marsy Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Lurte på om noen har noen erfaringer med å følge Fedon Lindbergs program/diett??
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 jepp! har levd fedonsk i 2 1/2 år, noe som viser at det er lett å følge hans tips. altså, for meg har det kokt ned til å kutte ut boller og lyse rundstykker+kneip, sukker, pasta og potet. erstatter dette med fiber-rik eller veeeldig grovt brød som jeg baker selv, fruktose eller suketter til te og kaffe, bønner eller erter og grønnsaker som tilbehør til fisk og kjøtt. i følge fedon er det ting man kan skeie ut med som er bedre enn andre. marsipan, mørk sjokolade, nøtter. passer meg bra, for jeg synes det er dødsgodt! jeg følger ikke hans råd om bare å spise en dl bær i slengen, jeg måkker innpå med f.eks en kurv jordbær(eller to). hva mer? jeg skeier ut titt og ofte, med bollebaking og diverse, men det er hverdagen som teller. jeg synes det er lett å følge hans prinsipper. jeg hadde gitt opp alt, og tenkte at det skadet ikke å prøve. har gått ned 30 kg, jevnt og trutt over 2 år. man raser ikke ned i vekt. en annen ting er at man føler seg bedre av å spise "hans" mat, blir ikke daff og slapp. får mer overskudd. anbefales! et eksempel på en dag: mat hver 3. eller 4.time: * yoghurt med fedonmusli * 2 fiber-rik med makrell og tomat+et eple * omelett av 2 egg og masse grønnsaker og litt fetaost * laksefilet med grønnsaker * 2 fiber-rik med magerost og hamburgerrygg og tomat innimellom er det bare å spe på med frukt og grønnsaker. kanskje litt solsikkefrø.
Gjest agjest Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 en annen ting er at man føler seg bedre av å spise "hans" mat, blir ikke daff og slapp. får mer overskudd. anbefales! ← Jeg la om kostholdet en periode nettopp av den grunn. Og det funker ja. Jeg levde ikke helt slavisk, men fulgte prinsippene så godt jeg kunne. Gikk ikke masse ned i vekt, men det var heller ikke målet mitt.
marsy Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2006 tusen takk for svar... har vært flink og spist relativt sunt, og trent 3-4 ganger i uken de siste ukene, men synes det er lettere å vite hva man kan spise hvis man følger en slags plan... har en svigerinne som gikk ned 5 kg på 5 uker, og har holdt seg der, selv om hun ikke følger reglene slavisk lenger.... at man får overskudd er jo kjempebra!
Gjest -eline- Skrevet 16. juli 2006 #5 Skrevet 16. juli 2006 Det funket ikke for meg, jeg er nok for glad i pasta/ris/brød til å følge Fedon. Ikke gikk jeg ned mer da jeg gikk på Fedon (1 måned) enn da jeg spiste normalt sunt&grovt med mer karbohydrater (langsomme). Men dette er jo veldig individuelt, du kan jo forsøke og se hva som fungerer for deg. Uansett må du huske å fylle på med karbohydrater etter harde treningsøkter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå