Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Et av problemene jeg prøver å addresere (men som du ikke forstår) er at "siden en ape fant ut at det å gå på to ben var en god ide" har de fleste oppegående mennesker innsett at det å forsøke å utrydde et helt folk aldri vil bli en success som vil gi et levelig grunnlag. Hitler forsøkte, men forstod desverre altfor sent at han ville tape.

Så hvis Israel forsøker å utrydde et helt folk så er de søren meg ikke flinke. Med din påstand om at de forsøker å utrydde et folk kombinert med at de Midtøstens nest største militær makt burde ha tilsagt at vi hadde diskuter hva vi skulle ha gjort med land områdene.

Det er derfor merkelig at så godt som en hel verden unntatt Israel (samt Bush og enkelte andre politikere med mangelfulte utviklede skjelsevner) ikke har lært noe av de feil Hitler gjorde.

La oss derfor håpe at neste generasjons politikere er litt mer oppegående. Det skal utrolig lite til for å nå et slikt mål.

Godwins regel, du taper. Forklaring

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Palestina-arabernes "lange og stolte historie" er beskrevet her:

http://www.imninalu.net/myths-pals.htm

Oi, og jeg regner med at sions vise protokoller er å regne som historisk korrekt for motparten?

Når det bare er tullinger med i denne konflikten er det ikke rart at den aldri vil ta slutt. For forholder vi oss alle til nogenlunde nøytral historie så blir jo alt så fryktelig kjedelig.

Skrevet
Far til 2 behøver å få frisket opp sine historiekunnskaper.

http://www.conceptwizard.com/info.html

Å få sin kompetanse fra en slik side vil tilsi at jeg baserer meg på Israelerenes informasjon.

De som driver siden sier i første setning:

"Conceptwizard is not an anonymous organization. Udi and I are a married couple, living in central Israel, with two grown-up children" - sitat slutt.

Enhver uten nær kontakt med Israel vil bli skeptisk til en slik bakgrunn for den informasjonen som legges frem.

Synd at du ikke innser at Israel og USA står helt isolert i denne saken.

Skrevet
Palestina-arabernes "lange og stolte historie" er beskrevet her:

http://www.imninalu.net/myths-pals.htm

Punktom har i innlegget ovenfor fått med seg det meste med noen få ord.

Ar dere hele tiden henviser til sider som er tilegnet Israel eller har basis i Israel sier vel det meste mht objektiviteten i det som blir påstått.

Web designeren sier bl.a.:

"This Ring is dedicated to the websites regarding history of the Jewish nation, as well as world history involving Jewish individuals within the international community. Ring members should intend to give a valid contribution to students and teachers of Jewish History.".

Dette er med andre ord en side som er dedikert til bl.a. det jødiske folk.

Nå må du komme med mer objektive referanser om ditt syn skal ha et MINIMUM av troverdighet.

Gjest Gjest
Skrevet

Se videoene og opplys om hva som er feil.

Skrevet
Se videoene og opplys om hva som er feil.

Se TV programmer og andre dokumentarer laget av andre som ikke er part i saken.

Gjest Gjest
Skrevet

Nå gjelder det å støtte opp om Israel.

Husk på at værden skal gå under når alle fordømmer Israel.

Derfor spiller det ingen rolle at Israel tydeligvis mener at en jøde er verdt utallige palestinere (eller annet pakk). Støtt opp om guds folk, bomb en palestiner, libaneser e.l.

-ironimodus av-

Skrevet (endret)

Nevermind

Endret av talin
Gjest Gjest_RPM_*
Skrevet

Ok, palestinere har dannet seg til et folk som bor i palestina, de er muslimer, og Iraelere er jøder. Så har vi de kristne der nede, som ofrer livet sitt for å forkynne evangeliet, de går i krigssonen altså.

Dette er det jeg mener kan skape freden der nede, jødene håper Messias skal komme å redde dem ut, Guds Salvede, vi kristne som tror det er Jesus, håper å åpne øynene deres for det, visst ikke kan ikke jødene tro Jesus er Messias når Han kommer tilbake, for da kan de ikke si, Hosianna, velsignet Han som kommer i Herrens navn. Og muslimene håper jeg, ser vranglæren i Koranen som forvrenger historiene i bibelen og har gjort til sitt eget for å få med seg et folk i politisk krigføring. Og ofrer seg selv for Allah med selvmordsbombing som vil belønnes i Paradis.

Du tror gjerne ikke på det jeg sier, men må bare få det ut.

Gud velsigne dere.

Gjest Gjest
Skrevet

Svar til 2 vil ikke se videone fordi de ligger på en israelsk side?

Ved å demonstrere slik kunnskapsløshet om MØ som du har gjort på de foregåened sidene, og at du er selektiv til kilder, viser holdninger (...)

God bedring.

Gjest Gjest
Skrevet
Svar til 2 vil ikke se videone fordi de ligger på en israelsk side?

Ved å demonstrere slik kunnskapsløshet om MØ som du har gjort på de foregåened sidene, og at du er selektiv til kilder, viser holdninger (...)

God bedring.

Men hvorfor er det så mange Jøder og Kristne som avviser det pressen har å fortelle om Israels overgrep ? Pressen er tross alt ikke part i saken på samme måte som de som har valgt å flytte til dette krigsherjede området.

Gjest Gjest
Skrevet
Les hva en tidligere PLO teerorist har å si:

“Why is it that on June 4th 1967 I was a Jordanian and overnight I became a Palestinian?”

http://www.shoebat.com/

Detter er ikkeno' for Far til 2

http://www.shoebat.com/trailer.php?PHPSESS...b041e92b0bc9378

Hadde vi hatt internet og samme levestandard som i dag skulle jeg kunne sendt deg 1000-vis av sider hvor tyskerene ville forsøkt å forsvvare sine ugjerninger.

At det brukes personer "fra den andre siden" til å stå frem i TV prgrammer og andre mediastunt har vært en kjent teknikk i årstider. Noen av dem er truet. Andre er kjøpt. Noen kan også ha endret sitt synspunkt. Men det vi ser i Palestina er at Hamas og andre politiske partier får stadig større oppslutning hos lokalbefolkningen (ref bl.a. valget). Og årsaken til dette er ene og alene at Palestinere har mistet troen på Israelske politikere og militære som jevnlig har sagt en ting og gjort noe annet.

Jeg så for en tid tilbake på KG at noen kristne oppfordret til TIDENES MARKERING av det de anså som problemet med Palestinerene. Iflg pressen (inkl TV som dekket opptøyene som skjedde) var det ca 35 fremmøtte. Dette sier litt om hvor stor støtte Israelerene har mht den voldsbruken de utsetter uskyldige for i regionen.

Skrevet

Det var undertegnede som hadde de 2 overstående innleggene.

Men det er vel Israel vennene våre inneforstått med :ler:

Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke hva som skjer.

Det eneste jeg vet er at JØDENE BØR KOMME SEG UT AV MIDTØSTEN.

Hva gjør de der anyways?

De burde flytte tilbake til Tyskland og Polen, eller USA- som nå er det hellige land; i amerikansk og israelsk målestokk.

Jeg blir så irritert over mennesker som tror de betyr så meget mer enn andre; det er som om eplejuicen sku ha sagt til appelsinjuicen at den hakke rett til å stå i samme hylle....

Jødene burde snart stikke fingeren i jorda og skjønne at TO Kidnappede NYBYGGER-SOLDATER ikke betyr at de kan drepe 100-talls uskyldige libanesere. Hvem har sagt at et jødisk liv er verdt 50 arabiske?

Fug off, eller flytt, eller godta at dere er terrorister på lik linje med 'vanlige' selvmordsbombere.

Endret av Frank
Gjest Gjest
Skrevet
Det må være godt å leve i din ignorante verden:

http://www.middle-east-info.org/know/occupation.pps

Politisk historie er ikke din sterke side, eller?

Prøv nå å være LITTEGRANN objektiv.

Gi noen linker som ikke er skrevet av noen som er part i saken, eller som historisk sett (10-20 år tilbake) ikke har støttet den ene eller andre parten.

Igjen kommer du med linker skrevet av Israelere som forhelliger sin rett til å drepe for å tilegne seg nye landområder.

Nå er det en hel verden som i relaiteten fordømmer Israelerenes voldsbruk (utenom USA, som selv er glad i bruk av vold). Og igjen blokkerer USA sikkerhetsrådets fordømmelser av Israels voldsbruk.

Det er riktignok ikke altid at flertallet har rett, men kan ikke Israel (og USA) i det minste sette seg ned å prate med motparten. Denne gangen nekter igjen Israel å SNAKKE med den Palestinske regjeringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...