Gå til innhold

ski vs. graviditet

Kleopatra

Anbefalte innlegg

lurer bare: har så lyst til å stå på ski, men er jo redd for å dette og skade babyen. Tenker da både langrenn og slalom... Noen som har noen erfaringer? Burde jeg holde meg unna, ikke sikkert jeg detter i det hele tatt.

Er nå 12+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S B

Tror slalåm regnes som ekstremsport - ikke akkkurat tingen å gjøre når du er gravid. Vanlig langrenn er vel ok. Men søsteren min drev aktiv riding ( på hest...) helt fram til fødselen. Kommer vel anpå hvilke risker du vil ta !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt både ski og skøyter på hylla denne vinteren. Det er jo ikke noen vits i å strekke strikker liksom......

14+5 i dag.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg synes du ber om bråk når du vil stå slalom mens du er gravid. Det skal ikke så mye til før du faller (selv om du er god på ski) og da kan sponanabort bli neste post på programmet.

Legg vekk skiene denne vinteren- jeg tror at innerst inne så vet du dette selv.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I boka "aktiv graviditet", eller kva den heiter, står det at skigåing er ein svært gunstig type trening under graviditet. (langsame, mjuke rørsler. Bra, sidan leddbanda under graviditet blir meir tøyelege og meir utsette for skadar dersom dei blir utsatt for stor belastning)

Søk på "trening og graviditet" på google, så får du vite mykje interessant om emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Milla: det går ann å si ting på et hyggelig måte i blant, selv om du mener det du mener. Hold deg unna denne siden hvis du bare er ute etter å slenge drit. Har sett altfor mange av dine sure innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Syntes jeg var veldig hyggelig jeg. De fleste med normalt vett vet at man unngår å drive "ekstremsport" når man er gravid. Vanlig mosjon derimot er kjempebra.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

"normalt vett" ????? Du fornekter deg ikke. Det går ann å høre hva andre mener om saken hvis man er usikker. Men det forstår jo tydeligvis ikke du. Igjen; fint om du hold deg til et annet forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det var kleopatra som la inn siste innlegg. Skjønner ikke hvorfor dette ikke kommer opp.

kleo

ps. milla: Du skal ikke plage andre, du skal være snill og grei osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
"normalt vett" ?????

La meg si det sånn; hvis noen kom bort til deg og ville ha deg med på strikkhopping og du var gravid..... ville du trengt å spørre noen andre da om det var farlig eller ikke?

Som sagt, det er lov å bruke hodet.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto på slalom noen ganger tidlig i mine graviditeter. Det er viktig å være forsiktig. Du bør ungå de stedene hvor bakkene er fulle av folk. Kjøre sakte og kontrolert.

Det er ikke slalomkjøringen som er største faren (forutsatt at du kjører forsiktig) men alle de andre som kjører som "idioter". Min mann kjørte bak meg for å beskytte meg, slik vi også kjører med ungene da de er små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanta mi falt hjemme på sitt eget stuegulv da hun var 5 måneder på vei. Fosteret ble drept. Jeg vil derfor ikke anbefale noen å kjøre slalom under graviditeten, det går tross alt litt fortere en gangfart i ens eget hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...