Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor mange soverrom har du? Hvor stor er arealet? Har du internett/kabeltv? Hva betaler du i mnd (ink. strøm)?

Jeg lurer på hva som er "normalt"..flytter til høsten :-D

Endret av fuerza
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hvor mange soverrom har du? Hvor stor er hybelen? Har du internett/kabeltv? Hva betaler du i mnd (ink. strøm)?

Trodde hybler stort sett bare var ett rom tilsammen jeg, med soverom i stua.

Skrevet

Da jeg bodde på hybel, i hybelhus fra studentsamskipnaden, hadde jeg sovesofa, 14 kvadrat stort rom, eget bad men delte kjøkken med 6 andre. Vi hadde internett og kabeltv inkludert, og dette kosta meg ikke mer enn et par tusen i måneden. På det private merked er det dyrere, men man har jo eget kjøkken da. (dog, ofte ikke internett/kabel da)

Så hva som er "normalt" avhenger helt av om du ender på det private merkaed, slik de fleste gjør, eller får noe via en studentsamskipnad.

Men ja, hybel har "soverom i stua". Hybel er bare et rom. Men, igjen, på det private makrked leier man gjerne "hybelleiligheter" og små leiligheter også da. Dyrere dess større det er selvsagt.

Gjest Gjest
Skrevet

Er en stund siden nå, men jeg hadde et rom (til å sove, sitte, gjøre lekser) og delte kjøkken og bad. Hadde ikke tv, telefon eller Internett.

Skal du bo privat eller på studenthjem? En del studenthjem tilbyr Internett og slikt, privat er det vel veldig forskjellig. Priser variierer mye, det kommer an på hvor du skal bo. Det beste er nok å lese litt annonsene i lokalavisen eller a en tur på Universitetet og se om du finner noen oppslag.

Skrevet

aha..hybel er bare et rom, ja. trodde hybel betydde liten leilighet :sjenert:

Da mener retter jeg spørsmålet mest til dere som bor/har bodd i hybelleiligheter..jeg må nemlig flytte til et sted med 2 soverom.

Men er interesert i å høre fra alle som er på leiemarkedet. Jeg prøver å finne ut hvordan budsjettet mitt kommer til å forandres når jeg får mer faste utgifter.

Gjest Narnia
Skrevet

Jeg betalte 2900,- for et rom på 20m2, inkludert bredbånd. Delte kjøkken og bad med to andre, og vi delte også strømregninga likt (ca 300,- i mnd).

Helt kurant og nokså sentralt i Trondheim. Er vel sikkert noe dyrere hvis man ønsker å bo sentralt i Oslo.

Skrevet

er det to soverom og to som deler blir det kollektiv... ikke hybelleilighet...

Gjest Gjest
Skrevet

Jepp :)

Jeg bor i en liten leilighet på 25kvm nå, med kjøkkenkrok og toalett (dusj på gangen) og seng høyt oppe på veggen. Her betaler jeg 4800. Det var den billigste leiligheten jeg fant som faktisk var en egen leilighet, ikke kollektiv eller noe sånt. Det er i Oslo forresten.

Gjest fluesmekker
Skrevet

En hybelleiligheter er beregnet på en person eller et par og består av ett eller to rom.

Du ser nok etter en 3roms leilighet, som oftest er i en litt annen prisklasse en hybel/hybelleilighet. Ta en titt på zett.no eller finn.no og se hva prisen ligger på i det området du ønsker å flytte til. Prisen ligger nok på mellom 6000-10000kr/mnd i byene. Men siden du må ha 2 soverom regner jeg med du har tenkt å dele med noen?

Skrevet

Jeg bor på hybel i Oslo, 10min med banen fra sentrum. Har 12kvm med vask på rommet, og deler dusj og do med vel 10stk som bor på gangen. Kjøkken deles av tre ganger, altså rundt 30stk. Har aldri vært noe problem. Leia er på 2300kr i måneden, og inkluderer strøm, internett, vaskehjelp (kun fellesområdene) samt fri bruk av badstu og treningsrom på huset. Veldig fornøyd!

Skrevet

Jeg vet tydeligvis ikke forskjell på hybel/leilighet/hybelleilighet/kollektiv..ikke før jeg fikk forklart det her iallefall.

Men fortsett å skrive uansett hva du bor i, jeg blir faktisk litt klokere =)

Skrevet
En hybelleiligheter er beregnet på en person eller et par og består av ett eller to rom.

Du ser nok etter en 3roms leilighet, som oftest er i en litt annen prisklasse en hybel/hybelleilighet. Ta en titt på zett.no eller finn.no og se hva prisen ligger på i det området du ønsker å flytte til. Prisen ligger nok på mellom 6000-10000kr/mnd i byene. Men siden du må ha 2 soverom regner jeg med du har tenkt å dele med noen?

Jeg skal flytte sammen med en venninne, vi skal flytte et stykke utenfor Trondheim, jeg har sett litt på Finn.no..men det er få 3-romsleiligheter å finne der synes jeg. De jeg finner står det lite om. Men zett.no har jeg ikke vært innom. ennå.

Gjest Narnia
Skrevet

Se på hybel.no, eller les/sett inn annonse i Adresseavisen. Ikke lett å finne leiligheter med to soverom, men det er høyst mulig!

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor mange soverrom har du? Hvor stor er arealet? Har du internett/kabeltv? Hva betaler du i mnd (ink. strøm)?

Jeg har en kjellerleilighet på ca 50 kvm. innen halvtimen fra Oslo!

Betaler 5.000 kr inkl. strøm.

Jeg har adsl men ikke kabeltv.

Har 1 soverom, kombinert kjøkken og stue.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg delte med en venninne. To soverom, stor stue, kjøkken og bad (leilighet på rundt 70 kvm) Betalte 10 000 pluss strøm som kom på rundt 1200 i kvartalet. Dette var sentralt på vestkanten i Oslo

Gjest Gjest
Skrevet
Jepp :)

Jeg bor i en liten leilighet på 25kvm nå, med kjøkkenkrok og toalett (dusj på gangen) og seng høyt oppe på veggen. Her betaler jeg 4800. Det var den billigste leiligheten jeg fant som faktisk var en egen leilighet, ikke kollektiv eller noe sånt. Det er i Oslo forresten.

Meg igjen. Jeg har både internett og kabeltv (må betale selv) og strøm er ikke inkludert. Fellesvaskeri i kjeller.

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Jeg og en kamerat deler en stor leilighet midt i Stavanger. Den består av 3 soverom, 2 bad, stort kjøkken, stor stue, kjellerstue og et rom i kjelleren. For dette betaler jeg 4000kr pluss strøm. Han betaler 5000kr pluss strøm. (han betaler litt mer siden han har hund)

Skrevet

Studentleiligheten jeg snart flytter inn i er på 60kvm fordelt på to plan. Den koster 4300 i måneden pluss strøm, kabel-tv, internett og fellesvaskeri er med i prisen. Den har forresten to soverom, to boder, stor stue og veranda. ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...