Gå til innhold

Hvordan kan jeg slanke meg ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gjett om jeg ble overrasket da jeg sto på vekta i stad. :cry: Har sett at jeg har lagt meg ut det siste året, men har ikke orket å skjerpe meg og legge om livsstilen. Jeg er 1.68 høy og veide i dag 76 kg! Hjelp... Det er for mye for meg. Jeg veide 60 kg for 1 og ett halvt år siden. Har lyst å slanke meg. :roll:

Nå lurer jeg på hvordan jeg skal klare å gå ned 16 kg til sommeren. Har selv tenkt på å legge om kostkoldet og begynne å trene. Kutte ut sukker.

Om dere vet om noe, hadde jeg satt pris på svar.

Hvor ofte burde jeg spise, drikke, trene i uka? Kan jeg klare å gå ned 2 kg per måned? :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mine mål også! Kanskje vi skal danne en internettgruppe for folk som er 168 og veier 76 kilo som ønsker å gå ned noen kilo :wink:

Men for egen del høres 16 kilo før sommerferien ikke bra ut, det er altfor mye altfor fort. Det er tror jeg flere vil komme inn fra sidelinja og fortelle deg. Jeg tror det fins en slag uoffisiell regel om 1 kilo i måneden. Det er nettopp de kiloene du har lagt på deg det siste 18 månedene. Hva med å tangere 70-kilostreken som mål i stedet? Det er et fint merke det også ... :ler:

Jeg vil også høre noen opmuntrende ord fra andre som har prøvd og fått det til.

Skrevet

Jeg vil anbefale dere å gå inn på www.slankere.com. Det er et uavhengig nettsted med et hundretalls aktive brukere (ca 600 registrerte) som alle har samme mål. Her er det mange tips å hente - og ikke minst oppmuntrende ord. Lykke til :-)

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å melde deg på et Grete Roede-kurs.

Det er veldig vanskelig å slanke seg alene....det kjenner jeg altfor godt til.... :(

Må selv "skjerpe" meg etter jul og vurderer sterkt å følge et GR-kurs, selv om jeg "bare" har 4-5 kg å gå ned.

På GR-kursene....som jeg forøvrig har tatt noen av.... :oops: ....er en evig slanker.... :oops: ......er man i en gruppe der man støtter hverandre og utveksler erfaringer.

Hos en del av kurslederne må hver og en oppgi hvor mye de har tatt av siste uke.....men man må aldri si hvor mye man veier!

Kurset er noe dyrt....tror det er ca. 1500 nå......for 8 kurskvelder og kursbok....men at det koster gjør også at du skjerper deg ekstra....

Det dreier seg om å spise sunt og RETT.....de fleste blir overrasket over hvor mye de egentlig kan spise. I tillegg er mosjon en helt nødvendig del av kurset.

Skrevet

Takk for rådet. Har tenkt på det ja, og nå fikk jeg også prisen. Det jeg da lurer på er om de har sånne kurs i Oslo også?

Skrevet

Er helt sikker på at de har kurset i Oslo også.....se etter i avisen over nyttår...de pleier alltid å annonsere etter jul.... :wink:

Du kan også finne informasjon på www.greteroede.no.

Lykke til ? :)

Skrevet

Ja jeg synes også du skal begynne på Grete Roede kurs, man får seg en skikkelig vekker der. Har tatt noen kurs jeg. Men har ikke vært så veldig flink i etterkant. Det er det som er så skummelt med disse kiloene. De kommer snikende... og plutselig så passer ikke buksa.... :roll:

Klem fra Johanna som tror hun skal melde seg på kurs

Skrevet

Takk for alle henvendelser :) Nå har jeg tenkt å begynne 1 januar 1003 med Grethe Roede. Jeg har også tenkt til å begynne å trene igjen.

Blir spennende å se hvordan det går :)

Skrevet

Lykke til på Grete Roede....!!!! :)

Følger du opplegget garanterer jeg deg et bra resultat...!!!!!! :)

Tror jeg må bestille plass jeg også....... :)

Skrevet

Lykke til på Grete Roede....!!!! :)

Følger du opplegget garanterer jeg deg et bra resultat...!!!!!! :)

Tror jeg må bestille plass jeg også....... :)

Skrevet

Kjære deg!

Før du i det hele tatt tenker på å slanke deg vil jeg anbefale deg å tenke deg om. det er så kjempe lett å vippe over i et mathelvete... *snakker av erfaring*

Et sukkerfritt kosthold er vel så og si umulig, men du kan jo prøve å unngå godter og kaker. Men du bør fortsette å spise frukt. Kanskje er dte lurt å slutte å spise rødt kjøtt også? Kyllingfilet (uten skinn), kalkun og fisk er gode erstatninger. Mye grønt. Dropp gjerne potetene eller erstatt dem med noe som inneholder mindre stivelse (eks ris/bønner)

Trening 3-4 ganger i uken gjør også susen! Lykke til!

Forresten; en flott side for slankere: http://www.slankere.com

Skrevet

Spise mindre, og sunnere. Og trene oftere! Ja, vet det ikke er lett. Men må bare prøve. :)

Gjest Virvel
Skrevet

Urk. Jeg har gått opp ca 5 kg i løpet av 2002. Det synes ikke, men jeg føler meg litt mer "kvapsete" enn før. :x Har ikke planer om å slanke meg, egentlig, men burde definitivt få rumpetten opp av sofaen og trene litt mer. Tror nok kjæresten også blir glad for det, han klager over at jeg er så lat. Og han har jo helt rett... :oops: :ler:

Skrevet

Æsj, ja. Vi er flere!!

Gikk på GR-kurs i vår og gikk ned 5 kg som jeg var super-fornøyd med. Det er helt utrolig hvor mye lettere til sinns man blir ved å miste litt kroppsvekt... (Kan kanskje ha noe med treninga å gjøre også, da..)

Det var heller ikke noe problem å gå ned, jeg spiste mer enn jeg noen gang har gjort, og gikk jevnt og trutt ned i vekt.

MEN, etter at jeg var ferdig på kurset fikk jeg en helt enorm søt-hunger.

+ at jeg dro på 3 ukers øyhopping i Hellas (med tilhørende fet, herlig mat). Og nå er jeg oppe igjen + 2kg.. :( tror det er viktig å følge opp etterpå også..

Har begynt på noe som heter Stacker nå som stagger søt-hungeren (dere har kanskje forstått at jeg er en liten godte-gris?), øker forbrenninga og gjør at jeg føler meg mett når jeg faktisk ER det. Vet ikke om dette bare er mygel, men det gjenstår å se... Begynner å jogge etter jobben 3 ganger i uka. HÅPER DET FUNKER!!!!

Gjest Duchess
Skrevet

Heia :)

Min kjære mor gikk ned 9 kilo på GR på 8 uker og hun er superfornøyd.

Skrevet

Joda - helt greit, men Grethe Roede har tjent seg rik på dette pga av kvinner som oss går på kurs - går ned x antall kilo - og etterpå : vips, på med det samme antall kilo og ofte noen ekstra også.

Jeg sverger til kosthold som gjør at man kan spise så mye man behager, bare man spiser rett type mat. Vi trenger fett - men vi trenger riktig type fett, jeg bruker mye olivenolje i maten jeg lager, jeg bruker også mye nøtter og fet fisk - dette er fett som kroppen trenger. Når man går på Grethe Roede, så kan man ikke spise så mye frukt man vil engang.

Nå har jeg holdt på med dette kostholdet mitt siden august ifjor og det føles bare deilig. Det gjør det ikke når man går på Grethe Roede - da ser man bare fram til at kurset skal bli ferdig så man kan spise igjen. På dette halvåret har jeg gått ned 12 kilo - og endatil så sluttet jeg å røyke for over 3 måneder siden.

Selvfølgelig så må man mosjonere også - jeg går til og fra jobb hver dag - tilsammen ca. 1 times tur. Dessuten spaserer jeg lange turer i helgene.

Hadde jeg visst at det var så lett å legge om kosten og kutte røyken, så hadde jeg gjort det for mange år siden.

Anbefales :D

Gjest Duchess
Skrevet

Min mor spiste mye og hun spiste seg mett da hun gikk på GR og selv om hun ikke veier maten sin lengre så har hun helt klart lagt om kostholdet slik det blir anbefalt, og dette, sammen med en gåtur nesten hver dag gjør at hun ikke har lagt på seg nevneverdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...