Rusjenten Skrevet 12. juli 2006 #1 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg har noen spm til dere som jobber med dyr! Hva slags jobb har du og hva gjør du? Hva slags utdannelse og relevant erfaring har du? Hvordan fikk du denne jobben? Hilsen ei som har så lyst til å jobbe med dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #2 Del Skrevet 12. juli 2006 Nei, jobber ikke med dyr. Men har hund. Og drømmen er å kunne starte selv med noe som har med dyr / hunder å gjøre. Så jeg skal følge med på tråden din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #3 Del Skrevet 12. juli 2006 En som kaller seg "rusjenten" bør vel strengt tatt ikke jobbe med dyr.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaidyr Skrevet 12. juli 2006 #4 Del Skrevet 12. juli 2006 hei hei! Jeg jobber ikke med dyr nå, men jeg har gjort det:) Jeg tok dyrepleieutdanningen ved veterinærhøyskolen i Oslo, det er nå et to års studie. For å komme inn der må du ha vertfall et års praksis fra enten smådyrsklinikk eller som fjøsrøkter. Jeg gjorde det siste:) Jeg jobbet en stund ved en av avdelingene på veterinærhøyskolen etter fullendt utdanning, og den jobben fikk jeg ved hell, for det ble akkurat ledig en stilling når jeg var ferdig på skolen:) Tror du bare må spørre deg for på forskjellige smådyrsklinikker ol om de har en jobb til deg. Et tips kan jo være Langedrag da? Kjenner mange som har jobbet der og synes at det har vert veldig givende. Uansett så må du ha lykke til med valget:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #5 Del Skrevet 12. juli 2006 hei hei! Jeg jobber ikke med dyr nå, men jeg har gjort det:) Jeg tok dyrepleieutdanningen ved veterinærhøyskolen i Oslo, det er nå et to års studie. For å komme inn der må du ha vertfall et års praksis fra enten smådyrsklinikk eller som fjøsrøkter. Jeg gjorde det siste:) ← Jeg tror de har fjernet dette kravet. Så det er utelukkende karakterene som avgjør, uten at vedkommende har prøvd seg i yrket og ikke vet hvordan det er. Har i perioder jobbet frivillig. dette er noe alle kan gjøre, siden det alltid er noe man kan hjelpe med på en eller annen måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuliBrura Skrevet 14. juli 2006 #6 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg tror de har fjernet dette kravet. Så det er utelukkende karakterene som avgjør, uten at vedkommende har prøvd seg i yrket og ikke vet hvordan det er. ← Jepp, det er fjernet. Kun karakterer som teller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fluesmekker Skrevet 14. juli 2006 #7 Del Skrevet 14. juli 2006 Har holdt på med hester lenge og skulle gjerne jobbet med dyr. Vurderte husdyrvelferd årstudium og evnt husdyrfag/økologisk landbruk. Har vurdert mange å ta ridelærerutdanning eller stallmester utdanning ol i både Norge og utlandet. Men det har nok blitt med vurderingene og at jeg beholder hester og andre dyr som hobby. Drømmen er jo småbruk, evnt en jobb hvor jeg får kontakt med dyr om ikke direkte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå