Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Happy.gif Hva betyr det at man kan lese noe av øynene? Selve øynene har jo lite mimikk....

Øynene er sjelens speil :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Øynene er sjelens speil  :)

Hvordan er de det? :)

Skrevet
Man kan tenke seg utstråling slik:

En mindre klassisk pen person kan være verdens vakreste nettopp fordi vedkommende har en flott utstråling. Vi kan kanskje kalle det glimt i øyet?

Ja, det er jo det man sier.

Men jeg spør da: Hva er det man gjør eller ikke gjør eller hva for å ha utstråling eller glimt i øyet..

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tenker på utstråling som noe som kommer innenfra. Altså, hvis man er selvsikker, glad og åpen, så har man automatisk bra utstråling. Folk vil være rundt deg, snakke med deg osv. Gjerne fordi det man føler inni blir avspeilet i kroppspråket..

Øynene kan vel også ha en del å si. Har venner som går på dop som har blitt "beskyldt" for å ha en vanvittig utstråling/tiltrekningskraft når de går ut på byn rusa, kanskje fordi pupillene deres er store som tallerkener (og muligens fordi de utstråler en avslappet glede og selvtillit). Pupillene utvider seg når man ser noe man liker, og det har blitt utført tester som viser at folk med store pupiller er mer tiltrekkende.

Det sies jo også at det finnes rent kroppslige kjemiske greier og.. feromoner og slikt! Man skal visstnok være ekstra attraktiv rundt eggløsningen pga disse funksjonene.

Utstråling er vel en kombinasjon av mange små ting altså. Men i min erfaring kommer man veldig langt med en rak rygg, et åpent blikk og et smil!

Gjest Bellatrix
Skrevet
Dessuten: Kan man se utstråling på et bilde? Jeg vet ikke, muligens tja? For meg er utstråling i stor grad noe som ligger i blikket, mer spesifikk klarer jeg ikke å være.

Blikk og smil. Ellers kan utstrålig gå på personlighet også. I forhold til morsomme, hyggelige, søte ting vedkommende sier eller gjør.

Skrevet
Hvordan er de det? Happy.gif

Ja det kan du si.. Det er veldig diffust og mystisk det der med sjel.

Men jeg tror man kan sende ut mange signaler med øynene.

"Han så meg dypt inn i øynene" Dypt inn i øynene er jo veldig rart men alle kjenner vel følelesen?

"Han kunne drept meg med blikket sitt" Noen får virkelig svarte og onde øyne avogtil.

Skrevet
Ja det kan du si.. Det er veldig diffust og mystisk det der med sjel.

Men jeg tror man kan sende ut mange signaler med øynene.

"Han så meg dypt inn i øynene" Dypt inn i øynene er jo veldig rart men alle kjenner vel følelesen?

"Han kunne drept meg med blikket sitt" Noen får virkelig svarte og onde øyne avogtil.

er det øynene i seg selv eller mimikken som gir denne effekten da?

Gjest d'Arc
Skrevet

Mennesker som ser sure ut, har en negativ holdning osv, de har jo en negativ utstråling.

Mennesker som smiler og har det bra med seg selv har positiv utstråling.

Vanskeligere enn det er det vel ikke?

Gjest splæsj
Skrevet

Rak kroppsholdning, smile mye, bruke øynene (øyenkontakt) mye, være positiv = utstråling.

Gjest Miloine
Skrevet

Jeg mener at utsråling og sjarmerende trekk = karismatisk person

En karismatisk person kan sies å være påfallende lik en karakteristikk av folk med god selvtillit.

Du har en åpen kroppsholdning, og har sjelden armene og beina i kors eller hendene foran ansiktet.

Du smiler naturlig og lar folk føle at de betyr noe.

Du nikker til folk du snakker med, og rører gjerne ved overarmen deres.

Du har øyenkontakt med de du snakker med

Du snakker i bilder som folk lett kan se for seg.

Du forandrer gjerne toneleiet på stemmen og snakker i varierende tempo.

Du får med deg "alle" rundt deg i en samtale ved å ikke bare se på ett menneske

Et "mindre pent" menneske kan bli "pent" dersom vedkommende har utstråling!

Skrevet
Mennesker som ser sure ut, har en negativ holdning osv, de har jo en negativ utstråling.

Kanskje det er litt vanskeligere dersom man skal sette ord på hvordan det vises helt konkret?

Skrevet
Jeg mener at utsråling og sjarmerende trekk = karismatisk person

En  karismatisk person kan sies å være påfallende lik en karakteristikk av folk med god selvtillit.

Du har en åpen kroppsholdning, og har sjelden armene og beina i kors eller hendene foran ansiktet.

Du smiler naturlig og lar folk føle at de betyr noe.

Du nikker til folk du snakker med, og rører gjerne ved overarmen deres.

Du har øyenkontakt med de du snakker med

Du snakker i bilder som folk lett kan se for seg.

Du forandrer gjerne toneleiet på stemmen og snakker i varierende tempo.

Du får med deg "alle" rundt deg i en samtale ved å ikke bare se på ett menneske

Et "mindre pent" menneske kan bli "pent" dersom vedkommende har utstråling!

Det var gode tanker synes jeg :)

Men vil alle oppfatte eller karakterisere graden av utstrålingen likt?

Jeg oppfatter f eks Bill Clinton som en person med en utrolig sterk utstråling. Og mennesker som har møtte an nevner det samme; også at han får dem til å føle seg spesielle. Ligger det noe der? I evnen til å være interessert i andre? Og da vise det?

På den andre siden; det finnes kanskje mange mennesker som synes han er helt flat og kjedelig?

Du skriver om selvtillit. Jeg tenker slik om personer med gort selvbilde, men det var kanskje det du mente?

Gjest Miloine
Skrevet
Det var gode tanker synes jeg :)

Men vil alle oppfatte eller karakterisere graden av utstrålingen likt?

Jeg oppfatter f eks Bill Clinton som en person med en utrolig sterk utstråling. Og mennesker som har møtte an nevner det samme; også at han får dem til å føle seg spesielle. Ligger det noe der? I evnen til å være interessert i andre? Og da vise det?

På den andre siden; det finnes kanskje mange mennesker som synes han er helt flat og kjedelig?

Du skriver om selvtillit. Jeg tenker slik om personer med gort selvbilde, men det var kanskje det du mente?

Takk :)

Om vi alle oppfatter samme person likt (mht. bla utstråling) stemmer ikke.

Vi er forskjellige og har forskjellige oppfatninger av det enkelte individ!

Det at det ofte er slik at dersom du finner et menneske karismatisk, så er det veldig ofte at mange deler denne opfatningen med deg!

Ditt eksempel med Bill Clinton sier netopp dette! Du, jeg og mange med oss deler denne opfatningen av han!

Det blir jo sagt om Bill Clinton av de som kjenner han eller har møtt han at han:

...smiler naturlig og lar folk føle at de betyr noe.

... nikker til folk han snakker med, og rører gjerne ved overarmen deres.

...har øyenkontakt med dem han snakker med.

;)

Selvtillit kommer ikke av det å bestandig ha rett, men det å ikke være redd for å ta feil.

Godt selvbilde er at du syns godt om deg selv, både utseende messig og at du har tro på at dette mestrer du.

:)

Skrevet
er det øynene i seg selv eller mimikken som gir denne effekten da?

Jeg tror det er begge deler.

Mimikken rundt øynene (om man lager smale øyne, rynker øyenbrynene sammen osv) og selve øynene (store/små pupiller, rolig eller flakkende blikk.)

Dessuten tror jeg faktisk at sjelen kommer tilsyne i øyet på et eller annet vis. Jeg sa det først som en spøk, men når jeg tenker meg om så merker jeg at jeg faktisk tror på det. :sprettoy:

Gjest Gjest
Skrevet

God utstråling er ikke noe påtatt, men helt ekte. Sjarm, varme, engasjement...

Skal vi se, Jamie Oliver (kokken) har fin utstråling synes jeg... Nevn noen dere og da, så får vi se om vi har lik oppfatning av dette.

Gjest d'Arc
Skrevet (endret)
Kanskje det er litt vanskeligere dersom man skal sette ord på hvordan det vises helt konkret?

Jeg skjønner.

God utstråling har man når man er positiv og glad. Hvordan man kan se at de har god utstråling:

De smiler mye

Unnviker ikke øyekontakt

Får folk rundt seg til å føle seg komfortable

Rak i ryggen

Ser opp

+ mye mer.

Negativ utstråling:

Ja, da tar du det motsatte av punktene over.

Jeg synes at skuespilleren Lisa Ann Walter har en nydelig utstråling. Hun er ikke spesielt pen, men det er bare etlerannet ved henne.

(Beklager dårlig bilde)

Endret av d'Arc
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg mener det kan være vanskeligere enn det. Eller, jeg tror ikke vi har lik definisjon på "utstråling"...

Dorthe Skappel smiler, ser ut til å være fornøyd med seg selv og er likt av mange. Men jeg synes ikke hun har utstråling for fem flate øre. Hun virker ikke genuin...

Jeg har blitt kjent med et par jenter som er stille, ikke smiler noe særlig og som er veldig blyge, forsiktige og ikke så veldig omgjengelige- før man blir kjent med dem. Merket en slags utstråling allerede første gang jeg så dem, og bare visste at de var kjempebra mennesker. Og når jeg ble kjent med dem så fikk jeg det bekreftet, selv om de for noen kunne virke negative.

Lana i Smallville har forresten utstråling!

Utstråling handler for meg mest om å være ekte og varm.

Gjest d'Arc
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Og det er mye rett i det du skriver.

Dorthe Skappel, i likhet med Pia Haraldsen, har en irriterende utstråling, synes jeg.

Men jeg mener fremdeles at de punktene jeg skrev ovenfor er faktorer som gir et godt grunnlag for god utstråling.

Vi har jo egentlig hundrevis av utstrålinger: Mystisk, positiv, negativ, irriterende osv.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tenker først å fremst på positiv utstråling når jeg hører ordet "utstråling". Alle har en form for utstråling som du sier, men det bruker jeg vel andre ord på.

De punktene du nevnte kan være gode utganspunkt.. Spesielt det med å få folk rundt seg til å føle seg komfertable. :)

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

For en fin diskusjon! :)

Direkte blikk og smil, og at man byr på seg selv er for meg positiv utstråling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...