Kelsey Skrevet 12. juli 2006 #1 Skrevet 12. juli 2006 Jeg bestilte noen ting fra utlandet for en uke eller så siden. I dag fikk jeg hentelapp fra posten der det sto momsbeløp og avgift som posten tar for forenklet fortolling. Altså hva jeg må betale for å hente ut pakken. Siden jeg har brukernavn for fortolling på internett (har bare aldri brukt det) så gikk jeg inn på tollvesenet sine sider og fortollet varen. Da fikk jeg opp et litt annet beløp i moms (hvorfor vet jeg ikke) og melding om at det skulle bli sendt en link til eposten min var klar. Linken kom, og jeg skrev ut siden. Men der står det at jeg må betale beløpet til et kontonummer, og jeg må også sende en e-post til posten. Men når skal dette gjøres? Før eller etter pakken er hentet? Tar jeg med utskriften og bare henter pakken nå eller hva? Det står jo tross alt at jeg skal skrive ut arket og vise det ved utlevering. Synes det er lite lettfattelig informasjon å finne, og nå er jeg nesten fristet til å bare betale postens gebyr, fordi jeg har så lyst til å hente pakken min i dag
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #2 Skrevet 14. juli 2006 Tabbe Neida, men jeg gjorde noenlunde det samme, smarte meg. Tenkte jeg skulle spare penger, men det ble jo bare kluss. Betalte til tollvesenet og skulle hente pakken, postmannen ville også ha penger Måtte til slutt ringe Tollvesenet, og be de "ordne opp". Måtte faxe til postkontoret og greier... Sparte ingenting
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #3 Skrevet 14. juli 2006 Da fikk jeg opp et litt annet beløp i moms (hvorfor vet jeg ikke) ← Det er fordi tollvesenet opererer med egne valutakurser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå