Gjest missluna** Skrevet 12. juli 2006 #1 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg er en alenemamma på 21 som jobber på esso-stasjon. Dette er en privat bedrift med særdeles dårlig miljø. Jeg gjør ALT jeg kan for å gjøre en bra jobb, men hver eneste dag er det noe jeg ikke har gjort bra nok ifølge "nest-sjefen". I går følte jeg at jeg hadde gjort en veldig bra jobb, der jeg gjorde alt jeg hadde fått beskjed om. Sendte en melding til sjefen i håp om å få skryt for en gangs skyld. Men neida, det var selfølgelig noe som ikke var vasket "bra nok". Jeg HATER jobben min og føler ikke jeg klarer å gjøre den noe bedre enn det jeg gjør. Jeg vil VELDIG gjerne bare si opp, men hvilke konsekvenser gir det meg?? Jeg trenger gode referanser fra denne jobben om jeg skal få meg en annen jobb, jeg kan vel helst ikke si opp jobben min heller om jeg skal få støtte til sønnen min? VÆR så snill å hjelp meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #2 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg er en alenemamma på 21 som jobber på esso-stasjon. Dette er en privat bedrift med særdeles dårlig miljø. Jeg gjør ALT jeg kan for å gjøre en bra jobb, men hver eneste dag er det noe jeg ikke har gjort bra nok ifølge "nest-sjefen". I går følte jeg at jeg hadde gjort en veldig bra jobb, der jeg gjorde alt jeg hadde fått beskjed om. Sendte en melding til sjefen i håp om å få skryt for en gangs skyld. Men neida, det var selfølgelig noe som ikke var vasket "bra nok". Jeg HATER jobben min og føler ikke jeg klarer å gjøre den noe bedre enn det jeg gjør. Jeg vil VELDIG gjerne bare si opp, men hvilke konsekvenser gir det meg?? Jeg trenger gode referanser fra denne jobben om jeg skal få meg en annen jobb, jeg kan vel helst ikke si opp jobben min heller om jeg skal få støtte til sønnen min? VÆR så snill å hjelp meg!! ← Søk jobb mens du er i den jobben du har. en sjef som aldri er fornøyd er ikke noe særlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #3 Del Skrevet 12. juli 2006 Begynn på leit etter nye jobber du kan tenke deg, søk på de. Får du en ny jobb er det en grei sak å si opp. Men husk oppsigelsestiden!! en mnd er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 12. juli 2006 #4 Del Skrevet 12. juli 2006 Finn en annen jobb. Dersom du ikke er avhengige av det økonomiske kan du fint slutte før du har fått en ny jobb. Arbeidsgiver har ikke noe med hvorfor du slutter, bare du gjøre det på en ryddig og skikkelig måte og jobber ut oppsigelsestiden tror jeg nok du har en referanse til senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Frua_* Skrevet 13. juli 2006 #5 Del Skrevet 13. juli 2006 Men har du forsøkt å ta det opp? Det høres ikke ut til å være jobben, men sjefen som er problemet? Det kan jo være h*n ikke er klar over at du reagerer så negativt som du gjør? Du bør ikke tale på vegne av andre ansatte enn deg selv i såfall. Jeg skjønner at den enkleste måten er å velge seg bort, hvilket det uansett kan ende med at du gjør, men du kan på en pen måte prøve å ta opp problemet. Du må selvsagt veie dine ord på gullvekt og prøve å være konstruktiv og løsningsorientert. Si noe om hvordan du ønsker at det skal være, hva du setter pris på og ønsker mer av, si noe om fordelene ved å endre atferd etc. Men det er bare du som kjenner sjefen din, så hvis du tror det vil være fullstendig bortkasta, så la vær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå