Gjest Gjesta Skrevet 11. juli 2006 #1 Skrevet 11. juli 2006 Jeg er av typen spare håret-klippe det kort-spare en stund-klippe det (repeat as desired). Nå er jeg inne i en spareperiode, og merker at håret mitt floker enda mer enn normalt, selv om det ikke ser noe slitt og tørt ut. Håret er glatt, relativt fint, men mange hårstrå, og har lett for å bli tungt. Jeg har aldri hatt tørt hår, og har stort sett brukt proteinprodukter med godt resultat. Siden jeg har hatt kort hår lenge, har jeg ikke brukt hårkur på flere år, men nå tror jeg at jeg trenger et eller annet. Jeg farger håret ca. hver fjerde uke, og føner det omtrent hver dag. Jeg bruker for det meste Kerastase Resistance; shampo, balsam og Expanseur spraygele før føning. Nå har jeg kjøpt Matrix Biolage Color Care i tillegg, for den gjorde håret blankt og mykt tidligere. Men trenger jeg mer? En kur? I så fall: Hva? Fruktfat??? Dine eminente tips trengs her.
Gjest Fruktfat Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 hei hei! :kgblunk: jeg vile nok brukt en kur; 3.1 fra SP (wella). det er en fuktighetskur, og veldig bra til tynne, fine hårstrå. de har også en kur til farget hår, den ser akkurat lik ut bare at boksen er blå. jeg har nok ganske likt hår som deg, og dette er kurene jeg liker best da, fordi de ikke gjør håret tungt. (i tillegg er de veldig drøye!) ellers bør du bruke en spray som beskytter mot varme (men det gjør du kanskje allerede?). bruker du skum, kan du bruke et fra SP som beskytter mot varme i tillegg til å gi volum istedet for den varmebeskyttende sprayen.
Gjest Gjesta Skrevet 12. juli 2006 #4 Skrevet 12. juli 2006 Du var litt sent ute, men takk allikevel. Jeg har kjøpt produkter fra Kerastase; den grønne kuren i Resistance-serien, pluss skum fra Nutritive, så jeg kan veksle mellom det og den Expanseur-saken (som er udrøy). Men Wella-tipsene skal tas med til senere. Det er et merke jeg ikke har noen særlig kjennskap til, men nye ting er alltid greie å prøve. Så får vi se om jeg holder ut sparing en stund. Sist gikk det ca 18 mnd før jeg gav opp.
Gjest Fruktfat Skrevet 12. juli 2006 #5 Skrevet 12. juli 2006 den grønne serien til kerastase er også veldig bra ja! spesielt den lille grønne krukken med kur som heter age recharge (eller noe sånt), og den grønne balsamen på flaske.
Gjest Gjesta Skrevet 12. juli 2006 #6 Skrevet 12. juli 2006 den grønne serien til kerastase er også veldig bra ja! spesielt den lille grønne krukken med kur som heter age recharge (eller noe sånt), og den grønne balsamen på flaske. ← Det var Age Recharge jeg kjøpte (men nå er krukken stor. Og dyr, nesten 300). Jeg har shampo og balsam derfra fast, det er de to tingene jeg alltid MÅ HA, men jeg bruker å ha to ulike shampo/balsamer å bytte mellom. Produktjunkie, ja.
Gjest Fruktfat Skrevet 12. juli 2006 #7 Skrevet 12. juli 2006 aha! bra valg! den var liten (men fortsatt dyr ) da jeg jobbet med kerastase. den er vel litt billigere på lookfantastic?
Gjest Gjesta Skrevet 12. juli 2006 #8 Skrevet 12. juli 2006 aha! bra valg! den var liten (men fortsatt dyr ) da jeg jobbet med kerastase. den er vel litt billigere på lookfantastic? ← Jeg orker ikke bruke Lookfantastic til å spare tiere, da kjøper jeg heller Kerastase lokalt, og enkelte andre ting hos Lookfantastic. Jeg synes også det er utrolig greit at de faktisk gir meg råd om hva som kan passe for meg. Så nå er jeg spent, ikke minst på skummet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå