med så tappa i lang tid.. De fant ingenting på de, og det jeg så klart ikke nevnte var denne snufsingen og trettheten hele tida.. Vil ikke tilbake igjen bare for å si jeg lurer på om jeg har allergi.. Det er flaut om det ikke er det da! MEn hele familien min er allergikere så ingen bombe om jeg også hadde vært det..
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #18 Skrevet 15. juli 2006 Har du sjekka om du har hatt kyssesyke? Jeg var veldig slapp og trøtt o.l. en høst, men tenkte først ikke noe over det. Etter noen mnd tok legen blodprøver pga noe annet og da slo den ut på kyssesyke. Jeg hadde vært kjempedårlig i mai det året, men trodde det var influensa. Så der gikk jeg med ettervirkninger fra kyssesyke på høsten og var konstant slapp. Er jo verdt å sjekke ut.... Og hvis du har hatt det, så skal du jo ikke trene heller, det kan være farlig for leveren ← nei, har ikke sjekket det.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #19 Skrevet 1. juli 2015 Fant du ut av dette?Anonymous poster hash: fa7ef...7d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå