Vesta Skrevet 11. juli 2006 #1 Skrevet 11. juli 2006 Vi skulle feiret vårt bryllup i april, men da jeg (brud) ble alvorlig syk etter ulykke så måtte alt avlyses Nå ser jeg hvor skjørt livet er, og har mer enn noen gang lyst til å bli "ordentlig" gift. Særlig for våre tre barn. Det jeg lurer på er om vi kan gifte oss borgerlig nå med en gang, og så gjennomføre en velsignelse i kirken når jeg er frisk nok? Har veldig lyst til å ha kjole og et tradisjonelt bryllup, slik vi i utgangspunktet planla, men det er nok en stund til helsen tillater det. Noen som har erfaring med velsignelsle i kirken?
Pastor Knut Skrevet 11. juli 2006 #2 Skrevet 11. juli 2006 Vi skulle feiret vårt bryllup i april, men da jeg (brud) ble alvorlig syk etter ulykke så måtte alt avlyses Nå ser jeg hvor skjørt livet er, og har mer enn noen gang lyst til å bli "ordentlig" gift. Særlig for våre tre barn. Det jeg lurer på er om vi kan gifte oss borgerlig nå med en gang, og så gjennomføre en velsignelse i kirken når jeg er frisk nok? Har veldig lyst til å ha kjole og et tradisjonelt bryllup, slik vi i utgangspunktet planla, men det er nok en stund til helsen tillater det. Noen som har erfaring med velsignelsle i kirken? ← Ja, det er helt greit å gifte seg borgelig nå og be om kirkelig velsignelse senere. Du kan også få et unitarkirkelig vigsel når og hvor du måtte ønske det, uten å måtte skille vigsels- og velsingelsesdelen. Mvh Knut Pastor
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #3 Skrevet 11. juli 2006 Ja, det er helt greit å gifte seg borgelig nå og be om kirkelig velsignelse senere. Du kan også få et unitarkirkelig vigsel når og hvor du måtte ønske det, uten å måtte skille vigsels- og velsingelsesdelen. Mvh Knut Pastor ← Hva er en unitarkirkelig vigsel?
Vesta Skrevet 11. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2006 Grunnen til at vi nå vurderer å skille vigsel og velsignelse er at vi ikke har lyst til å gå glipp av det tradisjonelle bryllupet den dagen jeg er frisk nok til å gjennomføre det, men likevel være gift på papir nå med en gang pga våre barn. Det er mye sikrere å være gift pga arverett og sånt. Vi har mest lyst til å gjøre alt i kirken, men da jeg ringte kirken vår anbefalte de oss å gifte oss borgerlig først for så å få velsignelse i kirken senere. Grunnen var at om vi giftet oss i kirken så kunne vi ikke gjøre det "en gang til" om et års tid. Det var sånn jeg skjønte det i alle fall. Stemmer ikke det?
ashera Skrevet 12. juli 2006 #5 Skrevet 12. juli 2006 Grunnen til at vi nå vurderer å skille vigsel og velsignelse er at vi ikke har lyst til å gå glipp av det tradisjonelle bryllupet den dagen jeg er frisk nok til å gjennomføre det, men likevel være gift på papir nå med en gang pga våre barn. Det er mye sikrere å være gift pga arverett og sånt. Vi har mest lyst til å gjøre alt i kirken, men da jeg ringte kirken vår anbefalte de oss å gifte oss borgerlig først for så å få velsignelse i kirken senere. Grunnen var at om vi giftet oss i kirken så kunne vi ikke gjøre det "en gang til" om et års tid. Det var sånn jeg skjønte det i alle fall. Stemmer ikke det? ← Helt riktig! Lykke til - det er etterhvert flere som går for den løsningen dere velger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå