Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #1 Skrevet 12. juli 2006 f.eks. hvitevarene mine? Jeg "gir det ikke bort", for jeg må evt ut og kjøpe nytt, men kan jo gi en god pris. Er dette teit? Når evt. kan jeg spørre dem om dette? På kontraktsmøtet? Med unntak av et side-by-side kjøleskap (med vann/is) som er rundt 6 mnd gammelt, er resten av hvitevarene 2,5 år gamle. Alt er av gode merker. Leiligheten ligger i tredje etasje (uten heis), det er derfor jeg vurderer å selge hvitevarene... Har også to bokhyller, ca. ett år gamle, som passer utrolig godt i det rommet de står (på et kontor).. Men også disse liker jeg veldig godt, så lar de bare stå igjen dersom de ønsker å betale litt for de.. Er det teit å spørre om de vil kjøpe? Hvilken pris bør jeg evt. ta? Halv pris? mer? mindre? Hvordan hadde du reagert hvis du hadde fått spørsmålet etter å ha kjøpt?
abelille Skrevet 12. juli 2006 #2 Skrevet 12. juli 2006 Vi fikk tilbud om å kjøpe en god del ting da vi overtok leiligheten. Noe fikk vi også gratis. Vet ikke helt hva hun hadde tenkt å ta for skittentøyskurven, men vi takket pent nei til den. Du kan godt nevne det på kontraktsmøte. Da kan det jo være greit at de eventuelt får tilbud om å komme tilbake og kikke på dem. Selvom de kanskje har hvitevarer kan det jo være at de synes det er greit å slippe å bære dem opp 3 etasjer. (Og veldig greit for deg å slippe å bære dem ned også )
Gjest Chica Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 Jeg hadde blitt glad for å få spørsmålet. Vi spurte om det var mulig å få kjøpe oppvaskmaskinen av de som bodde i leiligheten vi kjøpte da det er litt styr å flytte på oppvaskmaskinen. De ville gjerne selge, men til en pris som var høyere enn det vi kunne få en ny, bra maskin til. Så da takket vi nei... Jeg ville foreslått det under kontraktsmøtet. Halv pris høres ut som en ok pris, kanskje litt mer for kjøleskapet?
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2006 #4 Skrevet 12. juli 2006 Jeg ville ha spurt om de ville kjøpe. Vi opplevde motsatt. Kjøperen av vårt hus spurte om han kunne få kjøpe noen av møblene og hvitevarene, men vi sa nei. Rett og slett fordi vi trengte de selv. Men vi hadde litt ekstra hageredskap, både manuelle og motoriserte, så noe av det stod igjen. Det fikk ha gratis.
Duchess Skrevet 12. juli 2006 #5 Skrevet 12. juli 2006 Det er veldig greit å spørre om det, men spør på en litt diskret og forsiktig måte. Og bruk dette med etasjene som et argument, da viser du bare at du tenker på dem og vil gjøre det mest praktisk for dem.
Siam Skrevet 12. juli 2006 #6 Skrevet 12. juli 2006 Jeg synes ikke der er noe dumt å spørre om. Er det ikke helt vanlig, da? Jeg har i alle fall fått spørsmålet flere ganger, og har også solgt/satt igjen mye. Kontraktsmøtet er gjerne en fin anledning. Og halv pris er ganske vanlig ved brukte ting. Men kjøleskapet kan du sikkert ta litt mer for siden det er såpass nytt.
Gjest Lea Skrevet 12. juli 2006 #7 Skrevet 12. juli 2006 Da jeg kjøpte den første leiligheten min ble jeg spurt om jeg ville overta bl.a en spisestue og noen andre småting. Betalte en grei pris for det og begge parter ble fornøyde. De ble kvitt noe de ikke trengte og jeg fikk en gammel, fin spisetue som jeg fortsatt har (og liker), 14 år etter. Da vi flyttet inn i nytt hus kjøpte vi mye nytt, selv om vi hadde det meste fra før. Hadde de som kjøpte leiligheten vært interessert i å kjøpe noe av det, så hadde jeg bare blitt glad for det. Vi skulle jo ha integrerte hvitevarer i det nye huset likevel. Dessverre hadde de en helt annen stil, så det var ikke aktuelt. Bare spør du, det er ganske vanlig å selge innbo sammen med en leilighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå