Gjest gjest1 Skrevet 11. juli 2006 #1 Skrevet 11. juli 2006 I går hadde typen sølt masse maling på klærne, og fjernet malingen med whitesprite. og tenkte oss ikke om og slengte klærne i vaskemaskinen. Tenkte ikke på at whitesprite og vann ikke er en superkombo. Nå stinker vaskemaskinen whitesprite, og har ike lyst på undertøy eller annet tøy med den lukten. Noen som vet hvordan jeg fjerner lukten? eller er det bare å kjøpe ny maskin?
Leo Skrevet 11. juli 2006 #2 Skrevet 11. juli 2006 Slapp av! Whitesprite løser seg opp i varmt vann tilsatt såpe, så jeg vil tro at lukten blir borte hvis du kjører en tom maskin med vaskemiddel på 95 grader. Det er sikkert lurt å rengjøre pumpe og evt. filter også.
Gjest gjest1 Skrevet 11. juli 2006 #3 Skrevet 11. juli 2006 Oki, takk for svar. Ble bare "litt" bekymret, siden vi vasket to maskiner etterpå med annet arbeidstøy og det luktet like ille.
Leo Skrevet 11. juli 2006 #4 Skrevet 11. juli 2006 Det gjør det hvis man f.eks. vasker på 40 grader har jeg merket ... (Har vasket maletøy jevnlig i flere måneder...) Men det går altså vekk!
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2006 #5 Skrevet 12. juli 2006 Vi må visst vaske pumpen og filteret også, kjørte den to ganger på høyeste temp, med såpe, og enda stinker den. Vi vasket klærne hans først i whitesprit, så det er ganske mye whitesprit som skal vaskes vekk. Det er blitt mye bedre, så det er håp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå