Gjest me Skrevet 11. juli 2006 #1 Skrevet 11. juli 2006 Bor i Oslo og skal skifte bredbåndsleverandør (har Telenor Ekstra og skal skifte fordi det er så mye tull med Telenor og fakturaene derfra). Fant en pris/tilbud oversikt på DinSide.no men den ble veldig stor - noen som vet om andre oversikter over bredbåndstilbud som er litt enklere? Eventuelt om noen har bredbåndsleverandører å anbefale?
Arkana Skrevet 11. juli 2006 #2 Skrevet 11. juli 2006 Vi bruker NGT og er veldig fornøyde. Har brukt dem i 6 år. Fra vi bestilte tok det et par uker før alt var installert. Kun én gang har vi hatt problemer og det var raskt og greit å komme gjennom på kundeservice og alt ble ordnet med en gang. Greie priser har de også.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #3 Skrevet 11. juli 2006 Vi er veldig misfornøyd med NextGenTel. Mye tull med fakturaer o.l og umulig å komme gjennom på telefon. En gang hadde vi glemt en regning , da satte de ned hastigheten i tillegg til at vi måtte betale purregebyr.
Lizzie Skrevet 11. juli 2006 #4 Skrevet 11. juli 2006 Har aldri hatt noe tull med Telenor jeg. Men jeg vet om flere som har byttet seg vekk fra NextGenTel.
Gjest Kitz Skrevet 11. juli 2006 #5 Skrevet 11. juli 2006 Kan jeg spørre hvilke problemer du har hatt med fakturaene fra Telenor? Har selv hatt bredbånd fra Telennor i snart 2 år uten noen form for problemer, men har hørt at flere ikke har vært fornøyde...
Dru Skrevet 11. juli 2006 #6 Skrevet 11. juli 2006 En gang hadde vi glemt en regning , da satte de ned hastigheten i tillegg til at vi måtte betale purregebyr. ← Akkurat det kan du nok ikke skylde på NGT. Telepriser.no er en fin side å sjekke på.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #7 Skrevet 11. juli 2006 Kan jeg spørre hvilke problemer du har hatt med fakturaene fra Telenor? Har selv hatt bredbånd fra Telennor i snart 2 år uten noen form for problemer, men har hørt at flere ikke har vært fornøyde... ← Har nå to genger prøvd å skifte adresse på fakturaen: den ene gangen hjemmefra til jobben og nå skifte fakturaadressen tilbake (jobben dekket ADSL). Begge gangene har jeg brukt skjemaet de har på nett for adresseendring på faktura. Begge ganger har det blitt bare tull: Faktura sendt til ikke eksisterende adresse, firmanavn, men med hjemmeadresse og omvendt. Nå har jeg holdt på siden mai for å få fakturaen hjem (både på mail og telefon) og i går kom den MED purregebyr Og hver gang jeg har ringt har kundebehandlerne sagt det er ordnet opp i og at faktura er på vei og at fakturadato er utsatt.... Fatter ikke at det går an å ordne så mye rot!
Cupcake Skrevet 11. juli 2006 #8 Skrevet 11. juli 2006 Vi registerert oss her -> Bredbåndsguiden, som er en gratis tjeneste som hjelper deg å velge billigste og beste leverandør i området ditt. Ble faktisk oppringt innen en time eller to etter at vi hadde registrert oss, og fikk flere tilbud presentert.
liv Skrevet 11. juli 2006 #9 Skrevet 11. juli 2006 vi har via upc kabeltv og fikk internett bare et par timer etter at vi bestilte. Har tidligerhe hatt next Gentel og kommer ALDRI til å ha de igjen.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 11. juli 2006 #10 Skrevet 11. juli 2006 vi har via upc kabeltv og fikk internett bare et par timer etter at vi bestilte. Har tidligerhe hatt next Gentel og kommer ALDRI til å ha de igjen. ← Hvorfor ikke Next Gentel? Er så lei slit med dårlig kundeservice at når jeg bytter vil jeg ha noen som har en noenluned oppegående kundeservice. Dessuten så er det en del dill med å skifte mailadresse så det gjør jeg helst ikke så ofte. Den online.no jeg har hatt i mange år er jo registrert rundt omkring som brukernavn og på kontaktinfo og blant venner og kjente... Skulle kunnet tatt med mailadressen på samme måte som man kan ta med mobilnummer...
Jane How Skrevet 12. juli 2006 #11 Skrevet 12. juli 2006 Jeg ville styrt unna ngt, funker det er det ok, men hvis ikke er det et mareritt. Dyrt å sitte i kø, ting blir ikke ordnet, avanserte eller "klagende" mailer blir ikke svart på. De svarer kun på det som passer dem å svare på, irriterende! Jeg har bredbåndstelefon via dem, og den virker ikke. Det er fordi hastigheten min er for lav, sier de. Pga at de ikke klarer gi meg høy nok hastighet.. Blir kreditert for telefonen men jeg må mase hver eneste måned om det. Hastigheten derimot blir jeg ikke kreditert for (har 400 istedet for 1500), og når jeg sender mail ang dette svarer de ikke. Har sendt skriftlig klage en gang, til en av lederne, tok 2 måneder å få et uklart svar. Det funker sikkert for de fleste, men dem det ikke funker for kan ikke regne med å få ordnet opp på flere måneder. Da er det kanskje bedre å investere i en litt dyrere leverandør, for det blir fort noen hundre i telefonutgifter for å løse ett enkelt problem hos ngt. (=min erfaring, jeg har hatt flere "små" problemer med dem og sikkert 15 timer i kø i løpet av oppstartsfasen)
Pasha Skrevet 15. juli 2006 #12 Skrevet 15. juli 2006 har ngt.. ikke fornøyd. blant annet når vi fikk dem (hadde firstmile først, men de tok ngt over) skulle vi sette opp hastigheten og da fikk vi en ny sånn boks.. spurte om de skulle ha den gamle.. neida.. den kunne vi gjøre hva vi ville med.. så vi kastet den. så plutslig fikk vi regning på den.. umulig å kontakte dem ang det også.. de tar jo ikke telefonen. vi skuille også få gratis ip-telefon av dem. men telefonen glemte de å sende med.. ikke noe svar på telefonen ang det heller. .. sambo har flere ganger sendt mail ang hastighetsproblemer men aldri svar
Gjest Lea Skrevet 15. juli 2006 #13 Skrevet 15. juli 2006 Vi har ADSL fra Telenor. Har hatt det siden 2001/2002. Det har vært noen få episoder da nettet har vært nede, men bare EN gang har dette tatt flere dager. De andre gangene har det bare vært en time her og en time der. Kommer som regel gjennom på telefon i løpet av få minutter (etter den talestyrte saken den har) og kan heller ikke klage på kundeservicen. Kan ikke huske at noen har vært sure eller at jeg ikke har fått svar på det jeg ringte om. Er egentlig veldig fornøyd med Telenor, jeg. Derfor gidder jeg heller ikke å bytte, selv om det finnes flere leverandører som tilbyr høyere hastighet/lavere pris. For meg er det viktigste at de har stabilt nett og at evt. nedetid er sjelden og kort. Og om det skulle være noe feil, så vil jeg komme gjennom på telefon og få et svar. Vedr. NGT så har jeg bekjente som er veldig fornøyd og har stabilt nett og andre bekjente som har hatt trøbbel med både linje, faktura, kundeservice og alt annet fra første stund. Virker som det er helt tilfeldig om man er heldig eller ikke. Jeg hadde ikke tatt sjansen.
Piff Skrevet 15. juli 2006 #14 Skrevet 15. juli 2006 vi har via upc kabeltv og fikk internett bare et par timer etter at vi bestilte. Har tidligerhe hatt next Gentel og kommer ALDRI til å ha de igjen. ← Kundeservice til NextGenTel er utrolig dårlig, og jeg kommer aldri til å bruke de igjen. Det er en haug i kø, og plutselig blir du dyttet tilbake i køen og venter enda lenger...
Elanor Skrevet 15. juli 2006 #15 Skrevet 15. juli 2006 Jeg er en av dem som er VELDIG fornøyd med Nextgentel. Jeg har aldri opplevd nedetid, hatt rot med regninger eller noe noe som helst annet tull. (Bank i bordet). Har måtte ringe til kundeservice 2 ganger i løpet av de 3-4 årene jeg har vært kunde. En gang ved oppstart, og en gang da hubben tok kvelden, og jeg ikke skjønte selv at det var den som var problemet. Jovisst har telefonkøen vært lang, men jeg fikk den hjelpen jeg trengte tilslutt.
Frank Skrevet 16. juli 2006 #16 Skrevet 16. juli 2006 Tror du over meg er den eneste noensinne som er fornlyd med Next Gentel... Jeg tror det er et typisk sånn selskap at om alt går knirkefritt, så er det ikke no stress. Men problemene tårner seg opp når et lite dallproblem oppstår.... Har hatt telenor lenge, veldig fornøyd.
Arkana Skrevet 16. juli 2006 #17 Skrevet 16. juli 2006 Tror du over meg er den eneste noensinne som er fornlyd med Next Gentel... ← Du glemte meg, jeg er også svært fornøyd. Og de fleste jeg kjenner som har NGT er også fornøyde. Det er da ikke som om Telenor ikke har sine misfornøyde kunder de heller, og det er naturlig at det er de misfornøyde man hører mest om fordi det er de som roper høyest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå