Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #1 Skrevet 12. juli 2006 Klikklaminat eller parket. Hva har du og hvorfor? Grunnen til at jeg lurer, er at vi ikke har bestemt oss for om vi skal ha parkett eller klikklaminat... Har to små barn...
abelille Skrevet 12. juli 2006 #2 Skrevet 12. juli 2006 Har parkett på stua, men har tenkt å ha laminat ellers. Parkett kommer vel også i klikkutgaver nå, så det bør ikke være legginga som avgjør det. Det har vært mange diskusjoner ang parkett og laminat tidligere. De fleste som velger parkett gjør det fordi det er varmere, og de fleste som velger laminat gjør det fordi det kan være mer holdbart (også kan man også kjøpe billigere typer som kan skiftes oftere). Steder men mye "trafikk", f.eks. yttergang med litt fukt og småstein bør ha god kvalitet.
Duchess Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 Foretrekker parkett da denne holder seg bedre over tid. Hadde laminat tidligere, og den ble fort stygg, var tung og vaske og veldig "kald" som gulv.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #4 Skrevet 12. juli 2006 Der vi bodde før hadde vi parkett i stua. Fordelen er jo at du kan slipe ned hvis det blir stygt. Den var fin og god å gå på. Problemet er at vi fikk en del riper i den. Jeg hadde også vært litt overivrig med vanning av planter, så det hadde sprukket litt opp i et par skjøter... Den laminaten jeg har prøvd er kaldere, hardere, men har holdt seg bedre
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2006 #5 Skrevet 12. juli 2006 Jeg foretrekker parkett fordi det er et naturmateriale, varmere å gå på, kan slipes og er penere enn laminat. Litt OT, så er parkett mer miljøvennlig enn laminat. Mange har den holdningen at de heller legger laminat, som de så skifter igjen om noen år fordi det er så billig. Da er det bedre å legge parkett som kan slipes flere ganger. Det er billigere på sikt og mye mer miljøvennlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå