melina Skrevet 12. juli 2006 #1 Skrevet 12. juli 2006 Hvor lang tid må man regne med å venne barnet til å spise annen mat enn pupp? Har prøvd i nærmere 1 måned nå med å få datteren min til å spise grøt og nå siste uka lmed itt middag, men hun er rett og slett ikke interresert Det blir kanskje noen få skjeer, men da er det stopp. Hvor mye er det vanlig at man spiser når man er på denne alderen?
BayliZ Skrevet 12. juli 2006 #2 Skrevet 12. juli 2006 Forsøk med litt bringebær syltetøy på grøten, da fikk jeg det til. Så tok jeg det bare bort igjen en periode men nå vil hun ha det igjen på morgenen. barn er så forskjellig og ting tar tid med dem :-)
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 6 mnd er fortsatt tidlig, mange begynner ikke med grøt før det. Vendelin brukte vel omtrent 2-3 mnd på å venne seg til å spise grøt og middag, før hun spiste ordentlige måltider og ikke bare en liten smak. Bruk fruktpure i grøten hvis du skal ha noen smakstilsetning, ikke syltetøy. Altfor mye sukker i syltetøyet. Og du, det er ingen grunn til å stresse - barnet ditt lærer å spise vanlig mat tidsnok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå