Gå til innhold

tråd for oss nykommere...

^me^

Anbefalte innlegg

ja, nå har jeg blitt ansatt i ny jobb fra statoil stasjon til lidl...

veldig uvant og et HELT annet system!føler meg ganske grønn..

alle kjenner hverandre og har god kontakt..

alle vet hva de skal gjøre og hvordan det skal gjøres og hvordan.

føler jeg bare går rundt og gjør det jeg skal og får beskjed og og får komentarer på hvordan gjøres mer effektivt og bedre og ikke noe positivt..

nesten alle røyker utenom meg og alle tar seg røykepauser på røykeplassen og snakker, avtaler og ler mens jeg jobber og tar meg en halvtime alene på pauserommet, vil ikke dele opp pausen min i røykepausene deres bare for og få et bedre forhold til dem.

de er koslige og snille da, ingenting galt med kollegaene sånt sett!

men det er jo alltid noen sure "epler" du ikke liker eller går sammen med uanz hvor mye du prøver og være snill, behjelpsom og hyggelige med...

føler meg så liten, grønn og i veien..

er absolutt uvant for meg dette, i statoil jobben hadde jeg svar på alt og kunne alt og var den som ga opplæring og hjalp nykommere..nå er det jeg som er nykommeren...liker ikke helt denne tilværelsen..litt skummelt!

noen som har det sånn som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg nyansatt, men vet hvordan det er. Har også jobbet veldig mye i vikarbyråer, og en periode hadde jeg mange til dels svært korte oppdrag etter hverandre og da er man praktisk talt nyansatt hver dag. Selv om man kan selve jobben er det litt ubehagelig å til stadighet bli kjent med nye lokaler, mennesker, kunder og rutiner. Men man blir vant til det, og jeg føler at det har vært svært lærerikt også. Synes også det var veldig gøy da jeg etterhvert hadde nyansatte til opplæring, fint å dele av erfaringene sine. Vet hva du mener når det gjelder røykere også. Røyker ikke selv, men av en eller annen grunn har jeg alltid jobbet sammen med nesten bare røykere (rart hvordan folk som jobber innen helse virker som de mest usunne av alle :ler:) og av og til følt meg ganske utelatt når alle andre tar røykepauser. Jeg gidder faktisk ikke tilbringe store deler av dagen i sterk røykos bare for å være sosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder faktisk ikke tilbringe store deler av dagen i sterk røykos bare for å være sosial.

Ikke jeg heller, men det er jo litt kjinki, for det er der de planlegger fredagspils osv... Når fredagen kommer, og vi sitter på ett utested...vet jeg ikke hva de babler om på meste av tiden, fordi jeg er inne når de røyker å diskuterer. Jeg vil ikke si lissom : å hva da? Hva var det fornoe dere prata om da?...

Litt vanskelig ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg er også nyansatt, i en jobb som jeg ikke har noen erfaring i fra før. Har vel jobbet der i ca 3 uker nå, men det er fortsatt mye jeg ikke kan. Jobber på gjestgiveri/kro/motell, og i dag var jeg alene med både kassa og matlaginga. Helt vanvittig stress. Kom en buss med tyskere og plutselig var det over 30 stk som ventet på middag. Samtidig som masser av unger skulle ha softis. Og med over 25 varmretter på menyen er det lett å surre det til. Heldigvis ble ingen sure, selv om bl.a. noen fikk wienerschnitzel istedet for rødspette og sånt.

Men det sosiale har heldigvis gått veldig greit. Selv om jeg ikke kjenner arbeidskollegaene mine, virker det som at de fleste visste hvem jeg var fra første dag. Gjennom pappaen min, onkler og tanter og sånt. Dette er et lite sted, så det er visst umulig å være anonym.

Jeg røyker, men på denne arbeidsplassen er de fleste ikkerøykere. Så det er ingen fordel sosialt sett, i motsetning til sånn som jeg har vært vant med fra da jeg jobbet i helsevesenet. Der røykte nesten alle, og ikkerøykerne var ikke like mye med på det sosiale i pausene (på den tiden røykte jeg ikke)

Så det sosiale går bra og jeg trives godt, men selve jobben (nærmere bestemt matlaginga i rushtida) er mer krevende enn jeg hadde forventet. Forhåpentligvis lærer jeg det etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...