Gå til innhold

Dumme ting kiosk- og butikkansatte sier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på Rema og hadde kjøpt en kålrot. Da jeg kom til kassa og skulle betale, spør han som sitter der: "Veit du hva detta er?". "Ja, det er en kålrot", svarer jeg. "Å?", sier han. "Er det noe nytt, eller? Hakke sett sånn før jeg!". :hoho:

I en kiosk hvor jeg bruker å kjøpe is, jobber det ei med en liten talefeil. Hun spør alltid om jeg skal ha skjeks eller beger! :hoho:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

kjøpte gresskar for to år siden på rema, og han i kassa spurte hva man kunne bruke gresskar til, (jeg sa det er en grønnsak og kan brukes til mye utenom som dekorasjon) og fikk tilbake at slikt er jo helt ubrukelig, halloween er det teiteste på jord og skulle aldri kommet til norge, skjønte ikke hvorfor de solgte slikt osv.

det var jo koselig å høre som kunde som kjøpte to gresskar da...

Gjest Gjest
Skrevet

Skulle kjøpe granny smith epler og kom til kassen.

Kassdama mente at dette kanskje ikke kunne være red delicious og ble veldig i tvil om hva hun skulle gjøre....

Annen gang med samme dame, skulle kjøpe pasjonsfrukt (var fortsatt rund og glatt) og neket lurte på om det var en type potet :klaske:

Var på sportsbutikk og ventet foran kassen, mannen foran meg skulle kjøpe en splint/støtte bandasje til kneet og lurte på når han skulle bruke den. Kassamannen begynte å fortelle om at han kun trengte å bruke den når han gjorde aktiviteter der kneet var rett, fordi at når kneet var bøyd så var det i låst stilling og kunne ikke komme ut av ledd :ler::ler:

Tror kanskje kassamannen burde sjekke anatomi kunnsakpene sine!! :klaske:

Greit at en ikke trenger å være super smart men helledusen!

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som egentlig har fått en inteligent kommentar i kassa??

Gjest Gjest
Skrevet
Hun spør alltid  om jeg skal ha skjeks eller beger! :hoho:

Liker hun i kiosken her som spør om man skal ha "sex eller beger." :ler:

Ellers har jeg vært borti en i kassa som lurte på hvor jeg hadde funnet "denne plastkjelen." (Det var en bakebolle...)

Gjest Svanemor
Skrevet

Eller hva med hun som ikke hadde sett reddiker før, og trodde det var nyper?

Skrevet

Uten å nevne bransje så har jeg hørt om den 85-årige kunden som syntes produktet var så dyrt, hvor selgeren sier: "men det blir nok det siste av dette produktet du kommer til å kjøpe". Det utrolige var at kunde kjøpte produktet ;).

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, for alle som jobber i kassa er idioter :ironi:

Selv har både jeg og flere av mine kolleger flere år fra universitet bak oss. Tilfeldighetene har gjort at jeg ikke fikk avsluttet min grad (sykdom). Det absurde er jo hvis en kunde prøver å belære meg hvis praten går innpå mitt fagområde. De snakker gjerne med en nedlatende tone,

og selv om jeg kan henvise til fakta har de vanskelig for å tro at en som "bare står i kassa" kan noe annet enn å scanne varer.

Jeg jobbet også sammen med en flyktning med universitetsgrad, men pga språkproblemer og fagområdet fikk han ikke annen jobb. Tenk: pga krig i hjemlandet måtte han forlate alt og sitte i kassa og få slengt spydige kommentarer etter seg fra bortskjemte pappagutter.

Når det er sagt synes jeg det verste er disse butikkansatte som er så veldig til selgertyper at man skjønner at de vil prakke på deg noe uansett hva det skulle være. Men da takker jeg høflig nei og kommer ikke tilbake. Det er kundens makt, jeg lager aldri noe stort poeng ut av at jeg er misfornøyd, jeg bare kommer ikke tilbake.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er mange som har en nedlatende holdning for oss som sitter i kassa.

Har jobbet i en dagligvare i litt over to år nå. Endelig har jeg fått meg en annen jobb. Ble faktisk hjernedød av å sitte der 71/2 time fem dager i uka.

Rart med det,men jeg føler at alle tror jeg er "dum" der jeg sitter. At jeg ikke kan noe annet.

Men nå er jeg drittlei av å jobbe der.

Gleder meg til å begynne i nyjobb :)

Skrevet

Oftere enn kunder viser tegn til intelligens. ;)

Skrevet

Jeg er så veldig glad i Chai Tea Latte, det er dessverre ikke så mange av kaffebarene som har den men jeg prøvde meg i en av dem....

Jeg: Har dere Chai Tea Latte her?

Eksp: Ja

Jeg: Da vil jeg gjerne ha en (lykkelig!!!)

Eksp. lager den og setter den foran meg...

Jeg: Eehhh... hva er det?

Eksp: Kaffe Latte...

Jeg: Åja, jeg trodde jeg skulle få Chai Tea Latte jeg... :klø:

Eksp: Ja de står der.... (så pekte hun på skjeene)

Gjest Gjest
Skrevet

hørt på en kaffebar:

venninna mi -har du iskaffe?

ansatt *nei

-har du kaffe?

*ja

-har du isbiter?

*ja

-ja men da kan du jo lage iskaffe

*nei

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg: Eehhh... hva er det?

Eksp: Kaffe Latte...

Jeg: Åja, jeg trodde jeg skulle få Chai Tea Latte jeg... :klø:

Eksp: Ja de står der.... (så pekte hun på skjeene)

:ler:

Gjest Mrs. Potter
Skrevet
Jeg var på Rema og hadde kjøpt en kålrot. Da jeg kom til kassa og skulle betale, spør han som sitter der: "Veit du hva detta er?". "Ja, det er en kålrot", svarer jeg. "Å?", sier han. "Er det noe nytt, eller? Hakke sett sånn før jeg!".  :hoho:

Opplevde nesten det samme her en dag.

Han i kassen hadde sikkert sett en kålrot før da,men han visste ikke hva det heter.

Tok lang tid og mye leting i prislisten før han torde spørre meg hva det var for noe. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...