Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-)

Skal på ferie om en ukes tid, og tenkte å ta med noen bøker til min datter som vi kan lese sammen.

Noen som har noen forslag til noen fine bøker ?

Er Harry Potter litt tidlig å lese? Hva med Brødrene Løvehjerte ?

Nils

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Svein og rotta" synes mine barn er morsom!! Den finnes i pocke-utgave med tre bøker i en til kr 99,- i bokhandelen.

Ellers har du "Tzanziki og muttern" eller "Tzanziki og fattern". De får og frem latteren.

Kan hende du heller vil lese de kjente, kjære barne-bøkene for henne?

Brødrene løvehjertet falt ikke i god jord hos mine. Ikke er de så interessert i Harry Potter. Men der er jo alle barn forskjellige.

Det er koselig å lese for barna, og det skaper en egen ro og felleskap, og så kan dere senere snakke om det dere leste.... Det gjør ungene mine ofte "mamma husker du da svein sa / gjorde..."

Ceca ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Stemmer for svein og rotta jeg også, begge barna mine elsker dem!

Skrevet

stemmer også for "Tzanziki og muttern" eller "Tzanziki og fattern". Min jente synes også de bøkene var morsomme :legrine:

Skrevet

Lesepiratene er bøker med mange små historier. De liker datteren min på 7 veldig godt ;)

Skrevet

Dattera mi elsket Harry Potter da hun var syv..(nå også...), men som ferielesning vet jeg ikke.. tar jo en stund å lese dem.. veldig detaljert hva som foregår osv..

Stemmer for Svein og rotta-bøkene! De er morsomme og lettleste! Dattera mi har rotter selv, så hun synes det er kjempestas å lese de bøkene, selv om hun er 11!

:)

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Mange lettlestbøker (leseløve o.l.) er fine å lese for sjuåringer. Vitsebøker er også morsomt.

Skrevet

Hva med de gode gamle "Aurora og Sokrates"-bøkene?

De er lettleste og fine, for både barn og voksen.

Skrevet

Fikk kjøpt Svein og Rotta i pocket utgave.

Tre bøker i ett, til 99 kr. Bra kjøp :-)

Barnebøker er egentlig ganske dyrt, hadde vært fint om forlagen kunne gitt ut flere i pocket..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...