Gjest gjest1 Skrevet 11. juli 2006 #1 Skrevet 11. juli 2006 Vi hadde navna klare før vi begynte prøving... Navneval: Andreas: Betydning: Mandig Forklaring: Guttenavnet er utledet av "andros", som er genitivsformen av det greske ordet "aner" som betyr "mann". Navnedag: 30. november Samme betydning: Anders, Andre, Andrea, Andrine Popularitet: Omlag 18 000 personer i Norge har guttenavnet Andreas som første eller eneste fornavn. Ida Betydning: Arbeid Forklaring: Jentenavnet er utledet av det tyske "id" som betyr "arbeid". Navnedag: 4. september Samme betydning: Idar Popularitet: Omlag 15 000 personer i Norge har jentenavnet Ida som første eller eneste fornavn.
Gjest gjesta Skrevet 11. juli 2006 #2 Skrevet 11. juli 2006 Vi snakket så smått om det her forrige uke, men ingenting er bestemt.
Gjest Gjestis Skrevet 11. juli 2006 #3 Skrevet 11. juli 2006 He, he, vi skal ikke begynne å prøve før rundt nyttår, men hadde navnene klare for flere mndr siden
Holly Hobbie Skrevet 11. juli 2006 #4 Skrevet 11. juli 2006 Vi har to favoritter, et jentenavn og et guttenavn. Har vaert litt vanskelig aa finne navn som begge liker, siden jeg er norsk og han er engelsk.
Gjest Rognebær Skrevet 11. juli 2006 #5 Skrevet 11. juli 2006 Vi hadde guttenavn klart før vi begynte å prøve. Jentenavn snakket vi ikke om før etter at jeg ble gravid, men kom ikke til noen konklusjon. Og bøtteknotten ble jo uansett en gutt.
Gjest gjesta Skrevet 11. juli 2006 #7 Skrevet 11. juli 2006 Ingen som vil avsløre navna sine då? ← Når vi har funnet ut hva vi vil kalle barnet, så kommer jeg nok ikke til å legge det ut her på KG nei.
Holly Hobbie Skrevet 11. juli 2006 #8 Skrevet 11. juli 2006 Mine forslag ligger allerede i dagboken min, men jeg er ikke saa interessert i aa debattere dem!
C Skrevet 11. juli 2006 #9 Skrevet 11. juli 2006 Hei Veslo! Nå er det ingen på vei enda, men etter bryllupet 22.juli setter vi i gang Dersom det blir blir det Ask. Rett og slett fordi det er et flott navn og det passer utrolig godt sammen med etternavnet nurket kommer til å inneha. Dersom det blir blir det Roma. Dette fordi stedet Roma betyr noe helt spesielt for oss.. Begge navnene er med et lite forbehold,- det hender når man ser babyen foran seg at det bare ikke passer med navnet man har valgt,- det bare er ikke en Truls eller Pia eller hva det måtte være!
Pepita Skrevet 11. juli 2006 #10 Skrevet 11. juli 2006 Har ikke blitt helt enige nei. Jentenavn er ganske klart, guttenavn er veldig åpent...
Ephemera Skrevet 11. juli 2006 #11 Skrevet 11. juli 2006 Vi har forsåvidt funnet et jentenavn og et guttenavn som vi begge liker, men jeg tror heller ikke jeg kommer til å legge ut navnet her på KG.
Leanne Skrevet 11. juli 2006 #12 Skrevet 11. juli 2006 Vi skal ha et navn på S, da første jenta vår ble født fikk hun navn med forbokstaven min, neste barn skal få navn som starter på forbokstaven til pappaen sin og det er S... Jente: Sofie. Er nesten helt sikre på dette nå.. Gutt: Her er det heller usikkert.. Steffen, Sander, Sebastian er vel de vi tenker mest på om dagen. Vi var enige om Sebastian en stund, så ble vi enige om Sander og nå har vi bestemt oss for Steffen... Men det er jo fortsatt lenge til februar.. mulig vi ombestemmer oss igjen om vi skal ha gutt..
Gjest *Just-Me* Skrevet 11. juli 2006 #13 Skrevet 11. juli 2006 jeg har hatt navn klart i flere år jeg... Og heldigivs er samboer enig med meg i guttenavnvalget. Det blir Andreas!! Blir det jente står det mellom flere navn. Karoline, Kristine, Maria og egetnlig mange fler. Vanskelig å finne jentenavn....
Gjest Mireya Skrevet 11. juli 2006 #14 Skrevet 11. juli 2006 Vi har bestemt navn. Vet at det blir gutt. Kan jo si at navnet har gresk opprinnelse... og ikke ligger på 10-på-topp-lista. Heller ingen fare for at det kommer til å havne der, tror jeg.
Gjest Fruktfat Skrevet 11. juli 2006 #15 Skrevet 11. juli 2006 Kan jo si at navnet har gresk opprinnelse... og ikke ligger på 10-på-topp-lista. Heller ingen fare for at det kommer til å havne der, tror jeg. ← yannis? georgios? hehehe :kgblunk: jeg har en lang liste med flotte navn, men sambo er generelt ikke enig i noen av dem... nå er det vel en stund til vi skal ha barn, da.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #16 Skrevet 11. juli 2006 ... og ikke ligger på 10-på-topp-lista. Heller ingen fare for at det kommer til å havne der, tror jeg. ← Hehe, der går mange i fella da. De tror de er de eneste som har tenkt på akkurat det. Så går det etpar år og så viser statistikkene at navnet var veeeeldig på vei opp og kjapt ble et motenavn.
Gjest Mireya Skrevet 11. juli 2006 #17 Skrevet 11. juli 2006 Hehe, der går mange i fella da. De tror de er de eneste som har tenkt på akkurat det. Så går det etpar år og så viser statistikkene at navnet var veeeeldig på vei opp og kjapt ble et motenavn. ← Godt mulig. Det skjedde til en viss grad med navnet vi valgte til førstemann... hadde ikke hørt om en baby med det navnet før vi kalte vår gutt det, og plutselig poppet navnet frem "overalt" et par år etterpå... IKKE yannis eller georgios, Fruktfat... Det skulle tatt seg ut, med norske etternavn... nei, huff. Navnet er nok litt mer internasjonalt.
Xania Skrevet 12. juli 2006 #19 Skrevet 12. juli 2006 Vi har snakket litt om navn, men ingenting er bestemt. Jeg har nå et par favoritter likevel.
Gjest gjesta Skrevet 12. juli 2006 #20 Skrevet 12. juli 2006 Ettersom det ble jente hadde jeg navnet klart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå