Gå til innhold

Ingen eggeløsning??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har tatt EL tester tre omganger nå, (5-6 pinner hver gang)

Jeg får bare en strek jeg..

Føler at jeg ikke får sjansen til å pørve å bli gravid en gang.. icon_frown.gif

Har uregelmesssig mens, men tor at jeg har nogenlunde kontroll på når jeg skal begynne med "pinnene.."

Har noen andre vært borte i dette?

Hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Gå til legen å ta en blodprøve. Enkleste og raskeste måte å finne ut om du har eggløsning på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Denne blodprøven viser om du i det hele tatt, noen gang, har eggløsning. Legen foretar en utregning for deg om når prøven skal tas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøve for å vise om du har eggløsning skal tas rundt dag 21 i syklusen. Man måler da nivået av hormonet progesteron som produseres etter eggløsning.

Du kan følge med på din egen kropp også. De fleste kvinner får økt utflod (blankt slim) i dagene før eggløsning, og hvis du registrere temperaturen din hver dag i syklusen vil du kunne se om du har hatt eggløsning. Etter eggløsning stiger nemlig tempen med ca. 0,4 grader.

Anbefaler ellers nettstedet: http://www.snartgravid.com

Der får du svar på det meste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for kjappe og fine svar.

Har tenkt på dette med lege, men har jo litt vanskelig for å vite når dag 20 er i og med at jeg er så uregelmessig. Men hos private leger får man kanskje time på dagen..

Er dette et vanlig problem eller?

Jeg har liksom alltid ært redd for at jeg ikke skal kunne få barn, men føler meg litt snytt for forsøk når disse El pinnene aldri viser mer enn en strek..

Har forøvrig lagt inn tilsvarende innlegg på snart gravid. Kjempe bra side.( som denne icon_smile.gif )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...