Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Vi ser etter et utrolig stilig dusjkabinett eller et liiite badekar. Er helt i begynnerstadiet av prosessen så har ikke fått tatt runden hos noen forhandlere enda. Ønsker et kabinett som er moderne og stilrent og nesten ikke synes. Det kan være kvadratisk eller litt avlangt. Det er et lite bad det skal inn på (6-8 m2) så det kan ikke være veldig dominerende. Vurderer også muligheten for et badekar men har ikke mer enn 120 cm så det må jo bli mindre enn standardformat (vanlig lengde er vel 150?). Finnes det mindre formater? Om noen som kan hjelpe meg med noen linker så blir jeg veldig glad!!
Knurr Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 Det finnes mindre badekar! En venninne av meg har like stort bad som dere har, og hun har satt inn et 120cm sittebadekar i den ene enden (badet er avlangt) - hun har installert dusjkabinettdører oppe kanten (litt krøkkete forklart), så i praksis har hun begge deler. Vet ikke hvor hun kjøpte sitt, men her er noen linker. http://www.wislo.dk/ http://www.topvvs.dk/shop/ http://www.vvsbad.no/ Eller bare søk på badekar, og kikk gjennom sidene.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 Det finnes mindre badekar! En venninne av meg har like stort bad som dere har, og hun har satt inn et 120cm sittebadekar i den ene enden (badet er avlangt) - hun har installert dusjkabinettdører oppe kanten (litt krøkkete forklart), så i praksis har hun begge deler. Vet ikke hvor hun kjøpte sitt, men her er noen linker. Så bra det høres helt perfelt ut! Veldig lurt med dusjkabinettdører! Kikket på linkene du sendte og fant her ett som kan passe: (Gustavsberg sittebadekar) men det er kanskje litt vel smalt.. Karet bør vel helst være litt under 120 i lengden. Bredden kan være opp mot 80-85cm. Har du mulighet til å finne ut hva slags kar venninnen din kjøpte kanskje?
ashera Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Vi har et knøttlite bad, og der har vi fått bygd kombinert dusj/badekar i en huk. Det er ca. 1 x 0,75 m. Rørleggerne bygde opp kant i tykke litexplater, la smøremembran og deretter dukmembran og så smøremembran igjen (samme konstruksjon som de bruker på svømmebasseng) og så er det hele flislagt med glassmosaikk. funker kjempefint - begge barna kan bade samtidig, og så er det litt dypere enn et vanlig badekar.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #5 Skrevet 16. juli 2006 Vi har et knøttlite bad, og der har vi fått bygd kombinert dusj/badekar i en huk. Det er ca. 1 x 0,75 m. Rørleggerne bygde opp kant i tykke litexplater, la smøremembran og deretter dukmembran og så smøremembran igjen (samme konstruksjon som de bruker på svømmebasseng) og så er det hele flislagt med glassmosaikk. funker kjempefint - begge barna kan bade samtidig, og så er det litt dypere enn et vanlig badekar. ← Ja det kan jo være en ide å bygge noe selv, men vi er litt redd for mulighet for lekkasjer (har dessverre en del erfaring der) så det føles tryggere med et støpt bad. 1m er jo veldig lite. Vi vil ha plass til maks 1,20 og bekymrer oss for om det vil være for lite. Er 1m egentlig nok til at en voksen også kan sette seg ned og ta et deilig bad? Vi har ingen barn enda så inntil videre er den eneste grunnen egentlig til å sette inn et så lite kar den at vi savner å kunne bade i badekar. Hvordan trives dere som voksne med størrelsen på karet deres?
Gjest Mona Nordgård Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 Vi ser etter et utrolig stilig dusjkabinett eller et liiite badekar. Er helt i begynnerstadiet av prosessen så har ikke fått tatt runden hos noen forhandlere enda. Ønsker et kabinett som er moderne og stilrent og nesten ikke synes. Det kan være kvadratisk eller litt avlangt. Det er et lite bad det skal inn på (6-8 m2) så det kan ikke være veldig dominerende. Vurderer også muligheten for et badekar men har ikke mer enn 120 cm så det må jo bli mindre enn standardformat (vanlig lengde er vel 150?). Finnes det mindre formater? Om noen som kan hjelpe meg med noen linker så blir jeg veldig glad!!
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #7 Skrevet 17. mars 2010 det finnes masse forskjellig! stikk innom en vvs-butikk så hjelper de deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå