Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #1 Skrevet 12. juli 2006 Dette er nok ganske inviduelt. Men stort sett er kvinner mer følsomme enn menn. Og de trenger kansje mer nærhet og klemming i et forhold enn mannen.... Hvertfall er jeg sånn. Jeg trenger den klemmen og kysset og litt sånnt, og ikke bare hei og hadet når man drar på jobb f.eks, og sier natta osv... I det siste er mannen min blitt så sløv på de tingene. Han kan gå hele dagen uten å ha kysset meg, jeg må hele tiden ta initiativet og komme å klemme å kysse ham..... Er det ikke så viktig for menn hele tiden med den kontakten?? Eller kan det være noe galt? Er det sånn at menn kansje ikke tenker over det når man har vært i et forhold lenge og bodd sammen? Gjør menn det ubevisst at det ikke er klemming og kyssing utenom i senga for å si det sånn når sex er i bildet?
Litt Lost Skrevet 12. juli 2006 #2 Skrevet 12. juli 2006 Er det sånn at menn kansje ikke tenker over det når man har vært i et forhold lenge og bodd sammen? Gjør menn det ubevisst at det ikke er klemming og kyssing utenom i senga for å si det sånn når sex er i bildet? ← Nå er ikke jeg mann. Men jeg er av den sorten som ikke trenger mye daglig nærhet. Så jeg kan gi et svar på at, ja, jeg, gjør dette ubevisst. Det er ikke hver dag jeg "husker" på å gi den klemmen eller det kysset. Sambo er flinkere enn meg til det, han sørger for at vi kysser og gir litt nærhet litt oftere enn hva jeg ville gjort. Og sånn innimellom kommer jeg med et kyss eller en god klem, fordi jeg da ønsker det. Jeg har ikke behovet for mer nærhet, og "glemmer" da at kanskje min kjære sambo ville satt pris på litt ekstra...
Wonders Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 (endret) Si til han helt alvorlig , at jo mere han klemmer å koser med deg, jo mere har du lyst på han, om han ikke koser litt, litt nå og da føler du deg satt til siden og blir lei deg...Man skal ikke bare kose får å ende opp med samleie, se på det som forspill, igjennom en hel dag. Hvor digg blir ikke kvelden, natten og morningen da...dette funket her i gården. Hva med å kline litt? Skikkelig deilig tunge-kyssing, og ta på han godt ikke stryk forsiktig, men TA på han. Ta ett skritt tilbake, se på han med de øynene du vet han liker, snu deg å gå forsiktig fra han... å så la han stå der litt å kjenne blodet strømme i han... om ikke det får han løpende etter deg, er han ikke mennesklig. Endret 12. juli 2006 av M.P
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #4 Skrevet 12. juli 2006 Si til han helt alvorlig , at jo mere han klemmer å koser med deg, jo mere har du lyst på han, om han ikke koser litt, litt nå og da føler du deg satt til siden og blir lei deg...Man skal ikke bare kose får å ende opp med samleie, se på det som forspill, igjennom en hel dag. Hvor digg blir ikke kvelden, natten og morningen da...dette funket her i gården. Hva med å kline litt? Skikkelig deilig tunge-kyssing, og ta på han godt ikke stryk forsiktig, men TA på han. Ta ett skritt tilbake, se på han med de øynene du vet han liker, snu deg å gå forsiktig fra han... å så la han stå der litt å kjenne blodet strømme i han... om ikke det får han løpende etter deg, er han ikke mennesklig. ← Det er meget menneskelig at blodet ikke bruser etter noen års samliv. Uten at det gjør noe som helst Jeg er i et flott ekteskap men jeg hadde ikke fått en eneste kribling om min mann klinte med meg. Ei heller hadde han kommet løpende etter meg om jeg hadde "sett på han med de øynene du vet han liker". Om du synes forholdet inneholder for lite kos så er mitt råd å gå foran som et godt eksempel. Gi han mye kos og si rett ut at du behøver det samme tilbake.
Wonders Skrevet 12. juli 2006 #5 Skrevet 12. juli 2006 jeg hadde ikke overlevd uten kosen jeg, og om min elskede ikke reagerer fysisk på mine tilnærmelser, DA hadde det kanskje ikke vært nærhet som var problemet
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #6 Skrevet 12. juli 2006 jeg hadde ikke overlevd uten kosen jeg, og om min elskede ikke reagerer fysisk på mine tilnærmelser, DA hadde det kanskje ikke vært nærhet som var problemet ← Hvem sier at nærhet er et problem? Min mann er kåt på meg og jeg på han. Men jeg reagerer ikke fysisk på hans tilnærmelser før etter en god stund. Han reagerer selvfølgelig fysisk om jeg tar han på pikken men det hadde han gjort uansett hvilken kvinne som tok han der Vi koser masse og har mye sex men vårt ekteskap er ikke noe fjortisroman der vi "ser på hverandre med lengsel i øynene og føler kåtheten flomme over." Vær litt realist. Kos masse og føl på hvor deilig det er med kroppskontakt,-og så ta det videre derfra.....om lysten er der. Skulle jeg ha blitt skuffet fordi min mann ikke kaster seg over meg hver gang jeg kysser han, ja da hadde jeg vært konstant skuffet. Heldigvis har jeg ikke slike urealistiske forventninger.
Wonders Skrevet 12. juli 2006 #7 Skrevet 12. juli 2006 Jeg trenger den klemmen og kysset og litt sånnt, og ikke bare hei og hadet når man drar på jobb f.eks, og sier natta osv... I det siste er mannen min blitt så sløv på de tingene. Han kan gå hele dagen uten å ha kysset meg, jeg må hele tiden ta initiativet og komme å klemme å kysse ham..... Er det ikke så viktig for menn hele tiden med den kontakten?? Eller kan det være noe galt? Er det sånn at menn kansje ikke tenker over det når man har vært i et forhold lenge og bodd sammen? Gjør menn det ubevisst at det ikke er klemming og kyssing utenom i senga for å si det sånn når sex er i bildet? ← Si det til han, prøv deg frem. La han vite åssen du kjenner det. Å i mitt tilfelle ville jeg sett på dette som unormalt og kjølig! Da hadde jeg visst jeg selv ikke gjorde meg verken hørt eller sett, DET må gjøres noe med. Noen liker det jo kjølig, separate senger å sånn
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #8 Skrevet 12. juli 2006 Min kjæreste er slik at han koser med meg når han ser meg, enten han ligger oppå meg eller jeg ligger i armene hans. Og da går det på pjusking på hals, armer, ansikt.. håret mitt.. Han liker å leke med krøllene mine. Dette er helt vanlig hverdagskos for oss, ikke sex. Han er en sånn goklump som kan se meg inn i øynene mens han stryker meg på halsen og magen. Eller bare holde rundt meg når jeg ligger med hodet på brystkassa hans og han legger hodet sitt oppå mitt igjen. Savner ham bare jeg tenker på det. Men ja, hverdagskos er nok noe som trengs mer av hos alle. Kanskje en liten (bitteliten) grunn til at noen velger å være utro; at det ikke er nok kos og nærhet i forholdet?
Pooh Skrevet 12. juli 2006 #9 Skrevet 12. juli 2006 Tror det er veldig individuelt for både menn og kvinner hvor mye kos og nærhet de har behov for. Kjæresten og jeg har vært sammen i 3 ½ år og bodd sammen i to, og vi koser fremdeles mye. Vi kysser nå en av oss går ut, selv om det bare er en tur på butikken, og når vi kommer hjem/møtes. Vi kysser hverandre god morgen og god natt, når vi takker hverandre for maten eller for noe annet. Når vi ser på tv eller en film holder vi gjerne hverandre i handa eller holder rundt hverandre med litt suss og nuss. Kysser, klemmer og stryker på kinnet innimellom disse også. Deilig! Ellers er jeg enig med andre innlegg som råder deg til å oppfordre ham til mer kos uten å virke anklagende. Tror gulrot virker bedre enn pisk mao. Hvis ikke det virker, må du kansje innse at det kanskje ikke føles naturlig for ham med veldig mye fysisk nærhet, og evt vurdere om du vil ha det slik, og fokusere på de positive sidene ved deres samliv, eller ikke. Lykke til! NB! Kanskje noen lekre små sommerkjoler og utringede topper vil gjøre susen nå i varmen
Gjest Gjesta Skrevet 12. juli 2006 #10 Skrevet 12. juli 2006 Tror det er litt vanesak jeg. Da jeg var yngre var jeg ikke opptatt av kosing i det hele tatt, snudde til og med ryggen til og sovna etter sex. Synes det var irriterende hvis han ville holde rundt meg, sover jo ikke godt da liksom. Den fysiske nærheten var kun seksuell. Nå har jeg derimot vært sammen med en som stadig ville kose, og har blitt avhengig av det! Han jeg holder på med nå er også slik, så vi ligger, går og står sammenfiltret hele tiden og kliner i timesvis. Ser imidlertid for meg at slikt dabber av etter flere års samliv.. Det er faktisk vitenskapelig bevist at forelskelsesrusen går over med tiden, og med den går kanskje følelsen av at man bare MÅ ta på den personen hele fokkings tiden også over. Betyr ikke at man er mindre glad i hverandre da!
Arkana Skrevet 12. juli 2006 #11 Skrevet 12. juli 2006 Samboeren min og jeg har vært sammen i over 7 år. Vi gir fremdeles hadet-kyss om morgenen og velkommen hjem-kyss om kvelden, og vi kysser, kliner og koser rett som det er gjennom dagen og kysser, klemmer og holder hender ute blandt folk. Det ser jeg på som helt naturlig i et godt forhold og ville stusset veldig hvis dette plutselig forsvant, da ville jeg ta det som et tegn på at noe var galt.
Gjest Pet Skrevet 12. juli 2006 #12 Skrevet 12. juli 2006 Jeg blir litt klaustrofobisk av å skulle sitte "oppå" hverandre i sofen en hel kveld og å ligge inntil kjæresten når jeg skal sove klarer jeg overhodet ikke. Liker mer sånn i forbifarten-kjærtegn og kyss og holde i hånda til den blir klam. Heldigvis er kjæresten påg hsdd (pus ville være med å skrive) i samme kosemodus.
Gjest Chrizzy Skrevet 12. juli 2006 #13 Skrevet 12. juli 2006 Det er nok forskjell på menn der. Det trenger ikke bety noe at han ikke gjør det. I perioder er det nok mindre enn ellers, for mange. Vi er jo så forskjellige. Jeg tror det er uungåelig i de aller fleste forhold at det blir litt mindre av det etterhvert. Men om man savner det så er det sikkert fint å ta det opp, eller susse å klemme på partneren, når man har lyst til det selv. Om man lar være fordi han ikke gjør det, så ender det kanskje opp med at begge venner seg av med det? Jeg vet ikke, bare noen tanker
Amalie_85 Skrevet 12. juli 2006 #14 Skrevet 12. juli 2006 Min kjæreste er like kosete som meg. Vi kysser hverandre om morgenen og kvelden og alle de andre stundene. Men vi kan gjerne sitte å se på tv i vær vår sofa krok, men når kvelden kommer på og jeg kjenner jeg er trøtt da legger jeg meg inntil han. Det er deilig det. Og akkurat når vi legger oss bruker han å holde rundt meg en liten stund. Så kan det hende vi må flytte på oss da vi ikke ligger så godt eller det blir for varmt. Men den lille stunden betyr veldig mye for meg. Og håper den aldri slutter. Men så er jeg nyforelsket enda. Har vært sammen i 1 år
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2006 #15 Skrevet 13. juli 2006 Jeg tror jeg er litt rar... Jeg er ikke så opptatt av kosing, kyssing og nærhet. Etter sex kan man godt snu seg rundt og sovne. Jeg er jente... Den siste jeg sov med var omvendt, han var veldig kosete, og jeg ble jo på en måte vant til det. Likevel er det ikke noe must fra min side
Gjest Frk Åberg Skrevet 13. juli 2006 #16 Skrevet 13. juli 2006 Samboeren er mer kosete enn meg. Jeg er ikke spesielt kosete, men han har lært meg litt opp. Likevel er det nok han som oftest tar initiativ til nærhet. Det er jo hyggelig med fysisk nærhet, men folk er forskjellige. Ikke alle viser sin kjærlighet på den måten, og noen er veldig kosete uten at det er de dype følelsene.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #17 Skrevet 9. februar 2024 Har ikke fått noe som helst klem eller kyss fra mannen på sikker 4-5 år. Har sex 1 gang i 3-4 uker. Jeg har behov til nærhet, men ting endrer seg ikke selv om jeg tar opp tema en gang i året. Føler meg veldig ensom i forholdet. Sammen i 10 år. Anonymkode: f4af0...467 1
megda Skrevet 9. februar 2024 #18 Skrevet 9. februar 2024 Menn flest har opparbeidet seg PTSD knyttet til det emosjonelle språket og opplever ikke selv at de er utsultet for fysisk kontakt med andre mennesker.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #19 Skrevet 10. februar 2024 For en del menn, slike som meg, blir det rett og slett for mye klemming, over alt, også med delvis ukjente som forventer en omfavnelse. Det er gått inflasjon i omfavnelser og klemmer. Det virker mot sin hensikt på noen, en får nok av det. Det kan gå ut over de nærmeste også, selv om det ikke burde gjøre det. Anonymkode: 52034...973
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #20 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har ikke fått noe som helst klem eller kyss fra mannen på sikker 4-5 år. Har sex 1 gang i 3-4 uker. Jeg har behov til nærhet, men ting endrer seg ikke selv om jeg tar opp tema en gang i året. Føler meg veldig ensom i forholdet. Sammen i 10 år. Anonymkode: f4af0...467 Kysser dere ikke når dere har sex heller? Anonymkode: dc026...97f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå