Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #1 Skrevet 12. juli 2006 Hvilket sted er best når man skal selge online? Har hatt dårlige erfaringer med Qxl tidligere(kjøper som ikke betaler), men det har kanskje endret seg i løpet av de siste årene.
hilli Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 Det kommer vel an på hva du skal selge? Har inntrykk av at klær, sko, smykker og samlerobjekter blir solgt på Qxl. Hvis du vil bli kvitt møbler eller hvitevarer ville jeg ha gått for finn.
Gjest 1111 Skrevet 12. juli 2006 #4 Skrevet 12. juli 2006 Det kommer vel an på hva du skal selge? Har inntrykk av at klær, sko, smykker og samlerobjekter blir solgt på Qxl. Hvis du vil bli kvitt møbler eller hvitevarer ville jeg ha gått for finn. ← Enig. Selv selger jeg en hel haug på QXL, har vel 80 salg bak meg på fire måneder, og jeg har så langt ikke møtt på en eneste kunde som ikke har gjort opp for seg. Det med QXL er jo at alle bud er bindende (det er det ikke på Finn, da man ikke legger inn bud og slikt, men heller tar kontakt med selgeren og den muntlige avtalen som gjøres blir ikke like bindende. I følge loven er den jo det, men det er vel få som tar det rettens vei for å få presset et avtalt salg igjennom. Solgte kamera mitt på Finn og på en dag solgte jeg det tre (!) ganger, grunnet folk som trakk seg et par timer etter avtalen var inngått). Fullfører ikke en kjøper/selger handelen på QXL venter det jo negativ karakter og har man masse negative karakterer er det ingen som vil kjøpe av deg, og du kan jo heller ikke opprette flere kontoer i ditt navn. Så ja, jeg er absolutt mest fornøyd med QXL. Folk betaler dessuten i forskudd der, hvis de legger inn et bud og det er betalingsbetingelsene dine, fordi de stoler på at de positive karakterene du har kommer dem til gode. På Finn har jeg ikke møtt noen som vil betale i forskudd, og det gjør det kronglete for meg som selger, å drive å styre med oppkrav og slikt. Da kan jo kunden lure meg trill rundt ved å ikke hente pakken, og da blir det dobbelt opp med frakt-kostnader for meg og inget salg; veldig kjipt. Alt i alt ville jeg solgt på QXL, dersom det ikke er noe veldig dyrt du skal selge (QXL tar jo litt i listepris og suksess-gebyr) eller du skal selge møbler/hvitevarer.
yvoesp Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 Enig. Selv selger jeg en hel haug på QXL, har vel 80 salg bak meg på fire måneder, og jeg har så langt ikke møtt på en eneste kunde som ikke har gjort opp for seg. Det med QXL er jo at alle bud er bindende (det er det ikke på Finn, da man ikke legger inn bud og slikt, men heller tar kontakt med selgeren og den muntlige avtalen som gjøres blir ikke like bindende. I følge loven er den jo det, men det er vel få som tar det rettens vei for å få presset et avtalt salg igjennom. Solgte kamera mitt på Finn og på en dag solgte jeg det tre (!) ganger, grunnet folk som trakk seg et par timer etter avtalen var inngått). Fullfører ikke en kjøper/selger handelen på QXL venter det jo negativ karakter og har man masse negative karakterer er det ingen som vil kjøpe av deg, og du kan jo heller ikke opprette flere kontoer i ditt navn. Så ja, jeg er absolutt mest fornøyd med QXL. Folk betaler dessuten i forskudd der, hvis de legger inn et bud og det er betalingsbetingelsene dine, fordi de stoler på at de positive karakterene du har kommer dem til gode. På Finn har jeg ikke møtt noen som vil betale i forskudd, og det gjør det kronglete for meg som selger, å drive å styre med oppkrav og slikt. Da kan jo kunden lure meg trill rundt ved å ikke hente pakken, og da blir det dobbelt opp med frakt-kostnader for meg og inget salg; veldig kjipt. Alt i alt ville jeg solgt på QXL, dersom det ikke er noe veldig dyrt du skal selge (QXL tar jo litt i listepris og suksess-gebyr) eller du skal selge møbler/hvitevarer. ← Jeg er også en aktiv selger på qxl. Solgt over 850 gjenstander. Av disse kanskje 5 som ikke har betalt. Det har mye å si at det settes karakter. Folk vil nødig bli sett på som en dårlig betaler, kjøper etc. , så jeg mener også at qxl er det beste og sikreste stedet for salg til seriøse personer. På Finn har jeg solgt 5 ting, hvorav 3 av dem fortsatt ikke er betalt for, så der er jeg ikke fullt så positivt innstilt til å selge lenger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå