Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får beskjed av Paypal at jeg må sende en fax med diverse papirer.. så sinnsykt irriterende når man ikke har faks og gjerne skulle ha tatt i bruk Paypal i dag! Grr.

Jaja. Noen som vet hva "Utility Bill" er?

Greit å vite hva man skal fakse :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Utility bill er f.eks. kommunale avgifter, tv lisens, mm. De vil nok ha den for å bekrefte at det virkelig er du som eier kredittkortet.

Imidlertid så høres det der ekstremt rart ut. Jeg måtte ikke faxe noe for å kunne bruke PayPal og jeg har heller aldri hørt om andre som har måttet gjøre det med mindre PayPal har stengt kontoen på grunn av mistanke om svindel eller lignende.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke den expanded use greia du har havnet oppi?

samme gjest som over

Skrevet
Det er ikke den expanded use greia du har havnet oppi?

samme gjest som over

Det er kanskje det.. jeg får i alle fall ikke brukt Paypal, for de sier at min konto er limited nå. Den har funket bra de siste månedene, så jeg skjønner ingenting.

Men det der med utility bill blir jo vanskelig da det eneste jeg bruker kortet til er Paypal :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet
Det er kanskje det.. jeg får i alle fall ikke brukt Paypal, for de sier at min konto er limited nå. Den har funket bra de siste månedene, så jeg skjønner ingenting.

Men det der med utility bill blir jo vanskelig da det eneste jeg bruker kortet til er Paypal  :forvirret:

Neida, du bare fakser over en vilkårlig regning, f.eks. tv lisens. Som sagt så tror jeg grunnen er at de skal forsikre seg om at det er rett person som har kortet og at de derfor sjekker at det er samme adresse på regninga som det du har oppgitt på paypal.

Du har ikke fått beskjed om å bruke et 4 sifra nummer for å åpne kontoen din igjen?

Skrevet
Neida, du bare fakser over en vilkårlig regning, f.eks. tv lisens. Som sagt så tror jeg grunnen er at de skal forsikre seg om at det er rett person som har kortet og at de derfor sjekker at det er samme adresse på regninga som det du har oppgitt på paypal.

Du har ikke fått beskjed om å bruke et 4 sifra nummer for å åpne kontoen din igjen?

Nei, inget fire-sifret tall.

Jeg får finne meg en regning å betale jeg da :ler:

Pass på at det ikke er noe sånt -> PayPal-kunder utsatt for nettsvindel

Neida, dette var ikke via mail, men når jeg logger meg på kontoen min.

Gjest Gjest
Skrevet

Merkelige greier. Høres ut som det er like greit å bare starte en ny konto i stedet for å drive å styre med faks og greier. Jeg hadde iallefall ikke vært så begeistra for å fakse over personlig informasjon på det viset.

Skrevet (endret)

Går det ikke an å sende en mail til Paypal og spørre da? Tror jeg ville prøvd det. Kanskje det er en feil hos dem?

Endret av Cupcake
Gjest Gjest
Skrevet

Du har ikke hatt noen uvanlig aktivitet på PP kontoen din slik at det er derfor PayPal har satt sperrer på den?

Skrevet

Kunne det gå å slette min konto og lage en ny en? Jeg får et nytt VISA-kort i posten snart (mistet det gamle og stengte det før jeg fant det igjen) som er knyttet opp til samme kontonummer, men nytt kort altså. Er det mulig?

Er ikke helt komfortabel med alt dette styret.

Går det ikke an å sende en mail til Paypal og spørre da? Tror jeg ville prøvd det. Kanskje det er en feil hos dem?

Jeg får vel kanskje gjøre det.. bare usikker på hvordan jeg skal formulere mailen min..

Du har ikke hatt noen uvanlig aktivitet på PP kontoen din slik at det er derfor PayPal har satt sperrer på den?

Jeg har bare brukt den til kjøp via Ebay, cirka 25 ganger siden april. Men jeg fikk en mail i forbindelse med at det "limited account" kom opp når jeg logger meg på og kontoen min sluttet å virke, og der var det snakk om noe med at de måtte ha sikkerhet fordi de trodde at det kanskje ble begått ulovelig aktivitet :forvirret: Jeg skjønner ingenting da jeg bare har brukt Paypal til å betale for vunnede Ebay-auksjoner!

Gjest Gjest
Skrevet
Kunne det gå å slette min konto og lage en ny en? Jeg får et nytt VISA-kort i posten snart (mistet det gamle og stengte det før jeg fant det igjen) som er knyttet opp til samme kontonummer, men nytt kort altså. Er det mulig?

Jepp, det går bra.

Er ikke helt komfortabel med alt dette styret.

Jeg får vel kanskje gjøre det.. bare usikker på hvordan jeg skal formulere mailen min..

Jeg har bare brukt den til kjøp via Ebay, cirka 25 ganger siden april. Men jeg fikk en mail i forbindelse med at det "limited account" kom opp når jeg logger meg på og kontoen min sluttet å virke, og der var det snakk om noe med at de måtte ha sikkerhet fordi de trodde at det kanskje ble begått ulovelig aktivitet  :forvirret: Jeg skjønner ingenting da jeg bare har brukt Paypal til å betale for vunnede Ebay-auksjoner!

Det har ikke vært noen transaksjoner på kontoen din som du ikke kjennes ved da?

Hvis ikke, så har du nok vært blant de uheldige som har blitt utsatt for PayPals "policy". Jeg har vært endel inne på foraene på Ebay, og har lest om flere som har opplevd det samme som deg. Det skal visstnok ikke så mye til før PP mistenker ulovlig aktivitet.

Dersom du venter et nytt kredittkort i posten, så hadde jeg droppet å fakse alt styret over til PP og i stedet åpnet en ny konto med det nye kortet - spesielt om de vil ha deg til å fakse kopi av ID med foto....

Gjest Gjest
Skrevet

Jepp, det kan du.

Skrevet

Da lager jeg en ny konto og krysser fingerene for at jeg ikke blir stoppet igjen. (Ingen ukjente transaksjoner nei, jeg kjenner til alle).

De ville ha meg til å fakse ID med foto og, helst pass..

Takk for all hjelp :)

Gjest Gjest
Skrevet

Når du åpner en ny konto kan det være like greit å starte "expanded use" prosessen med en gang. (Det er et menyvalg som heter start expanded use program eller noe i den dur). PayPal kontoer har en handlegrense på 1000dollar før man MÅ gjennom dette uansett. Imidlertid så gis det ikke beskjed om dette annet enn dersom man logger seg inn på PP sidene og sjekker "account limit".

Selv er jeg omtrent aldri inne på sidene til PayPal siden jeg kun bruker det til å betale på Ebay og dermed bruker betalingslinken derfra. Dermed ble jeg nokså satt ut da jeg skulle betale for en Ebay transaksjon og fikk opp en beskjed om at jeg ikke kunne sende penger fordi jeg da kom til å overskride grensa på 1000dollar. Dersom jeg ville bruke kontoen min igjen, måtte jeg godkjenne et trekk på et par dollar fra bankkontoen min, også skulle komme en 4-sifret kode som jeg måtte plotte inn hos paypal.

Det tar en 4-5 dager før denne koden kommer, så da er det greit å ha det unnagjort før du har en utålmodig selger pustende i nakken. Dette fungerer også som et slags bevis på at det er rett person som sitter med kredittkortet - altså at kontoen eller kortet ikke er hacket eller stjålet.

Skrevet

Hmmm... men hvis jeg hadde vært Paypal og oppdaget at noen da bare opprettet en ny konto istedenfor å sende ID osv for å bekrefte hvem man er, da hadde jeg trodd at det var noe merkelig på gang og kanskje sperret den nye også... Da virker det jo som om man ikke vil bekrefte at det er rett person som har tilgang til kontoen.

Skrevet
Når du åpner en ny konto kan det være like greit å starte "expanded use" prosessen med en gang. (Det er et menyvalg som heter start expanded use program eller noe i den dur). PayPal kontoer har en handlegrense på 1000dollar før man MÅ gjennom dette uansett. Imidlertid så gis det ikke beskjed om dette annet enn dersom man logger seg inn på PP sidene og sjekker "account limit".

Selv er jeg omtrent aldri inne på sidene til PayPal siden jeg kun bruker det til å betale på Ebay og dermed bruker betalingslinken derfra. Dermed ble jeg nokså satt ut da jeg skulle betale for en Ebay transaksjon og fikk opp en beskjed om at jeg ikke kunne sende penger fordi jeg da kom til å overskride grensa på 1000dollar. Dersom jeg ville bruke kontoen min igjen, måtte jeg godkjenne et trekk på et par dollar fra bankkontoen min, også skulle komme en 4-sifret kode som jeg måtte plotte inn hos paypal.

Det tar en 4-5 dager før denne koden kommer, så da er det greit å ha det unnagjort før du har en utålmodig selger pustende i nakken. Dette fungerer også som et slags bevis på at det er rett person som sitter med kredittkortet - altså at kontoen eller kortet ikke er hacket eller stjålet.

Joda - men jeg har vært gjennom den prosessen uten problemer, fått et nummer på kontoutskriften min og gjort alt det der. Nå var det jo ikke helt det det var snakk om her, her måtte jeg gjøre tre steg:

1. Sende inn "Utility Bill" og ID (gjerne pass)

2. Skifte passord

3. Skifte passord-spørsmål (som man tar i bruk om man har glemt passordet)

Hmmm... men hvis jeg hadde vært Paypal og oppdaget at noen da bare opprettet en ny konto istedenfor å sende ID osv for å bekrefte hvem man er, da hadde jeg trodd at det var noe merkelig på gang og kanskje sperret den nye også... Da virker det jo som om man ikke vil bekrefte at det er rett person som har tilgang til kontoen.

Tenkte det samme. Kanskje jeg skal sende en mail til Paypal og håpe på et klokt svar, og hvis ikke bare prøve meg på en ny konto. Har jo tross alt ikke gjort noe galt, bare betalt for Ebay-auksjoner :forvirret:

Skrevet

"Why is my account access limited?

Your account access has been limited for the following reason(s):

Jun. 30, 2006: We have reason to believe that your account was accessed by a third party. Because protecting the security of your account is our primary concern, we have limited access to sensitive PayPal account features. We understand that this may be an inconvenience but please understand that this temporary limitation is for your protection."

Dette er alt jeg får når jeg logger på Paypal nå :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet
Joda - men jeg har vært gjennom den prosessen uten problemer, fått et nummer på kontoutskriften min og gjort alt det der.

Nå var det jo ikke helt det det var snakk om her

Ja, jeg skjønner det, men du må gjøre det på nytt når du åpner en ny konto eller bruker et nytt kort. Det var i det tilfellet jeg tenkte på.

, her måtte jeg gjøre tre steg:

1. Sende inn "Utility Bill" og ID (gjerne pass)

2. Skifte passord

3. Skifte passord-spørsmål (som man tar i bruk om man har glemt passordet)

Tenkte det samme. Kanskje jeg skal sende en mail til Paypal og håpe på et klokt svar, og hvis ikke bare prøve meg på en ny konto. Har jo tross alt ikke gjort noe galt, bare betalt for Ebay-auksjoner  :forvirret:

Det skader jo ikke å høre hva de har å si. Kanskje du får en forklaring på hvorfor akkurat din konto har blitt sperret - enten det nå er at du bare har blitt tilfeldig valgt ut, eller at de virkelig mistenker at noe skummelt er på ferde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...