Gå til innhold

Forelska

Gjest #Spidergirl#

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Chrizzy

Nja. Du sier ikke så mye :)

Send han en sms, spør om dere skal finne på noe? Smil til han og gi han litt oppmerksomhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Er det virkelig så lett, sende en sms og vise interesse?

Grunnen til at jeg spør, er at de få gangene jeg har turt dette, trekker menn seg unna. Mens når jeg bare vil være venner, og ikke viser interesse på den måten, kommer DE med fremstøt, sms'er og hele pakka.

Det er så vanskelig!!! :sur:

Mitt råd er derfor å være tilgjengelig, men samtidig ikke vise interesse. Være kameratslig og hyggelig, kanskje småflørtete, men IKKE utlevere seg selv eller vise at man er interessert. Så får HAN tid til å bygge opp en nysgjerrighet / fascinasjon for / interesse i deg, og ta initiativet når han har motet seg opp.

Dette avhenger jo av at du møter fyren regelmessig da...

Men jeg har altså ikke helt skjønt hvordan dette fungerer, så helt sikker er jeg ikke... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Næ, det spørs på situasjonen. Hvor langt man er kommet, er man i nærheten av hverandre daglig, eller må hun vente 2 uker før hun kan smile til han personlig igjen.... Er litt vanskelig å si når man vet lite. Jeg tror mange menn liker at man tar litt initiativ også. Bare man ikke blir for pågående. Noen liker kanskje det også. Klaffer det så klaffer det, klaffer det ikke så klaffer det ikke. Det brukte ho gamlemor å si :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Grunnen til at jeg spør, er at de få gangene jeg har turt dette, trekker menn seg unna. Mens når jeg bare vil være venner, og ikke viser interesse på den måten, kommer DE med fremstøt, sms'er og hele pakka.

Det er så vanskelig!!!  :sur:

Mitt råd er derfor å være tilgjengelig, men samtidig ikke vise interesse. Være kameratslig og hyggelig, kanskje småflørtete, men IKKE utlevere seg selv eller vise at man er interessert. Så får HAN tid til å bygge opp en nysgjerrighet / fascinasjon for / interesse i deg, og ta initiativet når han har motet seg opp.

Dette avhenger jo av at du møter fyren regelmessig da...

Men jeg har altså ikke helt skjønt hvordan dette fungerer, så helt sikker er jeg ikke...  ;)

Det finnes 1000 måter å bli forelsket på, men jeg tror det er viktig å vise at man er det. Hbvordan skal man bli kjærester om ingen viser at man er forelsket i hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Det finnes 1000 måter å bli forelsket på, men jeg tror det er viktig å vise at man er det. Hbvordan skal man bli kjærester om ingen viser at man er forelsket i hverandre?

Nei ikke spør meg! Jeg satser på at skjebnen griper inn med sterk hånd en eller annen gang, så slipper jeg å stille meg sårbar. ;)

Men for å være ærlig, så tror jeg fremdeles at man ikke må servere seg selv på et brett. Mange menn blir mer interessert hvis det ikke går for glatt, det blir mer spennende når de må jakte / gå å lure litt.

Ikke at man skal spille kostbar, langt ifra, men bare at man ikke skal plumpe ut med alle følelsene, men holde litt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
Jeg tror mange menn liker at man tar litt initiativ også. Bare man ikke blir for pågående. Noen liker kanskje det også. Klaffer det så klaffer det, klaffer det ikke så klaffer det ikke. Det brukte ho gamlemor å si  :ler:

Jeg kom til å tenke på noe: Har grublet mye på dette, og spurte en kamerat om dette, om menn liker å jakte, eller at kvinnen tar initiativ. Han sa dette:

Hvis fyren selv er beskjeden, har kanskje ikke verdens største selvtillit, er rolig, innadvent, så er sjansen stor for at han vil like at jenta viser sin interesse.

Er han derimot utadvent, flørtete, glad i å omgås med folk, vil han helst jakte, og setter pris på spenningen ved å ikke få alt servert på et brett.

Kanskje det er noe i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD!! Er jo det som er så fortvilende forvirrende!! Er det ingen som sitter på fasiten da?? Må jo være noe man kan rette seg etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Damer har en lei tendens til å være for subtile. Det kan ta lang tid før stakkaren (dvs jeg) skjønner at dama er/var interessert. Litt sent tre dager etterpå.

Hvor klar man bør være vil variere fra mann til mann. For min del vil det være en fordel om du har med en plakat der det står at du liker meg og vil ta en tur ut :hoppe: .

Det er ikke tilfeldig at nesten en firedel av mennene i dette landet ikke har barn.

helsingar,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg kom til å tenke på noe: Har grublet mye på dette, og spurte en kamerat om dette, om menn liker å jakte, eller at kvinnen tar initiativ. Han sa dette:

Hvis fyren selv er beskjeden, har kanskje ikke verdens største selvtillit, er rolig, innadvent, så er sjansen stor for at han vil like at jenta viser sin interesse.

Er han derimot utadvent, flørtete, glad i å omgås med folk, vil han helst jakte, og setter pris på spenningen ved å ikke få alt servert på et brett.

Jeg tror så absolutt det er noe i dette ja!!!

Samtidig tror jeg også at alder har litt å si, om man er i 20-årene eller 40-årene.

Men til TS, kan du ikke starte med en enkel sms eller mail eller noe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Spidergirl#

Takk for alle svar. Eg kjenner fyren ganske godt. Har kjent han i ett år ca. Har sendt litt

sms (men vil ikkje virke for pågåande) Han har ringt ein gang, men det var for å opplyse om at han hadde fått jobb. Har vært ein del med han ute også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Spidergirl#

Eg trur også det er noko i dette. Men veit liksom ikkje kor masse interesse eg skal visa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei,

Antar at mange gutter er usikre på jenter. Det kommer mange forskjellige signaler og de er stort sett alle vanskelige å tolke. Når er et smil et smil og ikke et tegn på interesse?

Det som kan være klar tale for ei jente kan være totalt uforståelig for en gutt. Mange av oss har ikke så veldig gode sosiale antenner.

Kanskje det enkleste er å være direkte: Vil du være med hjem og holde meg med selksap?

Forvirret,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest #Spidergirl#
Hei,

Antar at mange gutter er usikre på jenter. Det kommer mange forskjellige signaler og de er stort sett alle vanskelige å tolke. Når er et smil et smil og ikke et tegn på interesse?

Det som kan være klar tale for ei jente kan være totalt uforståelig for en gutt. Mange av oss har ikke så veldig gode sosiale antenner.

Kanskje det enkleste er å være direkte: Vil du være med hjem og holde meg med selksap?

Forvirret,

Det er nok mykje i det du seier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...