Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Skal renovere badet og har til nå hatt hvite 15x15cm fliser. Fikk tips et sted om at større fliser ville være med på å gi større romfølelse. Badet er ca. 6-8 m2 med dusjnisje. Fliser overalt. Har sett på noen fliser som er ca 43x25 (hvite) men litt usikker på om det blir for stort igjen.. Noen som har noen gode råd - eller linker med bilder?
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 STORE FLISER GIR SOM DU SELV SA;INNTRYKK AV STØRRE ROM. BRUKER DU STØRE FLISER SOM I TILLEGG ER LITT AVLANGE ( f.eks. 49,5x65 FÅR DU FØLELSE AV STORT OG LANGT/BREDT ROM.
abelille Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 Trodde det var motsatt, jeg. At små fliser fikk små rom til å se større ut. Har du store fliser, så får man ikke plass til så mange, og da ser man lett at det ikke er et stort rom. Men mulig jeg tar feil altså!
Gjest Gjest_TS Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Jeg syntes det hørtes logisk ut med store fliser for da får man færre fuger som igjen gjør veggene i rommet roligere.. men jeg er jammen ikke sikker.. For store fliser vil kanskje bli rart det og..? Finnes det noen regler tro for hva som er lurest..?
Gjest Lea Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 Dette kan nok gå begge veier. Men det er riktig at rektangulære fliser får rommet til å virke bedrere eller lengre avhengig av hvilken retning man legger dem i. På et lite bad ville jeg nok valgt ganske lik farge på fuger og fliser i alle fall.
Hilde Skrevet 13. juli 2006 #6 Skrevet 13. juli 2006 6-8 kvadrat.. Lite..? (Jeg har bad på to og en halv kvadrat ) Men for å svare på spørsmålet; på vårt bittelille bad fikk vi tips om å velge rektangulære fliser som er satt opp horisontalt. De har definitivt fått badet vårt til å se bredere ut.
Veronal Skrevet 13. juli 2006 #7 Skrevet 13. juli 2006 (endret) Vi skal ha 15x15. Det er mye lettere å få riktig fall på gulvet jo mindre flisene er. Det var det viktigste for oss. Ellers er det mange som legger fliser diagonalt. Jeg blir smårar i hodet av fliser-på-skrå-trikset. Derfor skal alt ligge pent og bent. Endret 13. juli 2006 av Veronal
Ciara Skrevet 13. juli 2006 #8 Skrevet 13. juli 2006 Trodde det var motsatt, jeg. At små fliser fikk små rom til å se større ut. Har du store fliser, så får man ikke plass til så mange, og da ser man lett at det ikke er et stort rom. Men mulig jeg tar feil altså! ← Dette trodde jeg også. Vi har kjempelite bad (som Newt sitt), og på veggene har vi 10x10 hvite fliser og på gulvet har vi mosaikkfliser. Det ble kjempebra.
Cata Skrevet 15. juli 2006 #9 Skrevet 15. juli 2006 Har bad på 4,5m2 og ble anbefalt 20x20 fliser som maks. størrelse av fliseleggeren. Dette for å få skikkelig helning mot sluket.
mowgli Skrevet 17. juli 2006 #10 Skrevet 17. juli 2006 Dette trodde jeg også. Vi har kjempelite bad (som Newt sitt), og på veggene har vi 10x10 hvite fliser og på gulvet har vi mosaikkfliser. Det ble kjempebra. ← Hvordan er det å holde rent? Jeg har lyst på mosaikkfliser på gulvet men flere sier jeg ikke burde fordi det er vanskligere å holde rent når det blir så mange fuger?! Kjekt å spørre en med erfaring =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå