Gjest Miloine Skrevet 13. juli 2006 #41 Skrevet 13. juli 2006 (endret) God utstråling er ikke noe påtatt, men helt ekte. Sjarm, varme, engasjement... Skal vi se, Jamie Oliver (kokken) har fin utstråling synes jeg... Nevn noen dere og da, så får vi se om vi har lik oppfatning av dette. ← Er enig i at han har utsråling! Bill Clinton har jeg nevnt! Petter Stordalen han har utsråling Hun kokkedama Wenche(på God morgen Norge syns jeg er sjarmerende(utstråing) Finn Schjøll (han blomster Finn) har utstråling...eh Han Terje ett eller annet som var "halomann" på nrk1 for lenge siden - han har utstråling. Olav Viksmo Slettan han har utsråling (P1 Reiseradion/tv2 reporter) Mange mener at Cathrine Moholdt har utstråling, jeg er enig til en viss grad Det er så mange flere jeg mener har utstråling, men kommer ikke på så veldig mange her og nå! Edit: Jeg har utstråling - med andre ord god selvtilit... Endret 13. juli 2006 av Miloine
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #42 Skrevet 13. juli 2006 Petter Stordalen har vel kanskje en slags utstråling ja. Han er alltid veldig blid i hvert fall.. Og kokkedama på God morgen Norge har utstråling, det samme med hun som er programleder sammen med Øyvind. Husker ikke hva hun heter, men hun er blond og er tanta til ei som også har vært med på God Morgen Norge, Åse Tynning eller hva hun heter... Jeg syntes at Cathrine Moholt hadde utstråling før, men ikke nå lenger. Han hyperdotten i Autofil har også en slags utstråling...
T.S Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #43 Skrevet 17. juli 2006 Selvtillit kommer ikke av det å bestandig ha rett, men det å ikke være redd for å ta feil. Godt selvbilde er at du syns godt om deg selv, både utseende messig og at du har tro på at dette mestrer du. ← Selvtillit er vel knyttet til mestring. Vissheten om at man er i en setting man mestrer, eller gjør noe man mestrer. Kanskje det du skriver bunner ut i at utrståling er å møte en person, dvs at personen føler seg møtt?
T.S Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #44 Skrevet 17. juli 2006 Petter Stordalen har vel kanskje en slags utstråling ja. Han er alltid veldig blid i hvert fall.. Og kokkedama på God morgen Norge har utstråling, det samme med hun som er programleder sammen med Øyvind. Husker ikke hva hun heter, men hun er blond og er tanta til ei som også har vært med på God Morgen Norge, Åse Tynning eller hva hun heter... Jeg syntes at Cathrine Moholt hadde utstråling før, men ikke nå lenger. Han hyperdotten i Autofil har også en slags utstråling... ← Kanskje en oppfatter dem som stresser lite; som er litt mer rolige og tar seg tid som å ha mer utstråling. Stordalen synes jeg ikke tar seg tid...
T.S Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #45 Skrevet 17. juli 2006 Jeg skjønner hva du mener. Og det er mye rett i det du skriver. Dorthe Skappel, i likhet med Pia Haraldsen, har en irriterende utstråling, synes jeg. Men jeg mener fremdeles at de punktene jeg skrev ovenfor er faktorer som gir et godt grunnlag for god utstråling. Vi har jo egentlig hundrevis av utstrålinger: Mystisk, positiv, negativ, irriterende osv. ← Ja, det kan ikke være noe profesjonelt eller påtatt.
T.S Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #46 Skrevet 18. juli 2006 Kanksje utstråling ikke har så mye med personen å gjøre, men hvordan den personen får _deg_ til å føle deg? .......
T.S Skrevet 22. juli 2006 Forfatter #47 Skrevet 22. juli 2006 Hm. Nei. Jeg tror utstråling er no eannet enn evnen til å føle seg vel sammen med en annen. Jeg tror utstråling er noe man oppfater på bilder og på lang avstand. En "grå mus" uten utstråling kan jo også være forholdsvis opptatt av andre vel?
Frøken Freken Skrevet 22. juli 2006 #48 Skrevet 22. juli 2006 (endret) For meg har ikke utstråling nødvendigvis noe med det fysiske å gjøre. Det er en følelse man får når man er rundt vedkommende man synes har god utstråling. Likevel synes jeg også det ligger mye i blikk, humør, vennlighet og den følelsen man får av at mennesket er åpent og villig til å både lytte til og se deg i ulike sammenhenger. Like fullt tror jeg det er noe man oppfatter individuelt, altså at en person jeg synes har god utstråling, ikke nødvendigvis oppfattes sånn av andre. Det er jo ikke sagt at utstråling trenger være positivt lada, selv om vi ofte forbinder det med noe positivt. Endret 22. juli 2006 av Frøken Freken
Velvet Skrevet 22. juli 2006 #49 Skrevet 22. juli 2006 Man kan tenke seg utstråling slik: En mindre klassisk pen person kan være verdens vakreste nettopp fordi vedkommende har en flott utstråling. Vi kan kanskje kalle det glimt i øyet? ← Det er nettopp slik jeg tenker at utstråling er. Har truffet på mennesker som kunne gjort det skarpt som modell men når enkelte mangler utstråling visner på en måte skjønnheten deres. Så er det de som er mindre pene som vinner seg enormt mye på utstrålingen sin. 1
T.S Skrevet 22. juli 2006 Forfatter #50 Skrevet 22. juli 2006 Det er nettopp slik jeg tenker at utstråling er. Har truffet på mennesker som kunne gjort det skarpt som modell men når enkelte mangler utstråling visner på en måte skjønnheten deres. Så er det de som er mindre pene som vinner seg enormt mye på utstrålingen sin. ← så hva skjer?
Gjest synseren Skrevet 22. juli 2006 #51 Skrevet 22. juli 2006 Folk som har det godt med seg selv, har naturlig fin utstråling.
T.S Skrevet 22. juli 2006 Forfatter #52 Skrevet 22. juli 2006 Folk som har det godt med seg selv, har naturlig fin utstråling. ← Hm. Så Budistiske munker har da utsråling. Vet du: Det har jeg også tenkt. At de har noe tillalende med dem. Men har aldri tenkt på det som _utstrålin_.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #53 Skrevet 23. juli 2006 Jeg tror utstråling kan deles inn i flere kategorier. For eksempel kan det nok hende at Stordalen har utstråling, vel, han har jo det; han er veldig utadvent og energisk. samtsidig er jeg ganske sikker på at jeg ikke ville følt meg spesielt vel i hans selskap. Men engergien hans gir han selvsagt utstråling, uavhengig av utseendet. Mennesker som har utstråling jeg liker (sånn magnetisk eller behagelig), er gjerne harmoniske; de har balanse liksom. Kjenner en som er svært faglig dyktig - og som helt tydelig er veldig glad ifaget sitt. Han utstråler glede over å fortelle om faget, og er en god formidler. Samtidig har han en ro eller trygghet som gjør han veldig behagelig, og selvtillit ispedd varsomhet/forsiktighet. Han er virkelig et helt nydelig menneske (og over 60). Andre mennesker i "samme bane" er vel folk som gleder seg over ulike emner eller interesser; i jobb og/eller på hobbybasis, som gjerne er litt fysisk aktive (fjellfolk framfor idrettsutøvere..), og det med harmonien tror jeg er viktig. De lar seg ikke oppsluke av private problemer eller selvopptatthet generelt (jeg kjente ei som nylig døde av kreft som bevarte humøret og nysgjerrigheten til siste dag, ganske beundringsverdig), og de er vare for (og gleder seg over) det som omgir dem. De GIR energi. Personlig svarer jeg til noen av kriteriene over, men jeg er for lite utadvent til å briljere, tror jeg:-) Utstråling er vel ellers en blanding av "noe usynlig" og det fysiske utseendet. Jeg synes utstråling er helt nødvendig for at jeg skal interessere meg for et menneske uansett hvor fysisk vakkert det er, men folk som er pene trenger kanskje ikke alltid prestere så mye på utstrålingsfronten som de som er lite pene for å "skinne"?
Gjest gjest 2 Skrevet 23. juli 2006 #54 Skrevet 23. juli 2006 Det var et fint svar av gjesten over. Jeg vil bare svare på et spørsmål som ble stilt i begynnelsen av tråden. Kan blinde merke utstråling? Ja, det vil jeg si. En god eller dårlig utstråling kan høres på stemmen. Ikke så mange som tenker på kanskje, men stemmen din avslører myee om hvordan du er. En skingrete, sytete stemme er utiltalende, mens en rolig stemme sombruker stemmebånd og resonans på rett måte, tiltaler og inngir vennlig respekt.
Ciara Skrevet 23. juli 2006 #55 Skrevet 23. juli 2006 Synes personer med utstråling ofte er de som er trygge på seg selv og som derfor har et godt utgangspunkt for å være interessert i, generøse og inkluderende overfor andre mennesker. Jeg synes ikke utstråling har noe med utseendet i seg selv å gjøre, men med menneskelig varme rett og slett.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #56 Skrevet 23. juli 2006 Synes personer med utstråling ofte er de som er trygge på seg selv og som derfor har et godt utgangspunkt for å være interessert i, generøse og inkluderende overfor andre mennesker. Jeg synes ikke utstråling har noe med utseendet i seg selv å gjøre, men med menneskelig varme rett og slett. ← Jeg er enig i det første du sier, og delvis enig i det siste. Samtidig må det vel "mer til" for folk som er lite fysisk pene å "overbevise" med utstrålingen sin i noen tilfelle..? Min erfaring er i hvert fall at det kanskje er lettere for en som er ganske pen, og som har sånn passe med positiv utstråling å bli betegnet som en person med mye utstråling, enn for en som er lite pen, men som kanskje er enda mer positiv... Samtidig er det jo sant at selve utstrålingen nok er ganske uavhengig av utseendet... Jeg kjenner flere som ville vært lite attraktive om de ikke hadde hatt den personligheten de har, men som lett sjarmerer og sprer energi til folk rundt seg.
Ciara Skrevet 23. juli 2006 #57 Skrevet 23. juli 2006 Ja, kanskje er det lettere å merke utstrålingen til et billedskjønt menneske. Men det er jo stort sett utstrålingen som gjør et menneske vakkert etter min meningen. Synes ganske mange klassisk pene mennesker likevel er rimelig uinteressante om de ikke eier utstråling. Men det er klart, full pott vil vel være å være vakker OG ha utstråling
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå