Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Har endelig tatt frem iskremmaskinen fra det støvete skapet. Å så lurer jeg på om det er noen som har noen oppskrifter som de vil dele.?
Arkana Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 (endret) I dagboken min finner du mange iskrem-oppskrifter: Her finner du kaffeiskrem, lakrisiskrem, kokosiskrem og jordbær-yoghurtiskrem. Her finner du eple-kaneliskrem, cookiesiskrem, ferskeniskrem, kokosiskrem, rom/rosiniskrem, sitroniskrem og ricottaiskrem. Her finner du kastanjeiskrem, bananiskrem og turkish delight-iskrem. Her finner du appelsiniskrem, kokos/pistasjiskrem og sjokolade/marshmallowsiskrem. Her finner du appelsinsorbet, bellinisorbet, lime/pistasjsorbet, campari/pasjonsfruktsorbet, mangosorbet, bringebærsorbet og plommesorbet. Her finner du sitron/myntesorbet, appelsin/mangosorbet, sjokoladesorbet og vannmelonsorbet. Peanøttiskrem Mynteiskrem Ellers bruker jeg mest denne grunnoppskriften: 5 dl fløte/melk (bruker som oftest en kartong kremfløte og resten melk), 4 eggeplommer og 1,5 dl sukker. Fløte/melk og sukker varmes og piskes gradvis inn i eggeplommene. Hell alt tilbake i kjelen igjen og varm opp under omrøring til blandingen tykner. Hell i en bolle og avkjøl helt før den fryses. Så kan du tilsette akkurat det du ønsker av smakstilsetninger. Noen tilsetter du i fløten mens den varmes (f.eks. vaniljestang, honning, sjokolade, kaffepulver, lakris), andre tilsetter du etter at blandingen er avkjølt (f.eks. hakket sjokolade, nøtter, most/hakket frukt, søt kastanjepuré, biter av kjeks eller kake [brownies er godt her!] osv). Endret 18. juni 2007 av Arkana
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 Tusen takk De fleste ser VELDIG gode ut!!
LadyInRed Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Åh, tror jeg må få meg en iskremmaskin jeg og for det fristet sånn med hjemmelaga is
Arkana Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 Åh, tror jeg må få meg en iskremmaskin jeg og for det fristet sånn med hjemmelaga is ← Det burde du. Hjemmelaget iskrem smaker mye bedre enn noen som helst kjøpeiskrem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå