Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #1 Skrevet 12. juli 2006 Jeg pleier som regel å handle klær alene, de få gangene jeg er nødt til å gjøre det (stortrives ikke akkurat i prøverommene). Men i dag handlet jeg med to venninner, og det var en lærerik opplevelse de var nemlig ikke nådig i kommentarene om enkelte av tingene jeg valgte ut. Jeg endte med å ta det jeg likte likevel. Men nå klarer jeg ikke helt la være å kikke bort på plaggene og tenke på dem som den "kjerringaktige" genseren, og sjalet i helt feil farge. Selv om jeg altså opprinnelig likte tingene. Pleier dere høre på hva venner synes om klær? Var det en tabbe å handle med venninner, dvs burde jeg heller levd i lykkelig uvitenhet. Tør ikke tenke på hva de synes om resten av garderoben
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. juli 2006 #2 Skrevet 12. juli 2006 Kommer an på om de har samme stil som meg. Er man gother, så tar man ikke råd fra hun som går i kun pastellfarger og blonder, og omvendt... Da kan de få mene hva de vil om klærne mine. Men hvis jeg ønsker en ærlig tilbakemelding om hvordan klærne ser ut på meg, da tar jeg med meg en venninne som tør å si hva hun mener.
Amalie_85 Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 Jeg går ikke sammen med mine venninner. De skal jo prøve alt selv om de ikke skal ha det. Og det tar jo så lang tid og jeg blir sååååååå lei. Så jeg vil helst gå alene eller sammen med kjæresten min. Er mye enklere da.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. juli 2006 #4 Skrevet 12. juli 2006 Kan du handle klær sammen med kjæresten? Oi! Bjørnemannen stønner høylytt bare jeg kikker i utstillingsvinduet til HM...
Amalie_85 Skrevet 12. juli 2006 #5 Skrevet 12. juli 2006 Ja jeg kan det. For han vet det ikke tar lang tid. Og siden jeg blir gla når han er med gjør det han ingen ting. Jeg går en runde i butikken og tar bare det jeg vet jeg kjøper visst det passer. Så ser jeg alltid etter noe til han og. Så han syns det er helt greit. Men han liker ikke å være med å se på sko tror jeg. For da bruker jeg lang tid. Selv når jeg ikke skal ha noe. Jeg elsker sko, men har veldig få sko.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 12. juli 2006 #6 Skrevet 12. juli 2006 Handler aldri sammen med venninner. Og mannen er helt amøbe - han sier ja, fint til alt for å komme seg ut.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #7 Skrevet 12. juli 2006 La kjerring-venninnene dine ha sine meninger og gå og handle alene neste gang! Stol på din egen smak, og ikke gå med hobby-motepolitiet på shopping. Føler du at du trenger råd og vink, spør noen profesjonelle. Eller ta med en mannlig venn (som liker å shoppe, vel og merke). Venninner på shopping er mer opptatt av å kommentere og demonstrere sine innsikter i hva som er på moten akkurat nå enn å se hva som faktisk kler andre kvinner.
Arkana Skrevet 12. juli 2006 #8 Skrevet 12. juli 2006 Jeg går ikke sammen med mine venninner. De skal jo prøve alt selv om de ikke skal ha det. Og det tar jo så lang tid og jeg blir sååååååå lei. Så jeg vil helst gå alene eller sammen med kjæresten min. Er mye enklere da. ← Helt enig med deg. Synes forsåvidt det er koselig med shoppeturer med venninner, men da er det mest det sosiale jeg liker, får sjelden handlet noe særlig da. Skal jeg ha klær går jeg som deg alene eller med kjæresten, faktisk er noen av mine favorittplagg og -sko handlet inn nettopp pga hans råd, han ser ting som jeg ikke ser og jeg setter stor pris på kommentarene hans.
Charmina Skrevet 12. juli 2006 #9 Skrevet 12. juli 2006 Koselig å shoppe med venninder, men kjøper skjelden klær da. Helst andre ting. Når jeg handler klær liker jeg best å gå alene. Innimellom med mann og barn, men det er lite kjekt. Begge gutta mine står og venter og ser ut som de er døden nær eller noe sånt Håper den lille tulla mi har fått noen av shopping genene mine da sånn at hun kan synes det er kjekt å være med mamsen på handletur
Gjest Tanita Skrevet 12. juli 2006 #10 Skrevet 12. juli 2006 Jeg shopper stort sett alene, og kjøper det jeg selv liker og syns ser pent ut. Når det gjelder råd, hører jeg på samboeren for han er helt ærlig på godt og vondt. Han har f eks sagt at siden jeg er liten og tynn, kler jeg tettsittende klær, for det får frem formene (som f eks puppene) bedre. Hva andre jenter/venninner sier, tar jeg med en klype salt da jeg selv mener at jeg vet best hva som kler meg selv og hva jeg trives i.
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. juli 2006 #11 Skrevet 12. juli 2006 Handler stort sett alene, eller evt. med kjæresten. Mine venninner er ikke overdrevent kritiske. Heller det motsatte. Kan noen ganger bli litt revet med, fordi noen gir så positive tilbakemeldinger (jeg opplever dette som mer "jentete" enn voldsom kritikk - at man ikke tør å si sin ærlige mening). Har en venninne med en mer voksen stil enn meg, og hun handler jeg ikke klær med. Lett å bli påvirket av hennes smak. Har andre venninner som bruker ekstremt lang tid, og det er kjedelig å vente på. Ønsker også å spare mine nærmeste for mine egne kvaler når jeg kommer i ei slikkelig knipe. Enten blir jeg stående og lure i en evighet, eller så blir jeg så stressa av at folk venter på meg, at jeg ikke får ro på meg til å kjøpe noe som helst. Det kommer an på hvem jeg har med. Det kan noen ganger være lurt å ta imot gode råd, men ikke alltid. Jeg vurderer rådene ut fra hvem som gir dem. Hører mer på folk som har noenunde lik klesstil som meg, må jeg innrømme. Syns en del av vennene mine kler seg litt kjedelig, derfor hører jeg ikke alltid på dem når de er i sjokk over plagget jeg har lagt min elsk på. Stol på deg selv du, og kjør din egen stil. Det eneste er hvis man gjemmer seg bort i store plagg, og man bare ønsker å være en flue på veggen. Da kan det være at venninnene dine bare vil at du skal komme litt mer fram, noe som kanskje kan være verdt å lytte på av og til?
Gjest mela Skrevet 12. juli 2006 #12 Skrevet 12. juli 2006 Er man gother, så tar man ikke råd fra hun som går i kun pastellfarger og blonder, og omvendt... ← Det går da fint an. Søsteren min er gother og jeg går i masse farger men vi både gir og tar imot råd fra hverandre ang. klesstil hele tiden. Man trenger jo ikke gå med en stil for å se om noe er fint eller stygt.
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2006 #13 Skrevet 12. juli 2006 Jeg liker best å gå alene, med to unntak: 1) Hvis det sosiale er viktigst 2) Hvis jeg er desperat, dvs at jeg for eksempel MÅ finne en kjole eller noe, da kan det være veldig godt å ha med en venninne som hjelper meg å lete og som klarer å holde hodet kaldt når jeg får panikk Samboeren min hater shopping...
mari Skrevet 13. juli 2006 #14 Skrevet 13. juli 2006 Tror jeg er heldig jeg, for jeg har både venner som jeg stoler på når jeg handler, mann som er verdens flinkeste til å finne riktig klær og sko til meg, og en mor som er flink til å ta meg med ut å shoppe når jeg ikke har penger selv.
aline Skrevet 13. juli 2006 #15 Skrevet 13. juli 2006 syns det er kos å gå med venninder jeg da, selv om det oftest shoppes på egenhånd. dersom du synes disse vennindene dine er mye finere i klesveien en du synes du selv er, og dermed mener at hva de synes er kult er fasiten også for deg, ja da skjønner jeg at du bryr deg om hva de sa om det du valgte. men er du fornøyd med din egen stil og trives med den, og ikke har noe instendig ønske om å se ut som de som kritiserer, så hopper du gladelig over kommentarene deres og bruker de klærne du trives i uten å tenke over deres prat. jeg synes forøvrig det er lite vennindete å kalle dine valg kjærringaktig og feil, greit at man skal være ærlig altså, men man kan jo ta litt hensyn til at smaken er forskjellig fra person til person. om noen ønsker å kjøpe noe jeg personlig ikke synes er pent verken til meg eller til vedkommende, men som denne personen liker selv, så hadde jeg ikke hatt noe behov for å disse klærne.
Gjest Lanyah Skrevet 13. juli 2006 #16 Skrevet 13. juli 2006 Skal jeg virkelig handle klær liker jeg best å gå alene, blir så stresset når de står rundt, når det spør om vi ikke skal gå til neste butikk osv.! Så det går ikke. Men det er gøy å gå å kikke med venninner, dele meninger og diskutere hva som er fint osv.!
Svart Katt Skrevet 13. juli 2006 #17 Skrevet 13. juli 2006 Enig med mange her. Skal jeg handle med venninner - er det for å være sosial, ikke for å kjøpe ting. Men mange venninner bruker utrolig lang tid! Den eneste jeg klarer å handle klær med er søsteren min, for vi er veldig like, også er det lettere å si i fra til henne/meg om vi er trege osv. Eneste butikkene jeg er i med kjæresten er Biltema og Rema 1000
Gjest Lanyah Skrevet 13. juli 2006 #18 Skrevet 13. juli 2006 "Eneste butikkene jeg er i med kjæresten er Biltema og Rema 1000!" Samme her!
Arkana Skrevet 13. juli 2006 #19 Skrevet 13. juli 2006 Eneste butikkene jeg er i med kjæresten er Biltema og Rema 1000 ← For ikke å snakke om Clas Ohlson.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå