Gjest StoreSky Skrevet 12. juli 2006 #1 Skrevet 12. juli 2006 Har det meste av det som står i brevet men mangler litt. -Bostedsattest -Dokumentasjon på gjeld (har bare studielån) -samværsavtale Hvordan får man tak i dette? Og hvorfor bostedsattest når jeg skal søke på lån? Jeg er jo oppført i min kommune. Jeg og pappan har ungen 50% hver, hvor er dette dokumentert...? Vi har bare laget privat avtale, gjelder dette? (barn kan jo bare være oppført et bosted) MVH
Lizzie Skrevet 12. juli 2006 #2 Skrevet 12. juli 2006 Bostedsattest tror jeg du får på folkeregisteret ihvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 Måtte ikke oppgi noe av det jeg da jeg søkte om husbanklån. Litt over et år siden. Skal du søke lån å kjøpe for deg selv el. er det gjennomet byggeprosjekt?
Gjest StoreSky Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Skal kjøpe leilighet for meg selv, er alene og bor i Oslo = ganske dyrt... Vil gjerne gjennom et byggeprosjekt, men det bare fordi det ligger så bra til i forhold til skolen til min datter+venner. Men tar vel egentlig "hva som helst"..
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 Jeg fikk husbanklånet gjennom et byggeprosjekt. Megleren tok seg av alt. Jeg sa bare hvor mange år jeg ville ha det på og hvilken dato i mnd.det skullee forfalle. Og skrev under den dagen jeg flytta inn.
Gjest StoreSky Skrevet 14. juli 2006 #6 Skrevet 14. juli 2006 Søkte du lån gjennom megler..? hvordan gikk det for seg..? Hvor mye var det i lån da..? Bor jo i oslo så må låne endel...sukk..
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #7 Skrevet 14. juli 2006 Kjøpte gjennom Selvaagbygg. Så det var da kontaktpersonen jeg hadde der som tok seg av alt med lånet. Blir jo som en megler. Tok lån på en mill. Hadde 550,000,- i egenkapital. Hadde kunne fått hele lånet,men nå var jeg så heldig at jeg hadde en leilighet fra før å selge og tjente godt på. Har du fast jobb og ikke innkasso,så er det ikke noe problem å få lån hos Husbanken gjennom et byggefirma.
Gjest StoreSky Skrevet 14. juli 2006 #8 Skrevet 14. juli 2006 OK. Kan høre med byggefirmaet om de har noe sånt. Hadde jo vært utrolig enkelt... Har fast jobb og ca 240 000 i egen kapital. (er dog en leilighet med lavt innskudd og høy fellesgjeld, noe som er litt skummelt i seg selv)
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #9 Skrevet 14. juli 2006 Synes ikke det er noe særlig,nei. Jeg har en selveier som kosta 1.550.000. Betaler kun renter de første åra,men det kan man jo velge selv. Betaler i underkant av 2500 til Husbanken og 1700 i fellesutgifter. Er veldig fornøyd
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #10 Skrevet 16. juli 2006 Det er ikke alltid en trenger alle opplysningene på skjemaet. Særlig gjelder dette bostedsattest. Av og til trenger vi det fra våre nye landsmenn av diverse grunner. Vi trenger mange opplysninger fordi kommunene låner ut mye usikrede lån til søkere med så dårlig betalingsevne at de ikke får i bank. Men noen ganger er det merkelig hvor lite lån/ gjeld utgifter de har når de ringer oss, men ved henvendelser til feks sosialkontor har de haugevis, og barn bor nesten hele måneden hos dem osb. Sier ikke at dette gjelder deg, sier bare at dette er grunnen til at noen kommunen undersøker i ugt litt teite ting.....
Gjest prestekrage Skrevet 17. juli 2006 #11 Skrevet 17. juli 2006 Bostedsattest får du hos folkeregisteret. Samværsattest får du sikkert hos trygdekontoret. Uansett om dere har privat ordning skal det være meldt til trygdekontoret!! Litt mere usikker på dokumentasjon av lån- men en kopi (attestert) av gjeldsbrevet burde vel holde...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå