MAcy Skrevet 12. juli 2006 #1 Skrevet 12. juli 2006 hvordna skal jeg gå fram for å finne ut hvem jeg skal velge til forlover???
Gjest Piper Skrevet 12. juli 2006 #2 Skrevet 12. juli 2006 Velg den du mener står deg nærmest, for det er nok det de fleste har gjort. Og er det flere, kan du jo velge to.
*Emma* Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 For meg var det ikke noe valg....jeg har flere venninder men det var ei som var åpenlys som forlover....og "alle" visste det vel egentlig før jeg spurte henne..
MAcy Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2006 grunnene til at jeg føler valget er noe vanskelig er at jeg flyttet rundt mye til jeg var ca 9-10 før mamma og jeg klarte å slå oss til ro rundt en skole. jeg byttet dermed skole i et kritsik tidspunkt for ei jente. og vi flyttet desuten mye rundt om i kommunen, uten at jeg byttet skole. De fleste jenter finner bestevenninner i tidlige år. da jeg endelig hadde en fast skole hadde alle funnet sin bestevenninne. og dermed har jeg egentlig ingen helt klar bestevenninne. men vi er en gjeng med 3 gutter og 4 jenter som er veldig gode venner. og innen for der er det flere bestevenner. og etter at vi begynte å studere føler jeg at kontakten er blitt mye dårligere med endel av dem, men alt er ved det samme når de kommer hjem. jeg bor hjemme og studerer der mens de alle bor i oslo.. det er vel derfor jeg føler det litt vanskelig. de utvikler deg i en anne retning en meg. jeg har sambor og er klar for å gifte meg, flere av dem har ikke engan hatt sin første kjærest... får bruke tida ikke noe jeg må beestemme i dag
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 Jeg syntes også det var vanskelig. Er ikke så lett når man er en gjeng uten noen klar "favoritt". Har du ingen venner i nærheten. Er jo koselig å ha noen som kan hjelpe til med planlegging, kikke på kjole osv... det er jo gjerne forloverens oppgave, selv om i mitt tilfelle har jeg ikke hatt med forloveren enda. Har en "reserveforlover" som bor litt nærmere og er enklere å planlegge med... Men høres jo ut som disse venninene dine og du "sklir" litt fra hverandre. Bør jo være ei du regner med vil holde kontakten framover. (Kan være bedre med ei ny god ei, enn ei gammel vennine som en nesten ikke har kontakt med...)
Malama Skrevet 13. juli 2006 #6 Skrevet 13. juli 2006 Jeg har heller ingen innlysende forloverkandidat. Jeg har tenkt en del på dette, der er et innlegg eller tre om det i bryllupsdagboka mi. For mange er dette lett, for meg er det ikke det, og det er det visst ikke for det heller. Skjønner hvordan du har det. Men vi finner vel noen vi også.
Susan Sto Helit Skrevet 13. juli 2006 #7 Skrevet 13. juli 2006 Jeg hadde tre kandidater til forlover, og lurte lenge på å velge hvertfall to. Men jeg synes det er mest riktig med en forlover, så da ble det til at jeg måtte bestemme meg for en. Satte meg ned og tenkte hvem jeg trodde jeg ville ha mest glede av som forlover. Hvem som ville arrangere et utdrikningslag jeg ville trives i, hvem som ville være mest hjelp hvis jeg spurte om ting, og hvem som generellt var mest lik meg som person. Da jeg endelig bestemte meg, viste det seg at alle andre hadde sett dette som det innlysende resultatet. Og i ettertid har hun faktisk bare imponert meg! Det viktige er jo at vi trives veldig godt sammen vi to alene. Jeg får ærlige svar når jeg spør henne om hva hun mener, og vi har lik nok smak til at hun ofte liker ting i samme stil som det jeg gjør. (Noe som gjør det lett å bekrefte at man har valgt rett slør, rett smykke, rett kjole, rett hårfrisyre o.s.v. Hvis både hun og jeg synes det ser bra ut, så er det min stil.)
marsy Skrevet 13. juli 2006 #8 Skrevet 13. juli 2006 det vanligste er vel å velge en søster, eller en nær venninne. jeg har valgt en barndomsvenninne som jeg har kjent siden jeg ble født omtrent.. vi bor på hver vår side av landet, og har ikke så ofte kontakt lenger, men jeg kunne ikke tenke meg å velge noen annen som forlover, nettopp fordi vi har vært venninner "alltid"
Gjest Frk Åberg Skrevet 13. juli 2006 #9 Skrevet 13. juli 2006 Jeg skal ikke gifte meg akkurat nå, men er også litt usikker på hvem jeg ville valgt. Jeg har en "bestevenninne" fra videregående, som alle nok ville forvente at jeg valgte. Har kjent henne lenge, og hun jobber innen design (ikke klesdesign riktignok), så hun kan rådføres når det gjelder estetiske ting. Men hun eier ikke praktisk sans og hun kan ikke planlegge. Jeg har alltid vært den som har hjulpet henne, og det ville vært rart å plutselig skulle bytte roller. Vet ikke hvor mye hjelp man vanligvis får fra en forlover uansett da. Men så har jeg en veldig god venninne som jeg ikke har kjent like lenge, men som jeg på mange måter har mer til felles med. I tillegg så er hun helt super på planlegging og det å fikse ting. Hun er dessuten gift, og kan komme med førstehåndserfaringer. Nei, det er vanskelig. Men tror kanskje jeg kommer til å ende opp med hun første, siden det er hun ville forvente mest å bli spurt, og den som ville bli mest såret over å ikke bli spurt. Tror ærlig talt at det ville kunne skade vennskapet vårt om jeg ikke valgte henne, fordi hun er veldig nærtakende og følsom. Dumt det der.
Gjest Gjest_SnartFru_* Skrevet 13. juli 2006 #10 Skrevet 13. juli 2006 Jeg løste problemet ved å velge min søster. Kunne vel like gjerne valgt en av venninnene mine, men har ingen bestevenninne, og følte det vanskelig å favorisere en av dem. Og så er jo søsteren min en av mine nærmeste Og ingen føler seg forbigått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå