Gå til innhold

Sunne alternativer til smør på brødet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til sunne alternativer til smør på brødskiva.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes jo dusinvis av lettmargariner (f.eks. Vita hjertegod), ellers kan du jo prøve f.eks. magerost eller kremost light. Most cottage cheese er godt under syltetøy, most avocado er godt under f.eks. skinke

Skrevet

Alle lettsmørene har for mye kalorier for meg. Har fått tips om Kesam fra en venninne, noen som har prøvd det?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Kesam som smør? Da tror jeg heller jeg hadde droppa smøret helt... kanskje bruke smøreost eller "bløte" pålegg som ikke trenger noen ekstra smørning?

Gjest Gjesta
Skrevet

MÅ du ha smør, da? Kan du ikke bare trappe ned gradvis, og heller bruke mykere pålegg, som allerede foreslått.

Skrevet

Jeg må ikke alltid ha smør, men nesten :sjenert:

For eksempel under kjøttpålegg må jeg ha ett eller annet.

Men har fått mange gode tips nå :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Salatblad, ruccola eller spinat er godt under kjøttpålegg. Eller en osteskive. Jeg liker også ting som pesto eller hummus, men det er jo ikke akkurat kalorifattig.

Gjest Gjest
Skrevet

Sennep er godt under kjøttpålegg og gulost.

Ellers er majones mye sunnere enn smør fordi majones bare inneholder planteoljer mens smør er laget av animalsk fett. Men det er nok noenlunde samme kaloriinnholdet.

Hvis du legger tomaten under pålegget vi ikke brødskiven kjennes så tørr, så det er også et tips.

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

Buko sine smøreoster er veldig magre og gode under kjøttpålegg. Har brukt det mye selv.

Endret av Mea Culpa
Skrevet

jeg bruker oliven olje, siden jeg ikke tåler melk (og hater margarin). Det er godt og sunt, men mye kalorier selvfølgelig (dette spørss da mengden...)

Av og til moser jeg en agurg med stavmixer, det blir veldig bra på brøskiver. Ellers bruker jeg mye krydder og ferske yrter på brødmat. Ju mer smak desto mindre behov for fett. Eller rett og slett mye pålegg (den trenger ikke være fett).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...