Gå til innhold

Antrekk

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var med forloveren min og så på antrekk igår.

Vi fallt begge for en flott 50-talls-stil kjole til henne! Det var i champagne farge, og rakk til midt på leggen.

Hun valgte å kjøpe kjolen, for å bytte den i løpet av uka hvis hun ikke var fornøyd.

Men, så er spørsmålet: Champagne er ganske lyst, selv om det ikke er hvitt på noe vis.

Ville du som bryllupsgjest reagert på at forloveren hadde en slik lys kjole? (Jeg som brud synes ikke den konkurrerer med min ivory-fargede brudekjole, men jeg tror uansett det skal MYE til for å konkurrere med den.)

Tenker mer på om andre gjester vil reagere.

Synes ikke at forloveren min skal få kritikk for et valg som jeg har vært med på å ta! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Hvis du som brud syns det er ok så burde det jo være ok for de andre gjestene dine også.

Personlig ville jeg aldri ha reagert på det.

Så lenge folk har gjort en innsats for å pynte seg litt så syns jeg det meste er greit.

:tommel:

Skrevet

Så lenge du synes det er greit, er det ikke noe problem!

Skrevet

jeg hadde ikke reagert

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde jeg ikke reagert på. hørtes jo uansett ut som noe totalt annet enn en brudekjole, så kan ikke tenke meg at noen reagerer på det. Hvis de gjør det er det jo uansett mer dems problem enn ditt...

Men nå er vel ikke jeg av dem som tenker mest på det heller. Det eneste jeg har reagert på i bryllup var en som kom i olabukse... (Riktignok med blazer, men likevel...)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert.

I et bryllup er det en brud, uansett farge på kjolen. Ingen overser bruden selv om gjestene eventuelt kommer i hvite kjoler.

Gjest Gjest
Skrevet

Det ville jeg ikke ha reagert på. I vårt bryllup tror jeg det var 4 gjester i hvite klær, uten at noen reagerte på det. Og har man sommerbryllup er det jo bare fint om gjestene kommer i farger som gjenspeiler årstiden, dvs gjerne lyse og glade farger.

Skrevet

Flott at ingen så langt hadde reagert.

Hun blir jo meget synlig som min forlover, og jeg hadde nok blitt lei meg om noen av mine tanter eller besteforeldre i ettertid hadde begynt å kommentere antrekket hennes negativt. (Spesielt siden jeg har vært med på å velge det ut, og syntes det passet kjempefint!)

Det finnes jo mange bruder idag som har champagnefargede kjoler, men det har jo ikke jeg, så slik burde det ikke være noe problem.

Gjest Gjest
Skrevet
Flott at ingen så langt hadde reagert.

Hun blir jo meget synlig som min forlover, og jeg hadde nok blitt lei meg om noen av mine tanter eller besteforeldre i ettertid hadde begynt å kommentere antrekket hennes negativt. (Spesielt siden jeg har vært med på å velge det ut, og syntes det passet kjempefint!)

Det finnes jo mange bruder idag som har champagnefargede kjoler, men det har jo ikke jeg, så slik burde det ikke være noe problem.

Selv om vi som har svart her mener det er ok, så kan det godt hende dine tanter og besteforeldre mener noe annet.

Lag deg en svarsetning du kan servere hvis noen sier noe om kjolen. Kan ikke skjønne hvorfor noen skal blande seg opp i andres kjolevalg, men er vel kanskje sånn enkelte er.

Lykke til, dette går bra. :)

Skrevet

Personlig ville jeg nok valgt en annen farge om jeg skulle være forlover, men jeg hadde ikke selv reagert negativt på om noen hadde det i andres bryllup.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde heller ikke reagert.

Min forlover skal også ha en forholdsvis lys kjole, champagnefarget / beige i bunnen og med blomstermønster i sart rosa. Nydelig kjole, passer perfekt til sommeren. Jeg synes kjolen hennes passer veldig godt til min kjole, og hun er så fin i den. Det er jo det som er det viktigste.

Gjest Gjest
Skrevet

Synes kjolen høres kjempefin ut jeg! Men nå er ikke jeg fan av så mange av de gamle reglene og tradisjonene uansett... :) Kommer ikke til å nekte noen å ha på seg noenting i mitt bryllup iallfall!

Gjest Gjest
Skrevet

Det gjør da ingenting, dessuten er det viktigst om bruden bryr seg, ikke gjestene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...