Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. juli 2006 #41 Skrevet 12. juli 2006 Hater timene før tordenværet, når det bygger seg opp og alt blir tungt og klamt - for jeg blir sånn i hodet også. Men rett før, da blir det som regel helt klart, og så begynner det å blinke og buldre. Det er digg det. Akkurat som om den våte avispapirballen inni hodet bare løser seg opp, og jeg får masse energi og blir i kjempehumør. Og etterpå har jeg alltid lyst til å rulle meg rundt på regnvåt plen Rar? Mulig det
Gjest Catwoman Skrevet 12. juli 2006 #42 Skrevet 12. juli 2006 Er livredd for tordenvær selv jeg......Uff og skikkelig ille også. Kjenner angsten komme krypende bare det blir meldt fare for torden på værmeldinga. Jeg setter meg alltid midt i rommet og drar for gardinene og setter på høy musikk slik at jeg ikke hører og ser det så godt. Men jeg sitter med puls på 200 hele tiden for det. ← Sånn er jeg og... . Bortsett fra at jeg ikke tørr å ha på musikk, må ha kontroll over når det smeller på en måte. Jeg er redd for torden rett og slett fordi jeg vet hvor farlig det kan være. Har blitt litt bedre, men var så ille for en tid tilbake at jeg ødelagte store deler av sommeren pga det. Det er jo om sommeren det er størst sjanse for torden i Sør Norge. Jeg fikk en slags sjokkreaksjon engang det slo ned rett i nærheten av der jeg oppholdt meg. Våknet av det på natta. Pluss at jeg noen måneder senere var alene hjemme den natten et av de kraftigste tordenværene som har vært i Norge herjet over Sør Norge. I september 2002. Etter det har jeg vært redd - før det brydde ikke tordenværet meg i det hele tatt.
Gjest Catwoman Skrevet 12. juli 2006 #44 Skrevet 12. juli 2006 Det kommer vel litt an på hvor du oppholdt deg i går. Det tordnet ikke her som jeg bor, i Skien. Et tips til alle som er redd tordenvær forresten - det tordner overraskende lite her i Skien, så flytt hit. Det fant jeg ut etter at jeg flyttet hit nemlig.
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2006 #46 Skrevet 13. juli 2006 Ja, når det snakkes om torden! Nå buldrer det skikkelig her altså, men det gjør det ofte. Det har tordnet flere ganger i uka hele sommeren her jeg er nå, skikkelig alpetorden! Og der kom regnet også, for noen uker siden haglet det hagel på størrelsen med hønseegg. Det var ekkelt.
Gjest Gjest_Litago_* Skrevet 13. juli 2006 #47 Skrevet 13. juli 2006 Ja, når det snakkes om torden! Nå buldrer det skikkelig her altså, men det gjør det ofte. Det har tordnet flere ganger i uka hele sommeren her jeg er nå, skikkelig alpetorden! Og der kom regnet også, for noen uker siden haglet det hagel på størrelsen med hønseegg. Det var ekkelt. ← Uff.. Hvor bor du? Hønseegg?!
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2006 #48 Skrevet 13. juli 2006 Alpene, vel nesten ihvertfall, hvor ellers kan det være alpetorden? Jepp, digre og ekkle hagel, men de var heldigvis ganske bløte så det ble ingen skade. Det bare sa "splætt" når de traff bakken!
Duracell Skrevet 13. juli 2006 #49 Skrevet 13. juli 2006 Jeg elsker å se på lynene, men jeg liker ikke lyden.. Spesielt ikke etter at lynet slo ned i huset vårt...
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2006 #50 Skrevet 13. juli 2006 Glemte jo bort hovedgrunnen til at jeg skulle svare i denne tråden! Min far fortalte at lynet en gang slo ned i telefonen mens han snakket i den! Det var mange år siden, lenge før trådløs telefon, men det er altså fullt mulig! I ettertid har han vært halvdøv på akkurat det øret også...
Sluagh Skrevet 16. juli 2006 #51 Skrevet 16. juli 2006 Jeg elsker tordenvær! Det er liten sjangse for at noe skjer, men det løner seg å være innendørs og i hvertfall ikke på åpne plasser eller under et høyt tre. Dra ut alle ledninger og ta deg en tur i dusjen så hører du ingenting! Det tryggeste stede i lyn og tordenvær er i bilen ← I dusjen??? Er du gæren, det er farlig i tordenvær. Kan like godt stille deg på et åpent jorde med en golfkølle i labben...
skrue Skrevet 16. juli 2006 #52 Skrevet 16. juli 2006 jeg LIKER tordenvær jeg, da! er jo flott å se på! Enig. Pokker - satt akkurat og tenkte på at det ikke har vært noe ordentlig tordenvær i år enda. Var ute av byen den dagen.
Skravla Skrevet 17. juli 2006 #53 Skrevet 17. juli 2006 Enig. Pokker - satt akkurat og tenkte på at det ikke har vært noe ordentlig tordenvær i år enda. Var ute av byen den dagen. ← Jeg har ingen problemer med at tordenværet uteblir. Ang. tordenværet over Oslo så var det veldig lokalt. I sentrum var det vare litt buldring på avstand. Er veldig trykkende i dag, kanskje dere er heldige i kveld (håper ikke det!)
Gjest Lanyah Skrevet 29. juli 2006 #55 Skrevet 29. juli 2006 Jeg skjønner at mange er redd for tordenvær men hva er dere redde for egentlig? ← Forrige helg lå jeg hjemme en natt, og vi bor liksom på en topp med gard. Da tordnet det noe grusomt og lynte over alt, jeg kunne kjenne det ristet i gulvet..., det var på dagen. Så roet det seg. Gikk å la meg, i 3 tiden våknet jeg av at det braket..., tordneværet var tilbake igjen! Det tordnet så høyt og lynte enormt, hunden min ble livredd!, hoppet opp i senga og grov seg ned under dyna..., stakkar! Så roet det seg i 3-4 minutter så begynte det igjen..., DER slo det ned hos oss, hunden kvapp noe veldig! Det smalt og gnistret, slo ned i bredbåndsboksen vår så den begynte å ryke! vi har lys i gangen og det blinket. Så for all strøm, og alt ble stille. Prøver å sove etter 2 timer med bråk, plutselig hører jeg noen som klatrer\bråker på veggene, opp under glasset mitt...! Hjerta dunka mye da, jah! Hunden ble helt rar! Gjett hvem som presser inn under det såvidt opne glaset, pus! Øynene var bekmørke, og pelsen lå bakover og var våt, så ut som hun hadde sprunget for livet. Hun hadde stive blikk ut vinduet så for hun under sengen min og ble der resten av natten... Det er grunnen til alt blir så skremmende! Lynet har slått ned hos oss 3 somrer på rad nå..., vi har også en strømstolpe i nabolaget som lynet alltid slår ned i, det smeller sånn og det gnistrer...!
Phantasy Skrevet 7. august 2006 #57 Skrevet 7. august 2006 Når jeg var liten var jeg fascinert av tordenvær og lyn og slikt. Men etter at min mor overførte hennes frykt til meg, så har jeg blitt hysterisk nesten. Men forbløffende nok så har jeg klart å roe meg litt dette året da. Heldigvis så våkner jeg sjeldent av det. Sover tydeligvis som en sten. Men hvis jeg er alene hjemme, og det begynner. Da blir jeg helt hysterisk, og siden jeg har sett den jenta som er avbildet i ett vindu i en eller annen hytte, på et bilde, så har jeg ikke noe til overs for å være i nærheten av vinduer. Og siden det nå har blitt dokumentert at lyn kan slå ned i mobilen din, så ringer jeg heller ikke til noen. Så jeg sitter egentlig som en apatisk person i senga med dyna over meg og gynger frem og tilbake hvis jeg er alene.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #58 Skrevet 7. august 2006 hvor tordner det mest i HELE NORGE? *flytte* :D
Gjest Gjest_Frosken_* Skrevet 9. august 2006 #59 Skrevet 9. august 2006 hvor tordner det mest i HELE NORGE? *flytte* :D ← Har hørt at det er ganske mye aktivitet i kongsvingerområdet.. Men du kan godt komme til oslo akkurat nå hvis du liker tordenvær og haglebyger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå