Gjest Jente_81 Skrevet 12. juli 2006 #1 Skrevet 12. juli 2006 Jeg har ikke spessielt "kvisete" hud, men masse "sorte prikker". Er det det dem kalles? Spessielt på nesa og haka. Det ser ut som bittesmå topper oppå huden. Har prøvd dyre hudrenser og krem i samme produkt, men det hjelper da ikke noe? Som sagt får ikke mye kviser, men en blanding av disse sorte prikkene og tør hud gjør at jeg ikke kan sminke meg no særlig med foundation. Da ser det bare værre ut. Det går ann å klemme disse små tingsene ut, men de kommer jo alltid tilbake. Hva gjør jeg? Er dette "avfall" som legger seg i porene?
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2006 #2 Skrevet 12. juli 2006 Har sånne jeg også, sommin kusine engang sa: nesa di er jo helt svart... Det eneste som hjelper er rensing og atter rensing. Noen kan klemmes etter en oppdamping, men jeg foretrekker rensing. blir mindre sår i huden. Selv renser jeg huden godt hver kveld, bruker bodyshops teatre ansikts vask. Og en dyptrensende maske 1-2 ganger i uka kombinert med lett pelling 1 gang i uka. Bruker en fra juvena, og nå i det siste er jeg også begynt å bruke en peeloff maske fra bodyshop.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 Grunnen til at det blir svarte prikker er at talget reagerer med luft. Det går ikke an å få disse vekk, men en kan jo alltids få de litt i sjakk. Bruk en leirmaske bare på haka og nesepartiet, mens du bruker en fuktighetsmaske i kinnene, halsen og også pannen viss du er tørr der. Jeg liker biotherm sin Biopur maske og den til dermalogica var også god. Ikke bruk talgmaske for ofte, det holder nok med en gang pr uke for overdriving av det gjør at huden produserer enda mer talg. En tur til hudpleier er heller ikke så dumt. Da kan du jo spørre om hun kan bruke ekstra lang tid på utklemming av svarte prikker. Det pleier jeg å gjøre. sist jeg var der så fkk jeg en prøve på booster til Dermalogica som jeg skulle smøre på nese og hake med fruktsyrer i. Personlig synes jeg at de svarte prikkene er blitt mindre synlige da jeg gikk over på Dermalogica produkter.
fargegla82 Skrevet 12. juli 2006 #4 Skrevet 12. juli 2006 Grunnen til at det blir svarte prikker er at talget reagerer med luft. Det går ikke an å få disse vekk, men en kan jo alltids få de litt i sjakk. Bruk en leirmaske bare på haka og nesepartiet, mens du bruker en fuktighetsmaske i kinnene, halsen og også pannen viss du er tørr der. Jeg liker biotherm sin Biopur maske og den til dermalogica var også god. Ikke bruk talgmaske for ofte, det holder nok med en gang pr uke for overdriving av det gjør at huden produserer enda mer talg. En tur til hudpleier er heller ikke så dumt. Da kan du jo spørre om hun kan bruke ekstra lang tid på utklemming av svarte prikker. Det pleier jeg å gjøre. sist jeg var der så fkk jeg en prøve på booster til Dermalogica som jeg skulle smøre på nese og hake med fruktsyrer i. Personlig synes jeg at de svarte prikkene er blitt mindre synlige da jeg gikk over på Dermalogica produkter. ← Hei gjest!Leirmaske d samme som talgmaske?anbef en god hudpleier i bergen?
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #5 Skrevet 12. juli 2006 Jepp! Det virker ihvertfall en del på mine prikker slik at de ikke er så synlige.. Bruker først vanlig rens, så peeling å så sitter jeg med masken på nesen og haken i sikkert et kvarter mens jeg også har fuktighetsmaske på kinn osv.. Har ingen hudpleier i Bergen å anbefale siden jeg er innflytter dit. Men har noen noen å anbefale så hadde jo det vært fint!
Gjest Lea Skrevet 12. juli 2006 #6 Skrevet 12. juli 2006 Og om du er heldig så fungerer disse "plastrene" fra f.eks Nivea Visage (min favoritt). De virker på meg i alle fall. Drar ut ganske mye "gørr". Prøv å rense, skrubbe og dampe først, så virker de bedre.
Gjest Tanita Skrevet 12. juli 2006 #7 Skrevet 12. juli 2006 (endret) Ja, de sorte prikkene/hudormene/talgen vil alltids komme tilbake, men det er derfor det anbefales å gå til hudpleieren for dyprens hver 6.uke. Da vil du kunne holde det mest muulig i sjakk og med gode produkter, og gode rutiner. (Rens hver morgen og kveld, husk toner og krem mogen og (evt serum) krem hver morgen og kveld. Endret 12. juli 2006 av Tanita
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #8 Skrevet 13. juli 2006 De våpnene jeg har: • Loreal Pure Zone Rens. Kraftig, lukter alkohol. Billig på SparKjøp, rundt 40-50 kr. • Dermalogica Rensegele, skrubb, toner (hva enn det er) og lotion. Ca. 900 fra UK, med frakt. • Dra-av-lapper som er nevnt før. Kjøpt på Maxi. De er til nesen, og funker utrolig bra Koser meg når det står mange talgklumper igjen der, ja Det er noe te-tre greier, 50-60 kr. for 6 stk. • Sak med to løkker i endene fra BodyShop. Meier over prikkeområdet med den største løkken, slik at talget blir sittende igjen inni løkken. Umulig å forestille seg uten å vite hvordan den ser ut ca. 50 kr. • Te-tre maske fra Bodyshop, 129 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå