Gå til innhold

Hvor lenge?

Kid-a

Anbefalte innlegg

Kan jeg klare meg på bare lunken farris?

Jeg har tenkt til å gjennomføre et forsøk nu i julen. Det lukter mat overalt, og det forventes fra alle og enhver at man smaker på alle de fjorten slagene, samt fire dager gammel julemiddag og lutefisken fra førstedag. I tillegg til ølen, selvsagt.

Derfor lurer jeg på om jeg kan drikke bare farris i jula, den skal være grønn og lunken. Dersom jeg sier at det er et forsøk, tror dere jeg klarer å slippe unna enda flere kaker da?

Hvor langt går det an å tøye sine egne begrensninger?

Kid-a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halloo???? :roll::roll:

Er det et slankeprosjekt eller er det liksom bare for å slippe å spise gamle middager og masse kaker??

Da mener jeg det er nok å si: Nei takk, jeg er mett!

Må du virkelig ha en unnskylding? Er det ikke bare å la være da? Spis det du trenger og ikke mer enn det?

Tror ikke jeg skjønte denne problemstillingen jeg, hvis man i det hele tatt kan kalle det et problem da.

Men for å svare deg på spørsmålet, selvfølgelig klarer du deg på farris, det vil du gjøre i mange dager, men kommer nok til å bli både sur, trøtt og veldig veldig sulten. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*glis*

Det synes jeg er en glimrende idè.

Jeg selv fant ikke på noe slikt, og unngikk dermed ikke de obligatoriske kommentarene og støre øynene da jeg foretrakk å hoppe pent over ribba, og drikke vann istedet for brunt mjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du virkelig vil, så kan du overleve flere uker på kun væske. Farris er ett ypperlig valg, siden den inneholder salter og sånt no, tror jeg.

vær så god, sett i gang. Hvorfor ikke lage spørreundersøkelse på hvor lenge du holder ut?

:hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Kid-A.

Jeg syns du skal gå inn i det nye året med det som mål å ha et sunt og normalt kosthold. Prøv å legge mat-fobien bak deg. Jeg skjønner godt at det blir voldsomt i julen, det gjør det for de fleste. Men dette er ingen god løsning.

Dersom du insisterer på å være sunn i julen, så gjør det ved å holde deg til den magre maten.

Normalt kan nok mennesker holde flere uker på bare vann. Dette forutsetter at man har en del fettreserver. Det tror jeg ikke du har, og derfor håper jeg du passer på å få i deg den næringen kroppen din trenger for å holde seg frisk og i form. Det gir deg ingen nytte å klare dette dersom du kollapser etterpå.

Krysser fingrene for at du klarer å legge disse tankene bak deg og ønsker deg alt godt i det nye året.

Klem fra Sissan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kid-a, jeg flytter deg over til Kropp & helse. Men jeg vil samtidig be deg titte på denne linken. Jeg håper at du kan finne noen gode råd der, i tillegg til de rådene du har fått her.

Lykke til, vennen!

www.iks.no

Tusenfryd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan...

Tenkte dte var på tide å rådgi dge litt, etter du har gitt meg så mye støtte!

Vel, lunken farris? Rynket litt på nesen da jeg leste det. Er vel så og si det samme som å bare leve på vann og det går vel en uke...er det ikke noe sånt? Eller det 40 dager? *Husker ikke*

Har selv forsøkt å leve på cola light en kort uke og det funka ikke særlig bra. Jeg drakk da også voldsomme mengder, men følte meg ganske svimmel og uvel likevel. Vekten gikk selvsagt ned, men det samme gjorde energien min. jeg,som er vant til å treene minst tre timer hver dag mistet synet etter bare en time. Besvimte et par ganger også...

Så, konklusjonen er; Ikke prøv deg på det prosjektet! Skjønner at det er fristende å bare kutte ut alt som heter mat. Er ofte fristet til det slev også. Liksom lettere da. Er litt sånn alt eller intet i hodet mitt jeg... Men ville ikke råde deg til å prøve hverken alt eller intet. Skakke si som alle sier til meg at du skal spise deg mett til hvert måltid e.l., for jeg vet selv at dette bare iriiterer *særlig når du ikke aner hvordan det føles å være mett eller sulten* Vil ikke gi deg noe råd, i og med at det ikke vil bli fra hjertet (når jeg er som jeg er nå) men ønsker deg lykke til. (Og håper du klarer deg bedre enn jeg gjør!) Det er ikke lurt å kutte maten helt... er så alt for lett å vippe helt andre veien da...

Tenker på deg!

Nyttårsklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lumbajack

må være ille å ikke føle seg hverken mett eller sulten uansett... da får vel fornuften styre når og hvor mye man skal spise fremfor kroppslige signaler på sult og metthet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...