Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hva _er_ egentlig utstråling? Er det summen av ulike fysiske trekk og mimikk, eller er det noe annet? I så fall hva?

Endret av storebror*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utstråling, hva er utstråling...

Du kjenner det så inderlig godt igjen når du ser det, men det innhar dette je ne sais quoi du ikke helt klarer å sette fingeren på.

Det innebærer riktig ubevisst timing av fakter og blikk, smil og annen ansiktsmimikk.

Skrevet
Utstråling, hva er utstråling...

Du kjenner det så inderlig godt igjen når du ser det, men det innhar dette je ne sais quoi du ikke helt klarer å sette fingeren på.

Det innebærer riktig ubevisst timing av fakter og blikk, smil og annen ansiktsmimikk.

Det skyldes det visuelle altså sier du. Men kan man oppfatte utsråling om man ikke ser?

Jeg tror kanskje det...

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg vil si at en person med utstråling er en person som er utadvendt på en positiv måte.

Skrevet
Jeg vil si at en person med utstråling er en person som er utadvendt på en positiv måte.

Hva legger du i det da? Mer konkret? Eller hva er å være utadvent på en negativ måte?

Forøvrig: Her er det ingen gale svar, jeg spør rett og slett for å lære :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Utadvendt på en positiv måte vil jeg si er å ta kontakt på riktig måte til riktig tid, med riktig person, og gi et godt bilde av seg selv. En person man ønsker mer kontakt med. Krever solide sosiale antenner, altså.

Utadvendt på en negativ måte er en person som hiver seg over alt og alle til enhver tid, skravler høl i huet på folk som ikke ønsker det, aldri gir seg, skryter og er ubehagelig, påståelig osv. Ikke nødvendigvis alle på en gang, men som gir et dårlig inntrykk av seg selv. En sånn person som man håper må gå snart, eller man finner på en unnskyldning for å komme seg vekk.

Gjest Gjesta
Skrevet

Dessuten: Kan man se utstråling på et bilde? Jeg vet ikke, muligens tja? For meg er utstråling i stor grad noe som ligger i blikket, mer spesifikk klarer jeg ikke å være.

Gjest Lovegeckos
Skrevet

Jeg tenker at stikkord er blid, glad, sprudlende, vittig, også tror jeg det også er en kjemi ting...

Skikkelig konkret.....?? :)

Skrevet
Dessuten: Kan man se utstråling på et bilde? Jeg vet ikke, muligens tja? For meg er utstråling i stor grad noe som ligger i blikket, mer spesifikk klarer jeg ikke å være.

Ja, det tror jeg bestemt man kan få et inntrykk av. Det kan være feil, men man får vel et inntrykk....

Skrevet
Jeg tenker at stikkord er blid, glad, sprudlende, vittig, også tror jeg det også er en kjemi ting...

Skikkelig konkret.....?? :)

Hva er kjemi? :)

Dessuten er utstråling ikke bare positiv utstråling.. ;)

Skrevet

Jeg synes ikke man trenger å være utadvent for å ha utstråling.

Har mang en gang møtt på sjenerte personer med knall utstråling.

Kan se en mutt stille person som i et øyeblikk smiler og smelter meg helt med sin utsråling.

Tenker at utstrålingen sitter mest i øynene.

• Liker 1
Skrevet

I ordboka står det forresten:

utstråling f1 el. m1 ovnen har ganske svak u- / overf: han har u- sterk tiltrekningskraft e l

Skrevet

Tenker at utstrålingen sitter mest i øynene.

Det er interessant! :) Hva betyr det at man kan lese noe av øynene? Selve øynene har jo lite mimikk....

Gjest Lovegeckos
Skrevet
Hva er kjemi? :)

Dessuten er utstråling ikke bare positiv utstråling.. ;)

Det er sant at utstråling ikke bare er positivt, men det er det første jeg forbinder med utsråling...

Kjemi er en uforklarelig tiltrekking man føler mot noen mennesker...

Utstråling er et ganske difust begrep da, og jeg tror det er ganske subjektivt hva man oppfatter som både positiv og negativ utstråling.

Det samme gjelder sjarm tror jeg...

Gjest Chantal
Skrevet

For meg har utstråling med smil å gjøre, samtidig med blikk og hvordan man ter seg. En kombinasjon av disse.

Skrevet
Det er sant at utstråling ikke bare er positivt, men det er det første jeg forbinder med utsråling...

Kjemi er en uforklarelig tiltrekking man føler mot noen mennesker...

Utstråling er et ganske difust begrep da, og jeg tror det er ganske subjektivt hva man oppfatter som både positiv og negativ utstråling.

Det samme gjelder sjarm tror jeg...

Kanskje sjarm er positiv utstråling?

og kjemi er ord satt på om man liker noen rett og slett?

Skrevet

Virker som mange skriver om summen av mimikk egentlig. -Å komunisere med mimikk og kroppsspråk.

Er det riktig tenkt?

Gjest Chantal
Skrevet
Virker som mange skriver om summen av mimikk egentlig. -Å komunisere med mimikk og kroppsspråk.

Er det riktig tenkt?

Ja, jeg tenker sånn i allefall. :)

Gjest Sativa
Skrevet

Man kan tenke seg utstråling slik:

En mindre klassisk pen person kan være verdens vakreste nettopp fordi vedkommende har en flott utstråling. Vi kan kanskje kalle det glimt i øyet?

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Syns det handler mye om blikk. Man trenger ikke å være blid, men man er gjerne intens på en eller annen måte (kan være det også på et stille vis). Noen kan også se ut som grå mus, helt til de begynner å snakke om noe de brenner for. Da syns jeg de kan ha utstråling, når de er engasjerte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...