Gå til innhold

Bilstoltest som var i "Foreldre og Barn"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte av ei venninne at det var test av bilstoler i et av de nyeste "Foreldre og Barn"-bladene.

Er det noen her som kan fortelle om Britax (Römer) Kid ble vurdert? Hvordan kom det ut?

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det setet du nevner var ikke i testen. Men Britax Nordic Secura 02 var i testen. Konklusjonen var at setet var intakt etter kollisjon, men stor påkjenning på barnet.

Nå er alle tester ulike. I denne testen ble f.eks Acta Cosmic diskvalifisert, men den er testvinner i en annen test. Testene utføres ulikt. Noen tester går f.eks. bare på sidekollisjon. Noen tester går på å teste barnesete uten å ha forsete foran - og forsete spiller jo en vesentlig rolle i en kollisjon. Så en kan aldri stole blindt på tester. Siste test var f.eks av solkrem, de så på innholdet i solkremene, men testen sier ingenting om beskyttelsesevnen.

Skrevet

Nå har ikke jeg lest testen i Foreldre og Barn, men da jeg skulle kjøpe barnesete til tantebarnet mitt, leste jeg en test i bladet Motor og på forbrukerportalen.no.

Her er en testen av Britax Kid Plus fra i fjor. I årets test av barnestoler var ikke Britax Kid Plus med. Årets test er her.

Jeg endte opp med Britax Evola 123 Ultra og er veldig fornøyd med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...